microsoft-yahoo-alliance

 یاهو همان نامی است که دهه هفتادی و شصتی‌ها با آن خاطرات فراوانی دارند و اغلب این کمپانی را با یک ایمیل یا مسنجر قدرتمند آن می‌شناختند. کمپانی یاهو که در اواخر راه خود آن‌چنان‌که باید نای رقابت قوی با دیگران را نداشت و بالاخره هسته‌ی اصلی خود را باقیمتی معادل ۴.۸۳ میلیارد دلار به دستان ورایزون بسپرد. اما در این میان همکاری طولانی مایکروسافت و یاهو درباره جستجوگر بینگ را نباید از قلم انداخت، حال با این معامله، همکاری این دو شرکت به کجا می‌رسد؟ با وینفون همراه باشید.

۹۶۰-acquisition-yahoo-pay-verizon

شاید یکی از معروف‌ترین پیگیری‌های خرید تاریخ مایکروسافت به دوران استیو بالمر در سال ۲۰۰۷ برمی‌گردد، زمانی که او به جد برای تصاحب یاهوی بزرگ تلاش کرد و حتی تا قیمت ۴۵ میلیارد دلار هم رفت، اما نتوانست به ندای قلب خودپاسخ خوبی بدهد، اگرچه چند سال بعد بالمر این اتفاق را خوش‌شانسی خود نامید. مایکروسافت از آن تاریخ همکاری خوبی را با یاهو بر سر موتور جستجوگر بینگ داشته است و یاهو از حدود ۷ سال پیش بینگ را به‌عنوان موتور جستجوگر خود معرفی کرد تا ۵۱ درصد از کاربران خود را مدیون مایکروسافت بداند. توافقی که هر دو طرف  برای شکست گوگل به مدت ۱۰ سال پیش‌بینی کرده بودند حالا با فروش به ورایزون ممکن است دچار چالش شود.
به دلیلی که در بالا ذکر شد، یعنی رقابت با گوگل، ردموندی ها از ماه‌ها قبل که فروش یاهو جدی‌تر شده بود، آن‌ها حمایت‌های مالی و معنوی خود را روانه یاهو کردند و حتی به نظر می‌رسید پیشنهادهایی برای خرید آن داده بودند، اما درنهایت موفق نشدند. اکنون ۵ سال از توافق مایکروسافت و یاهو می‌گذرد و طبق بندهای قرارداد، یاهو می‌تواند بعد از اکتبر ۲۰۱۵ آن را فسخ کند.

۹۶۰-yahoo-inc-interesting-verizon-communications

 اما با توجه به حدسیات، بعید به نظر می‌رسد یاهو به این سرعت قرارداد خود را فسخ کند و حداقل تا سه سال آینده به آن ادامه خواهد داد.
مایکروسافت در این مدت، به‌خوبی از قرارداد خود استفاده کرده است و سهم خود را از بازار به دست آورده است و به قطعه مهمی در دنیای جستجو تبدیل‌شده است و بینگ یکی از بازوان مهم ویندوز ۱۰ به شمار می‌رود زیرا در کرتانا، آفیس ۳۶۵، مرورگرها و موارد فراوان دیگر استفاده‌شده است. به همین خاطر شاید بینگ-یاهو بیشتر به نفع یاهو باشد تا مایکروسافت! بینگ در گزارش سه‌ماهه چهارم امسال، ۵۴% سوددهی داشته است و بیش از ۴۰ درصد کاربران بینگ، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ داشته‌اند.
حالا باید دید که ردموندی ها همچنان به دنبال اتحاد با یاهوی متعلق به ورایزون هستند یا خیر؟ این سؤال از مسئولان مایکروسافت پرسیده شده و آن‌ها در این زمان از پاسخ به این سؤال طفره رفته‌اند و فعلاً به آن جواب نداده‌اند و پاسخ خود را به آینده موکول کرده است.
به نظر شما، اگر قرارداد فی‌مابین مایکروسافت-یاهو توسط ورایزون فسخ شود، مایکروسافت ضرر خواهد کرد؟ آیا بینگ به‌اندازه کافی پایداری و ثبات به دست آورده است که به این اتحاد نیازی نداشته باشد؟
شما فکر می‌کنید چه اتفاقی بین مایکروسافت و ورایزون رخ خواهد داد؟

منبع :

WINBETA

1278 پست
هادی اکبری زاده
هدف ما، غلبه بر کارهای قبلیمان... پیش به سوی آینده با مایکروسافت
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
imann_mh
💔 1 پاسخ دهید سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵

سلام دوستان . ببخشید اینجا میپرسم
من لومیا ۶۴۰ ایکس ال دو سیم کارت دارم یه چندروزی بود نمیتونستم اس ام اس بفرستم از دیروزم دیگه اس ام اس برام نمیاد . لطفا کمکم کنید . ممنون

sn
💔 0 پاسخ دهید سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵

ورایزون رابطه چندان خوبی با مایکروسافت نداره
اما با خرید یاهو توسط ورایزون به نوعی رقبای یاهو ، رقبای ورایزون هم خواهند شد ، شاید این موضوع و تلاش ورایزون برای حضور بیشتر در دنیای اینترنت ، این شرکت رو با مایکروسافت نزدیک تر کنه
اما مایکروسافت هم علاقه داره فعالیت هایی در زمینه اپراتوری موبایل انجام بده، و نمی دونم ورایزون رو به شکل همکار می بینه یا رقیب

sadegh
💔 0 پاسخ دهید سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵

چندی پیش ورایزن aol رو خرید که از بینگ استفاده میکرد و حالا یاهو رو خریده که اینو از بینگ استفاده میکنه… به نظرم همکاری مایکروسافت با ورایزن بیشتر میشه… مایکروسافت میخواد بیتگ همه جا باشه، بعید میدونم به انحصارش تو ویندوز ۱۰ و سرویس های خودش راضی باشه

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , ,