_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

دلایل بازگشت اعضای سابق اینفینتی وارد به تیم توسعه Modern Warfare جدید مروری بر بازگشت اعضای سابق ایفینیتی وارد و ملحق شدن اعضای جدید به این استودیو

Call of Duty: Modern Warfare

بعد از اختلافاتی که در جریان ساخت عنوان Call of Duty: Modern Warfare 2 با اکتیویژن (Activision) پیش آمد، موسسان و چهره‌های مطرح اینفینیتی وارد (Infinity Ward) یعنی وینس زامپلا (Vince Zampella) و جیسون وست (Jason West)، به طور غیرمنتظره‌ای از این استودیو کنار گذاشته شدند. این دو نفر بعدا استودیوی رسپاون اینترتیمنت (Respawn Entertainment) را شکل داده و سری Titanfall را خلق کردند. در ادامه با وینفون همراه باشید.

تعدادی از اعضای کلیدی اینفینتی وارد که بر روی عناوینی همچون Call of Duty 2، Call of Duty 4: Modern Warfare و Call of Duty: Modern Warfare 2 کار کرده بودند، به وینس و جیسون در استودیوی رسپاون پیوستند و در نهایت تیمی بسیار متفاوت از تیم سابق، وظیفه توسعه عنوان Modern Warfare 3 و عناوین بعد از آن را به دست گرفتند. با این حال در طی دو سال گذشته، اتفاق جالبی در حال رخ دادن بوده است: تعدادی از آن اعضای جدا شده، دوباره به اینفینیتی وارد برگشته‌اند. این روند با جوئل امسلی (Joel Emslie)، مدیر هنری سابق این استودیو که همین نقش را در توسعه عناوین Titanfall و Titanfall 2 ایفا کرد، شروع شد و سپس با افرادی همچون جف اسمیت (Geoff Smith)، طراح سابق و مارک گریگزبی (Mark Grigsby)، انیماتور ارشد و تعدادی دیگر ادامه یافت.

انگیزه امسلی از این کار، از علاقه او به Counter-Strike سرچشمه گرفته بود و او تمایل داشت تا در توسعه عناوینی که بیشتر بر روی زمین جریان دارند شرکت کند. وی می‌گوید:

من زمانی را به یاد می‌آورم که دیگر از دویدن بر روی دیوار و جت‌پک‌ها و پالت و چیزهایی از این قبیل خسته شده بودم. صنعت بازی‌های ویدئویی به نوعی به این سمت پیش رفته بود و عناوینی زیادی مانند این وجود داشت. اما فکر می‌کنم اتفاقی که برای من رخ داد این بود که نسخه ریمسترشده‌ی عنوان Call of Duty: Modern Warfare را دیدم و سپس افکاری به سراغم آمد. من واقعا دلتنگ آن شده بودم. دلم برای آن فضاسازی‌ها، ژانر بازی، نوع گیم‌پلی آن و آن محیط‌های درگیرکننده تنگ شده بود چرا که برای من واقعی به نظر می‌رسیدند. من دلم برایش تنگ شده بود.

Call of Duty: Modern Warfare
جوئل امسلی: به او گفتم که اگر به فکر توسعه یک عنوان Modern Warfare جدید هستید، علاقه‌مند به همکاری هستم. من بخشی از تیم توسعه نبودم بنابراین او کمی مردد بود ولی به من گفت که “بله، به آن فکر می‌کنیم” و من در پاسخ گفتم که “حالا خیلی جدی هستم. بسیار مایلم که بخشی از این کار باشم.” Modern Warfare بدون شک بهترین سال‌های زندگی من در توسعه بازی را رقم زده است.

در همین زمان بود که دیو استول (Dave Stohl)، مدیر استودیوی اینفینیتی وارد، دوباره با امسلی تماس می‌گیرد و به او پیشنهاد همکاری می‌دهد. استول به امسلی می‌گوید که هر وقت تمایل داشت به اینفینیتی وارد بازگردد و همیشه جایی خالی انتظار او را می‌کشد. این موضوع باعث می‌شود که موتور اسملی روشن شود. وی در پاسخ به درخواست استول می‌گوید:

من به او گفتم “چطور است که پروژه فعلی خودم را به پایان برسانم و کارم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم و بعد با هم حرف بزنیم؟” وقتی به آن نقطه از زمان رسیدم، فکر کنم تعطیلات کریسمس 2016 بود؛ به نسخه ریمستر و استودیوی اینفینیتی وارد نگاهی کردم و با خودم گفتم: “پسر، ارزش تولید این بازی خیلی بالاست… پتانسیل بالایی در آن وجود دارد و این انجین جدید (برای Modern Warfare 2019) پنج سال در دست توسعه بوده. بخش‌هایی از آن انجین انگار زنده بودند و در خود اینفینیتی وارد نیز حس سرزندگی وجود داشت و می‌توانستی این حس را درک کنی.”

اگرچه او هیچگونه شایعه‌ای نشنیده بودو با هیچکدام از کارکنان اینفینتی وارد نیز صحبت نکرده بود، با این وجود اسملی احساس عجیبی داشت که به او می‌گفت آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند تا دوباره به سراغ Modern Warfare بروند:

به او گفتم که اگر به فکر توسعه یک عنوان Modern Warfare جدید هستید، علاقه‌مند به همکاری هستم. من بخشی از تیم توسعه نبودم بنابراین او کمی مردد بود ولی به من گفت که “بله، به آن فکر می‌کنیم” و من در پاسخ گفتم که “حالا خیلی جدی هستم. بسیار مایلم که بخشی از این کار باشم.” Modern Warfare بدون شک بهترین سال‌های زندگی من در توسعه بازی را رقم زده است.

امسلی تصمیم می‌گیرد که وسائل خود را جمع کرده و رسپاون اینترتیمنت را به منظور بازگشت به اینفینیتی وارد ترک می‌کند. اما قضیه به همین سادگی‌ هم نبود. امسلی حدود هفت سال با تیم رسپاون کار کرده بود؛ حتی بیشتر از کسانی که همراه با او اینفینیتی وارد را ترک کرده بودند؛ بنابراین وداع بااین تیم و ترک آن، پروسه بسیار سختی بود:

روزی که استودیو را ترک کردم، اطمینان حاصل کردم که نزد تک تک افراد استودیو رفته و از آن‌ها خداحافظی کنم. من نسبتا سریع استودیو را ترک کردم تا در لحظه آخر دچار تردید نشوم. شبیه به این بود که با بیش از 60 نفر آدم خداحافظی کنید. بله، احساساتی هم در این بین لطمه خورد. افرادی بودند که واقعا شوکه و غافلگیر شدند. به نظرم در ترک استودیو بسیار خوب عمل کردم و هیچوقت به عقب نگاه نکردم. من تقریبا هفت سال آنجا بودم و همیشه تا جایی که می‌توانستم به سختی کار می‌کردم. من می‌توانستم مسیری که آن‌ها انتخاب کرده بودند را ببینم و می‌خواستم چیزی جدید را امتحان کنم. عده‌ای وجود داشتند که استدلال من را کاملا درک نمی‌کردند و بنابراین با من صحبت نمی‌کردند.

از چپ به راست: جوئل امسلی (Joel Emslie)، جیکوب مینکوف (Jacob Minkoff)، مارک گریگزبی (Mark Grigsby)، جف اسمیت (Geoff Smith) و تیلور کوروساکی (Taylor Kurosaki) در استودیوی اینفینیتی وارد

خیلی زود بقیه نیز به امسلی پیوستند و سایر اعضای استودیو متوجه یک ترند شدند.اگر چه اعضایی که از قبل در اینفینیتی وارد باقی مانده بودند، از دیدن چهره‌های آشنایی که دوباره به استودیو می‌پیوستند هیجان‌زده بودند ولی پاتریک کلی (Patrick Kelly)، سرپرست استودیو، به احساساتی پیچیده اشاره می‌کند:

فکر کنم که اعضای استودیو بسیار هیجان‌زده بودند و همزمان کمی هم مضطرب بودند. آن‌ها مطمئن نبودند که این موضوع برای استودیو به چه معناست. این نگرانی به این دلیل بود که ما همیشه در کنار این فرنچایز بودیم و هر موقع عنوانی را توسعه می‌دادیم، بسیاری از کارهایی که انجام داده بودیم، در مقایسه با کارهایی که این افراد قبلا انجام داده بودند، مورد انتقاد قرار می‌گرفت.

امسلی در ادامه‌ی این صحبت‌ها می‌گوید:

ما در ابتدا تنش‌هایی را تجربه کردیم. ما بایستی راه خود را پیدا می‌کردیم و این کار به نتیجه رسید زیرا به نظرم همگی ما در لحظه‌ای از زندگی باید بین عوضی بودن و عوضی نبودن یکی را انتخاب کنیم. این موضوع ممکن است در ترافیک پیش بیاید و یا می‌تواند سرکار و با افرادی که همکارت هستند رخ دهد. هیچوقت عوضی نباشید.

با وجود ترکیبی از هیجان و اضطراب در بین اعضای استودیو، امسلی می‌خواست پتانسیل کامل تیم را آزاد کند. کمی بعد از بازگشتش، او به تمام گوشه کنارهای استودیو رفت و به اعضای تیم اینفینیتی وارد موردنظر خود رسید. کلی به امسلی اجازه می‌دهد تا تیم را بهبود بخشد و عملکرد بالاتری را برای استودیو رقم زند و امسلی از این بابت قدردان او است:

من در جنبه‌های مختلفی از زندگی، افرادی را می‌بینم که کارهای مختلفی انجام می‌دهند و همگی به نوبه خود در کاری که انجام می‌دهند نهایت تلاش خود را می‌کنند. چیزی که ما به دنبال آن هستیم استودیویی است که در سطحی کار کند که قبلا هرگز ندیده‌ام زیرا ما پتانسیلی را آزاد کردیم که در آنجا وجود داشت.

امسلی از نقش جدید خود در اینفینیتی وارد خوشحال بود، اما او درصدد نبود تا برای به دام انداختن و جذب اعضای دیگر رسپاون تلاش کند:

این کار باید شبیه وقتی باشد که ما استودیو را ترک کردیم: باید واقعا تصمیم خود شخص باشد. این موضوع بسیار حائز اهمیت است زیرا من هیچوقت نمی‌روم به جایی دیگر تا ایده‌ای که دارم را به دوستانم بگویم و به آن‌ها تحمیل کنم. در این مورد شما باید اجازه دهید تا بقیه خودشان تصمیم بگیرند. من اولین نفری بودم که به اینجا آمدم و فکر کنم این موضوع باعث شد بقیه هم به انجام این کار تحریک شوند.

Call of Duty: Modern Warfare
پاتریک کلی (Patrick Kelly): فکر کنم که اعضای استودیو بسیار هیجان‌زده بودند و همزمان کمی هم مضطرب بودند. آن‌ها مطمئن نبودند که این موضوع برای استودیو به چه معناست. این نگرانی به این دلیل بود که ما همیشه در کنار این فرنچایز بودیم و هر موقع عنوانی را توسعه می‌دادیم، بسیاری از کارهایی که انجام داده بودیم، در مقایسه با کارهایی که این افراد قبلا انجام داده بودند، مورد انتقاد قرار می‌گرفت.

این اقدام اسملی باعث شد تا گریگزبی و اسمیت هم به تحریک به انجام این کار شوند و تصمیم بگیرند که در این خصوص فکر کنند. همچنان که اسمیت در حال سبک سنگین کردن انتخاب‌های پیش رویش بود، بایستی به موارد بسیاری که برای او و خانواده‌اش اهمیت داشت فکر کند. وی توضیح می‌دهد:

این کار بسیار سختی است ولی وقتی که به اشتیاقی که برای آن پروژه دارید و می‌دانید که ظرف سه سال آینده درگیر آن خواهد شد، به نظرم وقتی به آن اشتیاق می‌رسید باید با آن همراه شوید. دلیلی که من تصمیم به بازگشت گرفتم این بود که پدرم حدود 30 سال در نیروی دریایی خدمت کرد و بنابراین موضوعات نظامی مدرن، جایگاه ویژه‌ای برای من دارند. ما داستان‌های بسیاری را برای بازگو کردن جا گذاشتیم و می‌خواهیم  کارهایی جدیدی را انجام دهیم.

امسلی، گریگزبی و اسمیت، استودیوی رسپاون را به منظور بازگشت به اینفینیتی وارد ترک کردند اما هیچگونه کینه و یا خصومت شخصی با توسعه‌دهنده Titanfall ندارند و حتی امسلی در مورد Apex Legends که بزرگترین پروژه استودیو از زمان خارج شدنش از استودیو به شمار می‌رود اظهار داشت که این بازی “خیره‌کننده” است. گریگزبی با خنده می‌گوید:

تنها دشمنی‌ای که دارم این است که محصول من بهتر از محصول شما باشد. منظورم رقابت است؛ رقابتی دوستانه.

اگر چه این سه عضو سابق رسپاون به دلایل شخصی خود، از قبل علاقه‌مند به بازگشت به اینفینتی وارد بودند، ولی هر سه‌ی آن‌ها بعد از ملاقات با کلی از تصمیم خود مطمئن شدند. گریگزبی در این مورد می‌گوید:

او نسبت به این اشتیاق ما روحیه‌ای مشابه دارد و آن این است که تبدیل به شماره یک شویم. این اشتیاقی است که در همگی ما یکسان است.

کلی نیز در مقابل در صحبت‌های اولیه خود، تحت تاثیر شور و اشتیاق امسلی، گریگزبی و اسمیت قرار گرفت:

آن‌ها نسبت به اهداف خود بسیار جسور بودند و درواقع این روش آن‌ها برای گفتن این جمله بود که “بهتره این هم همون فرمول کلیشه‌ای قبل نباشه.”

کلی همچنین از نحوه بازگشت اعضای تیم و جسارت آن‌ها در نشان دادن شور و اشتیاق خود و بیان سریع ایده‌ها و رویکردهای جدیدشان برای ساخت یک عنوان Call of Duty رضایت دارد:

به خصوص با توجه به موفقیت‌هایی که Call of Duty در گذشته بدست آورده است، به نظرم این بسیار آسان است که خود را در حالی پیدا کنید که در حال انجام دادن این کارها هستید زیرا این کارها قبلا جواب خود را پس داده‌اند. این افراد دوباره بازگشته‌اند و انرژی خیلی زیادی دارند. آن‌ها انواع و اقسام انرژی، نظرات، ایده‌ها و به طور واضح اعتبار را در چنته دارند.

Call of Duty: Modern Warfare
جف اسمیت (Geoff Smith): فکر می‌کنم که این موضوع نادیده گرفته شده باشد که این افراد از هر جایی که شروع کرده‌ باشند و از هر جایی که آمده‌ باشند، چیزی به آن‌ها انگیزه داده است تا به این استودیو بیایند، سری Modern Warfare است. احساس می‌کنم هنگامی که کار بر روی بازی را شروع کردیم، همگی به آرامی ولی با قطع یقین به این احساس مشترک دست یافتند که “خدای من، ما داریم یک عنوان Modern Warfare می‌سازیم!”

همچنان که ایفینیتی وارد کار بر روی Call of Duty: Modern Warfare را شروع کرد، به نظر می‌رسید که گرایش به سمت استعدادها‌یی این چنینی، به شیوه‌ای که قبلا در استودیو سابقه نداشته است، در حال شکل گرفتن است. علاوه بر امسلی، گریگزبی، اسمیت و سایر توسعه‌دهندگان رسپاون، چهره‌هایی همچون جیکوب مینکوف و تیلور کوروساکی از استودیوی ناتی داگ نیز به تیم سابق اینفینیتی وارد پیوستند. علاوه بر این، زائد ریکی (Zied Rieke) عضو سابق تیم توسعه‌دهنده عناوینی از Call of Duty گرفته تا Modern Warfare 2، به عنوان کارگردان گیم‌پلی بازی به استودیو بازگشت.

ریکی همکاری‌هایی با رسپاون و ناتی داگ داشت و احتمالا در جریان همین همکاری‌‌ها، با سایر اعضایی که به اینفینیتی وارد ملحق شده‌اند، ملاقات داشته است. او در توسعه‌ی Uncharted 4 با مینکوف و کوروساکی کار کرده است و هنگامی که آن‌ها استودیوی ناتی داگ را ترک کردند، ریکی را تشویق کردند که به اینفینیتی وارد بازگشته و در آنجا با آن‌ها کار کند. کوروساکی در این مورد می‌گوید:

او بسیار در تصمیم خود مبنی بر عدم بازگشت به اینجا اصرار می‌کرد ولی او به نوعی پدر COD محسوب می‌شود، بنابراین باید در این پروژه حضور داشته باشد.

حال با تیمی که ترکیبی از اعضای جدید و قدیم است، استودیو بر روی اتمام توسعه‌ی Call of Duty: Modern Warfare تمرکز کرده است و این موضوع به خودی خود به تیم سازنده انرژی می‌دهد. اسمیت در این خصوص می‌گوید:

من فکر می‌کنم که این موضوع نادیده گرفته شده باشد که این افراد از هر جایی که شروع کرده‌ باشند و از هر جایی که آمده‌ باشند، چیزی به آن‌ها انگیزه داده است تا به این استودیو بیایند، سری Modern Warfare است. آن‌ها قبلا این فرصت را نداشته‌اند تا بر روی عنوانی از این سری کار کنند. احساس می‌کنم هنگامی که کار بر روی بازی را شروع کردیم، همگی به آرامی ولی با قطع یقین به این احساس مشترک دست یافتند که “خدای من، ما داریم یک عنوان Modern Warfare می‌سازیم!” شما می‌توانستید روحیه‌ی نشاط را در راهروهای استودیو شاهد باشید و ما به مرور به دستاوردها و موفقیت‌های کوچکی می‌رسیدیم و همه چیز شروع به شکل گرفتن می‌کرد و اعضای تیم با لبخند بزرگتری از راهروها عبور می‌کردند و ساعت‌های بیشتری را به کار بر روی بازی اختصاص می‌دادند. به نظرم تمام استعدادهایی که نیاز داشتند، آنجا حاضر بود. شاید ما آن‌ها را به سمت مسیرهایی راهنمایی کرده باشیم ولی فکر می‌کنم که این نام Modern Warfare بود که همه را به هم نزدیک کرد.

واضح است که در استودیوی اینفینیتی وارد، قطعه‌ها به درستی در جای خود قرار گرفته‌اند ولی این نحوه قرار گرفتن این قطعه‌ها در کنار یکدیگر است که موفقیت و یا شکست ناشی از ادغام این افراد مستعد را تعیین می‌کند. مطمئنا با عرضه عنوان Call of Duty: Modern Warfare در تاریخ جمعه سوم آبان ماه 1398 مصادف با 25 اکتبر 2019 میلادی، خواهیم داد که این تیم جدید و پرانرژی تا چه حد عالی عمل کرده‌اند. دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی‌استیشن 4 می‌توانند این بازی را تجربه کنند.

منبع : وینفون
283 پست
هادی اسماعیل‌زاده
دانشجوی ارشد تبدیل انرژی که علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای خصوصا عناوین نقش‌آفرینی داره. اوقات فراغت خودشو با فیلم و کتاب پر میکنه و در حال حاضر در بخش گیمینگ وینفون مشغول به فعالیت است.
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,