HoloLens unboxing (55)

Lance Ulanoff یکی از فعالان تکنولوژی و مفسر رسانه های اجتماعی در آمریکا است. او سردبیر سابق مجله ی کامپیوتری PCMag.com و SVP است و در حال حاضر سردبیر Mashable است. پس از کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ و با انتشار هالولنز برای توسعه دهندگان این فرد تصمیم به تست و جعبه گشایی این وسیله کرده است و مشاهدات خود را در مجله ی Mashable با مردم به اشتراک گذاشته است. با ما همراه باشید تا داستان Lance را بشنوید.

Lance در سانفرانسیسکو: من هیچ گاه با نسخه هایی که اخیرا برای هالولنز منتشر شده بود به اندازه ی این راحت نبوده ام.
من می خواهم برای شرکت در کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت به سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا، بروم. اما این ظاهر قضیه است و هدف اصلی من از این سفر آوردن یک هالولنز است که قرار است برای توسعه دهندگان منتشر شود. در نهایت توسعه دهندگانی که هالولنز را به قیمت ۳۰۰۰ دلار پیش خرید کرده اند می توانند آن را پس از کنفرانس با خود ببرند. این اولین تجربه من از هالولنز نیست، اما اولین بار است که می خواهم بسته بندی رسمی آن را ببینم و خودم آن را جعبه گشایی و استفاده کنم، فارغ از دست کارمندان مایکروسافت!
شاید مهم ترین خاصیت این کار این است که من برای اولین بار می توانم با این وسیله از خودم عکس و فیلم تهیه کنم و با شما به اشتراک بگذارم.
قبل از اینکه من شروع به شرح این وسیله کنم، قبل از اینکه چیزی ببینید یا بشنوید، باید بدانید که اصلا نسخه ی توسعه دهنده ی هالولنز چیست؟! فیلم زیر را تماشا کنید.


دانلود ویدیو : ۲۷۰p | 360p | 720p

این یک بازی نیست:

به عنوان یک هدست فوق واقع گرا (و یا به عنوان یک کامپیوتر هالوگرافی خودکفا از نظر مایکروسافت)، تقریبا می توان گفت که هالولنز یک وسلیه مجازی نیست، بلکه یک محیط حقیقی دیگر را به وجود می آورد که با دنیای حقیقی شما ترکیب می شود. پس می توان گفت که این دستگاه دنیای کنونی شما را ارتقا می دهد و نتیجه ی آن ترکیب دو دنیای حقیقی است که این فوق العاده است.
در نسخه ی توسعه دهنده ی هالولنز به جای یک عینک ساده، شاهد یک طلق گسترده بر روی چشم هستیم. به جای آن که از هدفون برای شنیدن صدا استفاده کنیم، بلندگو هایی در قسمت های جانبی هدست قرار دارد که رو به پایین قرار گرفته اند و یک صدای سه بعدی شگفت انگیز را تولید می کنند. این ویژگی بسیار عالی است، چون به شما این امکان را می دهد که بتوانید صدا های اطراف خودتان را نیز بشنوید.

HoloLens unboxing (3)

شما می توانید هر شی مجازی را در هوا جابجا کنید و به هر نقطه ای که بخواهید ببرید، بچرخانید و مورد بررسی قرار دهید. الان من کلید را روی کیوان (تولید کننده ی ویدیو های Mashable) گذاشته ام.

هالولنز خود را کاملا از یک هدست مجازی بودن متمایز می کند. نیازی نیست که آن را به کامپیوتر یا یک گوشی هوشمند وصل کنید. نسخه توسعه هالولنز خود یک کامپیوتر مجزا است، با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت رم که بر روی آن نسخه ی ۳۲ بیتی ویندوز ۱۰ PC نصب شده است.
بیش از همه این نکته قابل توجه است که نسخه ی توسعه دهنده ی هالولنز دستگاه های Oculus Rifts و HTC Vives در جهان ناشناخته است. این نسخه از محصول فقط برای توسعه دهندگان و برای کسب و کار منتشر شده است. این انتشار به طوری طراحی شده است که بیشتر امکانات موجود در اماکنی مثل دفتر، کارخانه، آزمایشگاه و کلاس درس را به صورت ترکیبی نشان می دهد.
بدیهی است که من در هیچ یک از این محیط ها کار نمی کنم، شاید نسخه توسعه هالولنز برای من ساخته نشده باشد. البته من بر این باور هستم که اصولا مایکروسافت هیچ گاه یک وسیله ی خشک و خسته کننده ارائه نداده است. واقعیتی که به سرعت آن را کشف کردم این است که راه های سرگرم کننده و جذاب زیادی برای استفاده از نسخه توسعه دهنده ی هالولنز وجود دارد.

HoloLens unboxing (14)

پیش به سوی حرکتی فرا تر از کامپیوتر های خانگی:

هالولنز دستگاهی با ویندوز ۱۰ است، اما مقایسه ی آن با یک لپ تاپ مثل مقایسه ی یک خودروی Tesla با یک سه چرخه است. هر دو آن ها به شما سواری می دهند، اما مسلما یکی از آن ها بسیار بهتر عمل می کند و می تواند کار های بیشتری را انجام دهد که انجام چنین کار هایی برای یک سه چرخه غیر ممکن است.
تنها وسیله ی قابل حملی که در نسخه ی توسعه دهنده در فروشگاه Flagship مایکروسافت رویت می شود، هالولنز است. این دستگاه بعد از گذراندن یک راه طولانی از زمانی که من از نسخه ی قبلی آن خسته شده بودم، کمی بعد از سورپرایز هالولنز مایکروسافت در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۵ منتشر شد. درون این دستگاه بیش از آن چیزی که از بیرون به نظر می آید، قطعه وجود دارد. اواخر پاییزی که گذشت، طراحی نهایی این دستگاه به مرحله ی نهایی بسیار نزدیک شد. هر چند که حالت طراحی نسخه ی پیش نمایشی که من در آن زمان داشتم، کمی ناراحت کننده بود.

من بالاخره متوجه شدم که ۱.۳ پوند (۵۷۹ گرم) متعادل ترین و در عین حال راحت ترین جرم برای هدست نسخه توسعه دهنده ی هالولنز تا هم اکنون بوده است. البته این کافی نیست، رنگ مات سیاه و سفید و منحنی های منتظم بدنه به علاوه ی شبیه بودن آن به عینک آفتابی، جلوه ی وسیله را بسیار سرد کرده است. مایکروسافت به من گفت از آن زمان که من از آخرین نسخه خسته شده بودم، ده ها اطلاح بر روی طراحی بدنه صورت گرفته است.

مایکروسافت توضیحات مختصری درباره ی چگونگی استفاده و پوشیدن این هدست به من داد. پیچیده نیست: هدست خود شامل دو حلقه است. یک حلقه ی خارجی که تمام فناوری و قطعات الکترونیکی (حسگرها، میکروفون، بلندگو، دوربین، لنز، CPU، و غیره) در این حلقه وجود دارد. چهار دکمه بر روی لبه بالایی حلقه در هر دو طرف وجود دارد. دو دکمه برای تنظیم ولوم صدا و دو دکمه ی دیگر برای تنظیم روشنایی صفحه نمایش هستند. همچنین یک دکمه ی دیگر در یک طرف حلقه (فضای بین دو طرف حلقه) وجود دارد که هدست با آن روشن و خاموش می شود.

جعبه گشایی نسخه ی توسعه دهنده ی هالولنز:


دانلود ویدیو : ۲۷۰p | 360p | 720p
HoloLens unboxing (18)حلقه داخلی نیز یک ابزار کمکی برای تنظیم هدست روی سر است. این حلقه نسبت به حلقه ی داخلی می تواند تا ۴۵ درجه خم شود. برای تنظیم قطر حلقه و تناسب بندی آن با قطر سر، یک قسمت در پشت آن وجود دارد. همچنین تسمه هایی هستند که شما می توانید آن ها را به حلقه ی داخلی وصل کنید. این تسمه ها در قسمت بالایی هدست قرار می گیرند و از سر خوردن آن به سمت پایین جلوگیری می کنند. من خودم به آن ها نیاز ندارم.
من هالولنز را روی سر خودم گذاشتم و از پشت آن را محکم کردم. جای قرار گیری آن را هم کمی گرم و نرم کردم، اما خود هدست به تنهایی هم ناراحت کننده نیست. یک قسمت هم برای قرار گیری هدست روی بینی وجود دارد، اما هرگز بینی در این قسمت قرار نگرفت. من همچنین می توانم صفحه را به جلو فشار دهم یا به عقب بکشم و به صورتم نزدیک کنم.

HoloLens unboxing (10)

یک برداشت تمیز از اولین نگاه:

یک آموزش اولیه بر روی صفحه نمایش من نمایش داده شد. یک محدوده به شکل یک جعبه ی آبی جلوی من به طور ناگهانی ظاهر شد و سپس آموزش های لازم را برای کنترل هالولنز را نشان داد. هالولنز توسط حرکات چشم، صدا و حرکات دست و سر کنترل می شود. من باید یا می گرفتم که چگونه با نگاه کردن و حرکات بدن کار هایی را که نیاز دارم را انجام بدهم. حرکت هایی که انجام می دادم با واکنش فوق العاده طبیعی هالولنز همراه بود. این واکنش ها ناشی از حرکات سر و چشم بود. همچنین هر وقت می خواستم با صدا هدست را کنترل کنم باید با دستیار صوتی مایکروسافت یا همان کرتانا صحبت می کردم.
اما مهم ترین حالت کنترلی هالولنز، حرکات بدن است. پنج حرکت کنترلی وجود دارند که مانند لمس صفحه ی گوشی عمل است، با این تفاوت که باید انگشتان خود را در هوا تکان دهید. پنج نوع حرکت اساسی برای عمل لمس هوایی وجود دارد. یک سری حرکات جدید نیز هستند که در لمس دو بعدی صفحه نمایش وجود ندارد. مثلا یک حرکت که در آن دست را بالا می آورید و انگشتان را سریع باز می کنید یا حرکات هل دادن، کشیدن و نیشگون گرفتن.

HoloLens unboxing (8)

یکی از شایع ترین حرکت لمس هوایی این است که شما دست خود در را مقابل صورت می گیرید و نقطه مورد نظر خود را با یک انگشت به جهت های مختلف هدایت کنید. این نقطه مانند ماوس کامپیوتر عمل می کند. این کار واقعا برای من خسته کننده است. خوشبختانه در این بسته ی ۳۰۰۰ دلاری یک دکمه فیزیکی بلوتوث نیز وجود دارد که شما می توانید از آن به جای لمس هوایی استفاده کنید.

از آنجا که صفحه های نمایش هالولنز به چشم بسیار نزدیک هستند، بسیار نقش سه بعدی سازی موثری دارند. در واقع هر اثری که هر تصویر می گذارد به طور مستقیم بر کره چشم لحاظ می شود. تنها راه برای تنظیم این صفحه های نمایش این است که فاصله ی آن را نسبت به مردمک چشم هر فرد تغییر داد. در نسخه ی قبلی هالولنزی که من داشتم، مایکروسافت برای اندازه گیری این فاصله از یک دستگاه خاص که معمولا در عینک سازی ها پیدا می شود استفاده می کرد.

اما الان خود سیستم با ارائه ی راهنمایی هایی به شما کمک می کند که این فاصله را خودتان تنظیم کنید. از شما می خواهد که یک چشم را ببندید و سپس با انگشت به موقعیت یک تصویر شناور که در مقابل شماست (مایکروسافت به این تصویر هالوگرام می گوید) اشاره کنید. شما باید برای هر چشم پنج مرتبه این عمل را تکرار کنید. سپس هالولنز برای چشم شما کالیبره (تنظیم) می شود. من فکر می کنم که این کار کمی خسته کننده است، اما به نظر می رسد که در نهایت نتیجه ی مفیدی داشته باشد.

HoloLens unboxing (11)

جهان هالوگرافیک:

اگر شما یک مدل دیگری از یک هدست واقعیت-مجازی دارید، معمولا در آن به طور مستقیم به یک یا چند صفحه نمایش نگاه می کنید و کل میدان دید شما را این نمایشگر ها پر می کنند. اما با نسخه ی توسعه دهنده ی هالولنز، شما تصاویر سه بعدی (هالوگرافیک) را به صورت نمایان شده در سطح شیشه های دو نمایشگر شفاف و تخصصی می بینید. هنگامی که شما از طریق این لنز ها نگاه می کنید، تصاویری زلال با وضوح HD می بینید، هر چند که مایکروسافت نمی تواند رزولوشن آن را با یک HDTV مقایسه کند. اما در عوض آن ها توانسته اند تعداد نقاط نورانی (۲/۳ میلیون) و “تراکم هالوگرافی” (۲۵۰۰ نقطه نورانی در هر رادیان) را حساب کند.

HoloLens unboxing (1)اتاق هتل که با اشیا واقعی-مجازی هالولنز پر شده است. اشیا هنری، برنامه، بازی، صفحه نمایش فیلم و مرورگر وب.

بسیاری از چیز هایی که من  از طریق هالولنز دیدم تقریبا به اندازه کافی واقعی و به نظر قابل لمس بودند ، اما کیفیت صفحه نمایش تنها نیمی از تجربه است. در جلوی هالولنز یک جفت دوربین هست که آن ها محیط اطراف را به صورت سه بعدی اسکن می کنند. در نتیجه من همه چیز را از طریق هالولنز دیدم. مایکروسافت خود یک پیش فرضیه از اشیایی که ممکن است در اتاق وجود داشته باشند را دارد و اگر آن ها مشاهده کند، به سرعت هالوگرام ها را با آن ها تطبیق می دهد.

HoloLens unboxing (17)من می توانستم این ببر مجازی را انتخاب کنم، ببرم و روی میز وسط اتاق بگذارم.

در حالی که میان اتاق ها می گشتم، یک هشت پا را در میان حمام پیدا کردم. همچنین یک ببر هم جلوی در ورودی نشسته بود. یک تلویزیون ۷۵ اینچی هم بر روی یک دیوار قرار گرفته بود. یک کره زمین بسیار طبیعی هم کنار کاناپه می چرخید و یک جعبه ابزار روی زیر پایی بود. برخی از این چیز ها جا به جا می شدند و من هم آن ها را هی به جای اول باز می گرداندم. اما برخی وسایل کاملا ثابت بودند. من به واقعا بخاطر عملکرد دستگاه تحت تاثیر قرار گرفتم، هر چند که در برخی موارد متوجه چند اشکال بصری شدم که شکل ها در نمی توانستند به درستی در جای خود ترسیم شوند. همه ی اشیا، چه واقعی و چه مجازی، در مقابل من شروع به حرکت کرده بودند.

HoloLens unboxing (9)

 پنجره ای به سوی دنیای ترکیب شده:

یکی از انتقادات رئیس پروهژه ی هالولنز از این دستگاه قاب بصری محدود آن است. بله درست است، هالوگرام ها فقط جزئی از زاویه ی دید ما را اشغال می کنند و ما می توانیم یک مرز از تمام شدن تصاویر را در دید خود حس کنیم. تصور کنید یک صفحه نمایش ۴۲ اینچی HD در مقابل صورت خود شماست، اگر به رو به رو خیره شوید مشکلی نخواهید داشت، اما اگر چشم خود را به اطراف بچرخانید، چارچوب نمایشگر را می بینید و از آن به بعد تصویری وجود نخواهد داشت. با این حال، تمام داستان فقط این نیست.

HoloLens unboxing (4)این تصویر یک ایده ی خوب از چگونگی تولید هالوگرام های سه بعدی در فضا را به شما می دهد.

از آن جا که دید شما از خیره شدن به یک نقطه نشأت می گیرد و معمولا این نقطه در روبروی شما قرار دارد، این چارچوب می تواند جزئیات زیادی را به شما نشان دهد. اما این که گاها این تصاویر از چارچوب بزرگتر بزرگتر هستند، می تواند کمی ناراحت کنند به نظر برسد. اما می توان با یکی دو قدم عقب رفتن و تغییر فاصله ی پرسپکتیو شی با چشم، این مشکل را حل کرد. برای مثال، وقتی من داشتم یک بازی پلیسی با اشیا مجازی انجام می دادم، شاهد حضور یک شخصیت با قد حدودا ۶ فوت (۱۸۲ سانتی متر) شدم. او به من گفت به نزدیک او بروم و به قطعاتی که پا هایش از آن ها ساخته شده بود نگاه کنم. من هم خواستم این کار را بکنم، اما متوجه شدم که فقط می توانم سر و شانه ی او را ببینم و برای آن که بتوانم قطعات ریزی که در حال تبدیل شدن به موش های مجازی هستند و در زیر پای من تکان می خورند باید سر خود را به سمت زمین بگیرم. اما به هر حال برای این که بهتر ببینم کمی به عقب رفتم.

در نسخه ای نمایشی از یک تور مسافرتی هالوگرامی، من یک سفر جهانگردی را با مقد پرو انتخاب کردم. اول یک پرو ی مصنوعی در جلوی من ظاهر شد. اما لحظه ای بعد، تمام محیط اطراف من به یک چشم انداز از پرو تبدیل شد، ناگهان زمین زیر پای من خاکستری شد و فرش اتاق تبدیل به شن و ماسه های بیابانی شد. من واقعا باورم شده بود که یک توریست هستم و در آن لحظه بالای یک کوه قرار دارم. در حالی که هنوز اتاق همان اتاق بود و در واقعیت هیچ چیز تغییر نکرده بود. حتی با همان قاب و چهارچوب کوچک و محدود، این واقعا یک ترکیب بسیار زیبا از یک محیط واقعی با محیط مجازی بود.

HoloLens unboxing (12)

در طول روند نمایش دمو، من سعی کردم با استفاده از حرکات و صدا هالولنز را کنترل کنم. من توانستم به زیبایی کار هایی مثل گرفتن اشیا، جا به جا کردن آن ها و باز کردن منو ها (یکی از آن ها بسیار شبیه منوی استارت ویندوز بود) را انجام دهم. حتی توانستم صدای ترکیبی بین واقعیت و صدای سیستم را ضبط کنم و از تجربیاتم عکس بگیرم. این کار توسط یک دوربین فیلم برداری ۲ مگاپیکسلی با کیفیت ۱۰۸۰p که در مرکز نمایشگر ها است انجام شد. همچنین کار با کرتانا را هم تمرین می کردم. او بسیار زیبا و شیک بود. هدست به چهار میکروفون مجهز است. با وجود این میکروفون ها و با این که اتاق من کاملا ساکت بود، غالبا کرتانا نمی فهمید که چه می گویم.

من بازی Robo Raid (کارتونی که با نام آزمایشگاه دکستر شهرت دارد) را اجرا کردم. این آخرین تجربه ی من از نسخه ی نمایشی بود. بسیار سرگرم کننده بود، شلیک کردن به بیگانگانی که دیوار اتاق من را خراب می کردند و وارد می شدند. به شما پیشنهاد می کنم این بازی را در اتاقی با پجره های باز انجام ندهید. در یک نقطه بیگانگان از پنجره به داخل اتاق می آمدند، اما من به سختی می توانستم آن ها را ببینم، چرا که نور آفتاب که از بیرون به داخل می  تابید، مانع این کار می شد.

HoloLens unboxing (2)یک شی ثابت در سمت چپ که نقش یک تابلوی هنری را در اتاق دارد و یک صفحه ی پخش کننده ی مجازی فیلم در سمت راست هستند. من بعدا این صفحه را جا به جا کردم.

من تلویزیون تماشا کردم و برنامه ی Microsoft Edge را باز کردم. مشخص نیست که اگر من بتوانم سایر برنامه های مرورگر را بر روی هالولنز نصب کنم و از آن جایی که این خود یک کامپیوتر است و البته من می دانم که می توانم یک کیبورد قابل حمل را با بلوتوث به آن وصل کرد، آیا برای مشتریان خوشایند خواهد بود که این برنامه ها را با تکنولوژی لمس هوایی کنترل کنند؟ البته می توانند با دستور های صوتی هم این کنترل را انجام دهند.

HoloLens unboxing (6)

شروعی واقع گرایانه:

فعلا مایکروسافت در تلاش جذب مشتریان و مصرف کنندگان نیست. قیمت ۳۰۰۰ دلار برای این دستگاه قطعا تعداد مصرف کنندگان را بسیار محدود می کند. با این حال، پس از چند ساعت استفاده از آن، من مطمئن نبودم که بخواهم از وسیله استفاده کنم. سپس روی کاناپه نشستم.

من نسخه ی توسعه دهنده ی هالولنز را حدودا ۲ ساعتی پوشیده بودم، وقتی که من از راه رفتن در اتاق هتل دست کشیدم، مایکروسافت فرم رایگان استفاده از دمو را برای من بالا آورد. شاید از خستگی بود که من خودم را روی یکی از کاناپه ها انداختم و پا هایم را روی میز گذاشتم.

HoloLens unboxing (15)

وقتی که من وارد اتاق دمو شدم، مایکروسافت یک صفحه نمایش بزرگ را روی دیوار قرار داده بود. من آن را به سختی پیدا کردم و ایستادم تا آن را ببینم. سپس روی کاناپه نشستم و به اطراف نگاه کردم (در حالی که هنوز هم با هالولنز روی سرم بود) و صفحه ی مجازی دیگری را پیدا کردم. آن را با استفاده از حرکات جا به جا و کوچک و بزرگ کردم. این صفحه حدودا با ۸ فوت فاصله از من در هوا شناور بود.

من فهمیدم که می توانم آن را به سمت خود بکشم و یا با هل دادن آن را از خود دور کنم. روی کاناپه ولو شدم و فهمیدم که کار کردن با صفحه ها بسیار ساده تر از این حرف هاست، مرورگر Microsoft Edge را باز کردم و سایت توییتر را آوردم، سپس صفحه را به ۸ فوت آن طرف تر منتقل کردم. سپس یک پنجره ی دیگر از مرورگر را در سمت چپ خود باز کردم و سایت NCAA را باز کردم و آن را کنار صفحه ی پخش کننده ویدیو اما با زاویه ای متفاوت گذاشتم. برای خنده یک پنجره ی دیگر هم باز کردم و بالای سر خود گذاشتم.

HoloLens unboxing (13)

سپس من فقط به اطرافم یک نگاه انداختم و پس از لحظه ای متوجه شدم دنیای مجازی من ساخته شده است. این کامل نیست ولی در نهایت فکر کنم که قدرت و پتانسیل هالولنز را درک کرده باشم.
پس از کمی بیش از دو ساعت، ما تقریبا کل راه های هالولنز را امتحان کردیم. وسیله هنگامی که ۴۰ درصد شارژ داشت به من هشدار داد، سپس وقتی که به ۴ درصد رسید هشدار دیگری داد. ناگهان پس از لحظاتی علامت غمگین 🙁 ظاهر شد و کلمه ی “goodbye” ظاهر شد و دستگاه خاموش شد.

به واقعیت باز می گردیم…

پیوست مطلب:

peterbright-hololens HoloLens unboxing (7)

منبع :

MASHABLE

237 پست
محمد مهدی هوشیار بخش
24mmhb@gmail.com
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
mehdi
💔 1 پاسخ دهید پنجشنبه 18 فروردین 1395

من که ذوق مرگ شدم . واو !

yunos
💔 0 پاسخ دهید جمعه 19 فروردین 1395

ویدیوی دوم رو کی دوبله کرده؟؟؟؟

yunos
💔 0 پاسخ دهید جمعه 19 فروردین 1395

خیلی صداش باحاله، دمتون!

مهمان
💔 0 پاسخ دهید جمعه 19 فروردین 1395

چرا انقد غلط املایی داشتین تو این متن. بعضی جاها باید دوبار خوند تا فهمید

force
💔 0 پاسخ دهید شنبه 20 فروردین 1395

قیمت cutomer edetion چند میشه به نظرتون ؟

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دانلود آهنگ جدید

پنل اس ام اس

ارسال پیامک بلک لیست

پنل اس ام اس رایگان

ارسال بلک لیست

کارشناس رسمی دادگستری

طراحی سایت

افزایش ممبر افزایش ممبر تلگرام