مقالات

اشتباهاتی که سازندگان سری Halo نباید آنها را در Halo 6 تکرار کنند [قسمت دوم] رابط کاربری، قابلیت های گیم پلی و طراحی های بصری

آخرین عنوان انتشار یافته از سری Halo که Halo 5 نام دارد از آن به عنوان نسخه ای سنت شکن و متفاوت از دیگر نسخه های این سری محبوب یاد می شود، عنوانی که از فرمول اصلی و فرم خاص این بازی فراتر رفته و به عبارتی “تجربه ای جدید از گیم پلی” را دارا است. با این حال، تغییرات به وجود آمده در این بازی چندان مورد پسند طرفداران آن واقع نشده و همگان خواستار ایجاد تغییر در گیم پلی بازی هستند. برای مشاهده ادامه این مطلب با سایت وینفون همراه باشید.

اختلاف نظر زیادی در رابطه با چگونگی این تغییرات بین طرفداران این سری بازی ها وجود دارد که پیش تر در قسمت اول این مطلب به آن پرداخته شد.  مسلما سری Halo  محبوبیت گذشته خود را از دست داده است، اما دلیل آن قدمت بازی و یا هر دلیلی که به سن این بازی مربوط شود نیست چرا که بسیاری از بازی های قدیمی دیگر هستند که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و چه بسا محبوب تر هم شده اند، بازی هایی از قبیل Call Of Duty، Zelda، Mario و بسیاری عناوین دیگر.

اگرچه Halo 5 توانست کمی از محبوبیت عناوین قبل از Halo 3 را که در گذشته شدیدا در مرکز توجهات قرار گرفته بوده اند دوباره بدست آورد اما با این حال با کمی تغییر و تحول در Halo 6، این عنوان بار دیگر می تواند شاهد شکوه و جلال گذشته باشد.

در قسمت نخست این مطلب به موضوعاتی از قبیل کیفیت کلی بازی، داستان و گیم پلی پرداخته شد و در نهایت نتیجه گیری شد که بعضی از تغییرات در این بازی غیر ضروری و بعضی دیگر مفید و کارآمد هستند. حال، در این قسمت قصد داریم تا به موضوعاتی از قبیل طراحی های بصری، ویژگی های داخل بازی، رابط کاربری و چند موضوع دیگر بپردازیم.

 طراحی های بصری

یکی از موضوعاتی که اخیرا بین طرفداران مورد بحث قرار گرفته است ظاهر جدید این بازی است. کل تجربه گیم پلی به لطف این تغییرات بصری ظاهر تازه ای گرفته است و تجربه گیم پلی را متحول کرده است. با این حال، از نظر طرفداران بهتر است که ظاهر بازی تغییراتی یافته و شکلی مناسب تر به خود بگیرد، اما ایده ی برگشتن به ظاهر کلاسیک و سنتی Halo عقلانی به نظر نمی رسد چراکه بسیاری از این تغییرات، ظاهر تازه و بهتری به بازی بخشیده اند و در تغییر آنها لطفی وجود ندارد.

یکی از طراحی های جدید اعمال شده در عناصر بازی که مورد رضایت طرفداران واقع نشده است، مربوط به یکی از انواع دشمنان است که با نام Elite ها شناخته می شوند. این نوع که گونه ای سریع و چابک هستند و با زیرکی و تاکتیک های خاص خود حرکت می کنند باید به اقتضا، ظاهری مناسب با ویژگی های خاص خود را داشته باشند. با این حال، این گونه از دشمنان پس از Halo 4 ظاهری جدید به خود گرفت که متأسفانه ظاهر مناسبی برای چنین موجودی نبود. در ظاهر جدید این گونه از دشمنان، آنها زره بسیار سنگینی به تن داشتند و ظاهری بزرگ تر به خود گرفته بودند، به گونه ای که انگار به آهستگی راه می روند و وزن زیادی که حمل می کنند باعث کندی آن ها می شود؛ این ظاهر برای موجودی که ویژگی تند و تیز بودنْ آن را از دیگر دشمنان متمایز می کند به کلی مناسب نیست. این مثال یکی از مواردی بود که طرفداران خواهان ایجاد تغییر در ظاهر آن هستند.

یکی از تغییرات خوبی که در این بازی وارد شده است، سبک معماری جدید در طراحی ساختمان Forerunner است. این ظاهر جدید با رنگ های بیشتر، جزئیات بیشتر و تاریک و روشن های طبیعی تر در طراحی و اشکال خاص آن، نه تنها ظاهری جدید و زیبا به آن بخشیده است، بلکه توانسته است سبک خاص و سنتی ساختمان قدیمی Forerunner را حفظ کند. همانطور که گفته شد، همه ی تغییرات جدید اعمال شده در این بازی منفی و مشکل پسند نیستند و بعضی از آن ها ظاهری جدید و زیباتر را به بازی بخشیده اند.

قابلیت های بازی

یکی از مهم تربن عناصر موجود در یک بازی که ممکن است صعود و سقوط آن را رقم بزند، شروع بازی است. بازی Halo 5 متأسفانه شروع چندان جذابی نداشت، فقدان بخش Forge و کمبود هیجان کافی در شروع داستان، میل به ادامه بازی را کاسته و هیجانی که هر بازی در ابتدا به بازیکن می دهد را در خود نداشت. بدون وجود عناصر و موارد کافی در ابتدای داستان برای بخشیدن جذابیت و هیجان برای ادامه دادن بازی، بازیکن با بازی و داستان و شخصیت ها یکی نشده و در روند داستان درگیر نمی شود و شور و شوق و لذت تجربه ی گیم پلی در همان ابتدا از بین می رود.

تکراری شدن گیم پلی یا به عبارتی، فقدان قابلیت و موارد کافی در گیم پلی، مسئله ای است که هر سازنده و هر گیمر از آن دوری می جویند. در صورت عدم وجود قابلیت کافی در گیم پلی، بازی خسته کننده شده و هر قسمت جدید در بازی فرق زیادی با قسمت های قبلی آن نخواهد داشت. اگرچه ۳۴۳i هر ماه موارد جدیدی را برای Halo 5 منتشر می کرد اما حتی این موارد جدید هم به نوعی تکراری بودند و همه در نسخه های قدیمی تر Halo وجود داشتند.

رابط کاربری بازی

یکی از مشکلات بازی Halo 5 در هنگام انتخاب زره یا کلاه برای شخصیت به سراغ گیمر می آید. در این صفحه، برای یافتن و انتخاب زره و یا کلاه جنگی مورد پسند با فهرستی مملو از عکس ها و موارد فشرده شده در هم مواجه می شوید، که پیدا کردن و انتخاب آنچه به دنبال آن هستید را سخت تر از معمول می کند. این در حالی است که مشکل گفته شده در تمامی عناوین Halo وجود داشته و انتخاب زره و موارد مورد نیاز برای شخصیت بازی را کاری طاقت فرسا کرده است در حالی که این کار باید امری ساده و دلپذیر باشد. درست است که این مسئله به نظر ساده و بی اهمیت جلوه می دهد اما در واقع تأثیر به سزایی در تجربه رابط کاربری دارد.

بهبود در بخش درخواست موارد اضافی

یکی از بخش هایی که بحث فراوانی در رابطه با آن شده است، بخش درخواست موارد اضافی است. در این بخش، به مانند مورد قبلی، بازیکنان به سختی می توانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. این به این دلیل است که فهرست انتخاب مملو است از موارد پیشنهادی و تصادفی که بدون هیچ نوع دسته بندی خاصی مرتب شده اند. از آنجایی که موارد بسیاری برای خرید در قسمت REQ وجود دارد، چینش تصادفی همه آنها در یکجا و کنار هم، انتخاب را سخت و خسته کننده کرده است.

هنگام خرید از قسمت REQ نوعی بسته حضور دارد که از هر نوع اقلام از قبیل زره، اسلحه، وسیله نقلیه، بسته های ارتقا قدرت و… در آن با چینش تصادفی تصادفی وجود دارد، اما بعضی به همه این اقلام نیازی ندارند. به همین خاطر، این قسمت به دسته بندی و چینش خاص خود نیاز دارد و همچنین بهتر است به جای بسته های با محتوای ترکیبی، از بسته هایی که تنها به یک مورد مربوط می شود به این قسمت اضافه شود.

اگر ۳۴۳i بتواند در عنوان Halo 6 این مشکلات را حل کند، چه بسا این بازی موفقیتی فراتر از گذشته را تجربه کند.

نظر شما در رابطه با این مشکلات چیست؟ اگر این بازی را تجربه کرده اید، نظرات شخصی خود را با ما در میان بگذارید.

منبع :

WINDOWSCENTRAL

32 پست
آریان خانجانی
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , ,