آگوست سال ۲۰۱۱ بود که EA ضمن عقد قرار داد با کمپانی پورشه تمام حقوق استفاده از اتوموبیل های این کمپانی را به نفع خود مصادره کرد. این قرارداد باعث غیبت پورشه در Forza Motorsport 4 شد. شوک وارد شده به سری Forza به حدی بود که سرپرست اجرایی استودیو Turn10 در توضیح ماجرا، صحبت خود را با این جمله آغاز کرد: این اتفاق مرا تا سر حد مرگ برد!  در ادامه با وینفون همراه باشید

به قلم Luke Reilly

طی این چند سال وبسایت های بسیاری از جمله IGN پیرامون قرار داد انحصاری بین پورشه و EA به بحث پرداخته اند. اما به طور خلاصه هیچ کدام به نتیجه نرسیدند تا این که در اواخر سال میلادی گذشته اعتبار این قرار داد به پایان رسید.

پس از نزدیک به ۶ سال وضعیت تقریبا به حالت طبیعی خود برگشت. طی کنفرانس ماه قبل New York International Auto Show کمپانی پورشه و استودیو Turn10 از قرارداد همکاری ۶ ساله بین سری Forza و برند پورشه رونمایی کردند. این بدان معناست که هوادارن Forza دیگر نیازی نیست برای تجربه رانندگی با پورشه چند ماه به انتظار عرضه بروزرسان توسط استودیو بمانند.

سرپرست اجرایی استودیو Turn10 آقای Dan Greenawalt در این باره عنوان کرد:

برند پورشه مدت هاست که در قلب سری Forza قرار دارد.

 

Dan Greenawalt باور دارد هم استودیو Trun10 توسعه دهنده سری Forza Motorsport و هم استودیو Playground games توسعه دهنده سری Forza Horizon طی این چند سال به بهترین شکل توانسته اند با ارائه پک اتومبیل های پورشه، تجربه رانندگی با این برند محبوب را فراهم کنند اما همکاری اخیر فورتزا با پورشه یک قدم رو به جلو برای این سری بازی به شمار می رود.

Dan Greenawalt اظهار کرد:

با این همکاری سرعت پیشرفت ما با روند تساعدی درحال افزایش است.

 

Greenawalt تایید کرد تیم استودیو Trun10 همچنان رابطه محکمی با دیگر کمپانی های خودرو سازی دارد و قرار داد بین سری فورتزا و پورشه به معنای بی اعتنایی به دیگر برند های بزرگ خودروسازی نخواهد بود.

زمانی که در مورد غیبت چند ساله پورشه هنگام عرضه فورتزا از Greenawalt سوال شد او این گونه پاسخ داد:

“نکته جالب اینجاست که این چند سال با وجود محدودیت های فراوان ما توانستیم همچنان کیفیت کار خود را حفظ کنیم. در ابتدا برایمان مشکل بود که اتومیبل های مورد علاقه مخاطب را با تاخیر عرضه کنیم اما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا این مسئله باعث ایجاد شکاف در عناوین ما نشود.

تجربه ای که ما با پک اتومبیل های پورشه درForza Motorsport 6 خلق کردیم هیچ افت کیفیتی نسبت به گذشته این سری نداشت. به رسم تمام ساخته های قبلی، شما باید هنگام رانندگی از تک تک جزییات بهره مند باشید. از صدای رانندگان گرفته تا کوچکترین جزییات به هنگام تجربه رانندگی همگی با این هدف به خدمت گرفته شده اند که هواداران اتومبیل پورشه هنگام رانندگی هیچ تفاوت کیفی نسبت به دیگر اتومبیل های موجود در بازی احساس نکنند. هدف ما این بوده است تا امضای استودیو  Trun10 در اتومبیل های پورشه به وضوح به چشم بیاید.”

حالا ما دسترسی وسیع تری نسبت به گذشته داریم و به طبع تمام تلاش خود را برای استفاده درست از این فرصت به کار می گیریم.

 

سری فورتزا،  ورزش های الکترونیک را نیز از یاد نبرده و بر این بخش نیز تمرکز ویژه ای دارد. Greenawalt تایید کرد بیش از ۳۰ هزار نفر در مسابقات قهرمانی اخیر فورتزا شرکت کرده بودند. همچنین ماه گذشته فورتزا میزبان یک تورنومنت جهانی در رویداد Flagship New York Store مایکروسافت بود. در این رویداد ۱۸ نفر از بهترین بازیکنان فورتزا برای جایزه ۲۵ هزار دلاری با یکدیگر به رقابت پرداختند. ماه آینده فصل نهایی این مسابقات با اتومبیل های پورشه برگزار خواهد شد. پاداش این دوره ۱۰۰ هزار دلار به همراه کاپ قهرمانی مسابقات فورتزا خواهد بود که تیم برنده جایزه خود را بر روی سکوی قهرمانی مشابه سکوی قهرمانی رانندگان واقعی دریافت خواهند کرد.

Greenawalt عنوان کرد:

نکته جالب توجه سری بازی های فورتزا، تجربه ای است که ما در این سری خلق می کنیم. تجربه ای مشابه  و هماهنگ با دنیای واقعی نه مغایر با آن.

 

از Greenawalt پرسیدیم قرار داد جدید فورتزا با پورشه تفاوتی با قرار داد های پیشین این سری با کمپانی هایی نظیر Ford و Lamborghini خواهد داشت؟

او پاسخ داد:

“خب هم اکنون من نمی توانم به طور صریح راجع به اتفاقات آینده صحبت کنم اما می توانم با آوردن مثالی از گذشته به روشن شدن این مسئله کمی کمک کنم. زمانی که ما بر روی اولین نسخه از Forza Motorsport کار می کردیم، یعنی حتی پیش از معرفی رسمی بازی، محتاطانه در مسیر ابتدایی خود قدم بر می داشتیم. در عین حال باید فیزیک بازی را با دریایی از اتومبیل های موجود در بازار هماهنگ می کردیم.

یکی از اولین اتومبیل هایی که مشغول آزمایش آن بودیم، یک پورشه ۹۱۱ Carrera Rs محصول سال ۱۹۷۳ بود. تایر های Vintage، تکنولوژی خیره کننده و طراحی بنده آن همگی منحصر به فرد بودند. این اتومبیلی بود که ما قدم های اول ساخت فورتزا را با آن برداشتیم. قصد دارم بگویم که رابطه پورشه و فورتزا در گذشته تا چه حد عمیق بوده است به طوری که از ابتدای خلق فورتزا این اتومبیل در قلب این سری جای داشته است. حتی ما در طراحی منوی Forza Motorsport ۳ از بروشور راهنمای پورشه الهام گرفتیم. سرتان را درد نیاورم، با توضیحاتی که دادم باید متوجه شده باشید که پورشه از چه جایگاهی در نزد تیم فورتزا برخوردار است. این قرار داد دو طرفه از آن جهت قابل توجه است که کمپانی پورشه نیز به اندازه ما نسبت به این همکاری خوشبین است.

نکته حائز اهمیت تر جایگاه پورشه در بین هواداران است. این مسئله برای ما بشدت اهمیت دارد که تمرکز خود را بر روی مسئله ای معطوف کنیم که با استقبال مخاطبین همراه شود. محبوبیت عمومی برند پورشه در نزد هواداران چیزی است که به قرار داد بین فورتزا و کمپانی پورشه رنگ و بویی تازه می دهد. طرفداران انتظار دارند به همان اندازه که در دنیای واقعی از رانندگی با پورشه لذت می برند، لذتی مشابه را در جهان مجازی فورتزا تجربه کنند. وقتی این انتظارات از سری فورتزا وجود دارد ما نیز باید با تمام توان در صدد عملی کردن آن ها برآییم. به کمک تکنولوژی استودیو Turn10 و تعاملی که با مهندسین حرفه ای کمپانی پورشه داریم، به هواداران اطمینان می دهیم که طی این قرار داد شش ساله بهترین تجربه ممکن از رانندگی با اتومبیل های پورشه را برای آن ها فراهم خواهیم آورد.”

پس از سال های بسیار که برند پورشه به صورت انحصاری در اختیار EA بود، قرار داد تازه این کمپانی با سری فورتزا کمی غافلگیر کننده بود. استودیو Turn10 به طور رسمی اعلام کرد قرار داد ۶ ساله بین این استودیو و  کمپانی پورشه هیچ جنبه انحصار طلبی نخواهد داشت و اتومبیل های پورشه در دیگر عناوین رانندگی همچنان حضور خواهند داشت.

Greenawalt در این باره توضیح داد:

“قرار داد ما هیچ محدودیتی برای سایر عناوین رانندگی ایجاد نمی کند. تنها مزیت این قرار داد برای ما مدت دار بودن همکاری بین استودیو و کمپانی پورشه است. مسلما بازده یک رابطه شش ساله بسیار بیشتر از یک همکاری سال به سال است، این قرار داد باعث خواهد شد تا محصولی که استودیو ما خلق می کند نسبت به دیگر عناوین، تجربه ای منحصر به فرد باشد.

این قرارداد همکاری بیشتر از این که به عدد سال های همکاری وابسته باشد، به نتیجه و خروجی کار بستگی دارد. این همکاری ما را به سمت خلق تجربه های تازه و جلب رضایت هواداران سوق خواهد داد. پس به نظر من بهتر است توجه خود را از اعداد به سمت کیفیت محصول خروجی تغییر دهیم.”

Scott Baker از شعبه آمریکای شمالی پورشه در رابطه با ویژگی های منحصر به فرد این همکاری سخن به میان آورد:

“Dan همه گفتنی ها را گفت. اگر به ورزش های الکترونیک نگاهی بیاندازید با ثمره اصلی سری فورتزا رو به رو خواهید شد. تماشای این حجم از اشتیاق هواداران نسبت به بازی حقیقتا برای ما غافلگیرکننده بود.

این مورد یکی از اصلی ترین اهداف کمپانی پورشه در تجارت به شمار می رود. ما همواره سعی در جلب رضایت و اشتیاق طرفداران برند خود را داشته ایم. حال تصور کنید با عقد این قرار داد و تلفیق اهداف کمپانی ما با استودیو Turn10 نتیجه کار تا چه اندازه برای هر دو قشر هواداران پورشه و عناوین رانندگی رضایت بخش خواهد بود. به همه این ها روابط گسترده پورشه و فورتزا در گذشته را نیز اضافه کنید. ما بیش از پیش نسبت به این همکاری خوشبین هستیم.

خلق تجربه های نو، توسعه همه جانبه و کاهش فاصله با مخاطب نکات کلیدی در تحقق رضایت هواداران و افزایش کیفیت اثر نهایی به حساب می آیند. اما گمان نمی کنم طی یک همکاری کوتاه یک یا دوساله بتوان دورنمای مورد نظر فورتزا و پورشه را عملی کرد. ما به یک همکاری بلند مدت و پایدار نیاز داشتیم.”

در ادامه گفته های Baker آقای Greenawalt اضافه کرد:

“ماه گذشته ما بیش از ۴ میلیون بازیکن فعال در جامعه فورتزا داشتیم، این مورد فورتزا را در بین بزرگترین عناوین رانندگی از حیث اقبال هواداران قرار می دهد. هم اکنون بسیاری از بازیکنان مشغول تجربه Forza Horizon 3 هستند، عده ای دیگر مشغول بازی با سری Mortorsport هستند، علاوه بر آن ها به کمک پلتفرم ویندوز۱۰ حال ما پذیرای بازیکنان تازه از پلتفرم PC هستیم. نقطه اتصال هواداران، تجربه منحصر به فرد سری بازی های فورتزا است.”

من معتقدم نمی توان به سادگی دست آورد های متعدد فورتزا طی چند سال اخیر را نادیده گرفت.

 

شما چطور فکر می کنید؟ پس از مدت ها غیبت اتومبیل های پورشه، با همکاری تازه بین فورتزا و این کمپانی آلمانی، آینده سری بازی Forza را چگونه پیش بینی می کنید؟  خوشحال می شویم دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع :

IGN

  • یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۰۰
  • یک نظر
  • سیاوش امامی
  • مصاحبه
28 پست
سیاوش امامی
زندگی یعنی هنر هفتم. آرامش یعنی موزیک کلاسیک. کمپانی یعنی مایکروسافت .
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
علی
💔 0 پاسخ دهید یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶

بسیار عالی واقعا مصاحبه خیلی خوبی بود

نکته بسیارحائز اهمیت دور شدن مایکروسافت از انحصارطلبی هست در حالی که سونی با پول سعی میکنه محتویات انحصاری زمانی بازیهای ترد پارتی رو کسب کنه مایکروسافت از این روش دوری میکنه و حتی بازیهای انحصاری وان رو برای PC میاره و تو همین متن هم میخونیم قراردادی بستند اصلا وجهه انحصاری بودند نداره

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , ,

دانلود آهنگ جدید

پنل اس ام اس

ارسال پیامک بلک لیست

پنل اس ام اس رایگان

ارسال بلک لیست

کارشناس رسمی دادگستری

طراحی سایت

افزایش ممبر افزایش ممبر تلگرام