interview-jesus bosch-top-inside

اگر از کاربران قدیمی سیستم عامل ویندوز فون باشید، حتما زمانی را به خاطر دارید که کمبود برخی برنامه و بازی ها در این سیستم عامل، کاربران را آزار می داد. از این رو کاربران ویندوز فون با اتحاد و شور و شوق فراوانی که داشتند، درخواست ساخت نسخه ی ویندوز فونی برنامه یا بازی مورد نظر خود را به شرکت های سازنده ی بازی و برنامه می دادند. این کار برای اینکه شرکت های بسیار زیادی را به سمت ویندوز فون سوق دهد، بسیار موثر بود و نتیجه می داد. اما راهی بهتر نیاز بود تا خود شرکت ها، با تمایل خودشان برنامه هایشان را بر روی اکو سیستم ویندوز بیاورند.

اینجا بود که شرکتی به نام Game Troopers تاسیس شد و وعده داد تا بازی های معروف و محبوب را به ویندوز فون بیاورد. پس از بازی های Tiny Troopers، Make It Rain و Overkill 3 که همگی مورد استقبال بی نظیر کاربران ویندوز فون مواجه شدند، توجه ما هم به این شرکت دوست داشتنی بیش تر جلب شد. تمامی بازی های این شرکت به خوبی و با کیفیت بالا به ویندوز فون پورت شده بودند و حتی بهتر، از اکس باکس لایو نیز پشتیبانی می کردند. بنابراین زمینه ای را فراهم کردیم تا مصاحبه ای با موسس و مدیر عامل این شرکت داشته باشیم تا کاربران بیش تر با این شرکت و فعالیت های آن آشنا شوند، و از برنامه های آتی آن مطلع شوند. پس خواننده ی این مصاحبه ی خواندنی در وینفون باشید.

وینفون: سلام آقای بوش، خیلی ممنون که اجازه دادید تا گفتگویی با شما داشته باشیم. من در ابتدا سوالاتی در خصوص شغل شما، مایکروسافت و گیم تروپرز می پرسم، و سپس نوبت سوالاتی که کمی شخصی تر هستند می رسند، اگر اشکالی ندارد.

خسوس بوش: حتما.

پس شروع می کنیم. آقای بوش، شما موسس گیم تروپرز هستید. چه چیزی باعث شد تا شما فکر تاسیس چنین شرکتی را بکنید؟

افراد خیلی زیادی در مورد این نمی دانند، اما زمانی که من جوان تر بودم، یکی از دانش آموزان برنامه ی آموزشی مایکروسافت بودم. مایکروسافت این برنامه را ایجاد کرده بود تا به دانشجویان کمک کند در مورد تکنولوژی های برنامه نویسی مایکروسافت آموزش ببینند و فعال ترین دانشجو، جایزه ی MSP را دریافت می کرد. این جایزه شامل منافع زیادی برای فرد برنده مثل دعوت شدن به کنفرانس هایی مانند Tech Ed می شد. اما بهترین قسمت آن، دیدن دانشجو های دیگر از دانشگاه هایی دیگر می شد. معمولا کسانی که به این برنامه ملحق می شدند، افراد بسیار فعالی بودند و من فکر می کنم ما از آن ها چیز های بسیار زیادی یاد می گرفتیم. همچنین ما چند رقابت “سلامتی” نیز داشتیم، مثلا اینکه چه کسی رویداد ها و کنفرانس های بیش تری را دانشگاه سازماندهی می کند. این موضوع باعث شد تا من از اکو سیستم مایکروسافت شناخت خیلی خوبی پیدا کنم. سال ها بعد، من به عنوان موسس Plunge Interactive، متوجه کمبود محتوا در ویندوز فون شدم. این نیاز بزرگی است و اساس هر کسب و کاری پوشش و پاسخ دهی به یک نیاز است، و این شد که ما به اینجا رسیدیم.

آیا شما شرکت دیگری رو هم تاسیس کرده بودید؟ در ضمن Plunge Interactive یک استودیوی برنامه نویسی بود، درسته؟

بله، اجازه بدید توضیح بدم. من چندین سال در صنعت نرم افزار به عنوان یک مهندس نرم افزار کار می کردم و سپس به سرپرست تیم ارتقا پیدا کردم. من همیشه می خواستم کسب و کار مخصوص به خودم را ایجاد کنم و دوباره، مایکروسافت در راه من قرار گرفته بود، چراکه سال ها پیش، من در مسابقه ی توسعه ی بازی در اسپانیا که توسط مایکروسافت برگزار شده بود شرکت کردم. ما باید یک بازی برای ویندوز فون 7 می ساختیم. من در آن رویداد جایزه ی نفر سوم را کسب کردم و وجهه ی خوبی از من در مطبوعات ملی منعکس شد و به لطف آن، من با گروهی از سرمایه گذاران ملاقات کردم و سپس ما Plunge Interactive را تاسیس کردیم.

Plunge Interactive یک استودیوی توسعه ی بازی منبع خارجی است، ما پروژه های کامل انجام می دهیم، گاهی فقط طراحی می کنیم، و گاهی فقط پورت می کنیم. من این کمپانی را در سال 2011 تاسیس کردم و از آن زمان، ما تجربه ی خود را در تمامی پلتفرم ها و پروژه ها، از موبایل گرفته تا کنسول بازی، افزایش دادیم. پلانج اینتراکتیور همچنان یکی از شرکت های من است (و در واقع من مدیرعامل پلانج هستم.) پلانج یک کسب و کار پر سود با حدود 30 کارمند (که در حال اضفه شدن هستند) است. ما با مشتریانی که احساس راحتی می کنیم، کار می کنیم. یکی از این مشتریان، گیم تروپرز است.

جالب شد، اما شما توی گیم تروپرز هم سمت دارید، درسته؟

بله، من مدیر عامل گیم تروپرز نیز هستم. در واقع میشه گفت گیم تروپرز، یکی از فرزندان پلانج اینتراکتیو هست. گیم تروپرز توسط پلانج اینتراکتیور و Space Inch تاسیس شد. پس من می تونم این طور بگم که پلانج اینتراکتیو یکی از سرمایه گذاران گیم تروپرز بوده است. اما در همان زمان، گیم تروپرز یکی از مشتریان پلانج اینتراکتیو نیز شد.

محل استودیوی پلانج اینتر اکتیو
ساختمان شرکت پلانج اینتر اکتیو

درسته، الان متوجه شدم. برای پورت کردن بازی ها، شما فقط با پلانج کار می کنید یا با استودیو های دیگر هم همکاری دارید؟

گیم تروپرز با پلانج برای پورت کردن بازی ها همکاری می کند. این به خاطر این است که قرار داد ما با توسعه دهندگان شامل پورت کردن بازی هم می شود. بنابراین ما کار توسعه دهندگان را برای آمدن به ویندوز خیلی راحت کردیم. اما ما توسعه دهندگان دیگری را نیز داریم که بازی های خود را، خودشان پورت می کنند. ما در حال حاضر 5 توسعه دهنده را داریم که در حال پورت کردن بازی های خودشان هستند. اگر زمانی ما بخواهیم هر ماه 10 بازی را عرضه کنیم، ما به این نیاز خواهیم داشت، در غیر اینصورت پورت کردن آن تعداد بازی برای پلانج غیر ممکن خواهد بود.

به عنوان مثال، این ماه ما برنامه داریم تا 4 رونمایی انجام دهیم و ماه بعد از سه عنوان دیگر پرده برداری کنیم. از سه رونمایی که در ماه آینده انجام خواهد شد، دو تای آن ها عنوان هایی هستند که توسط خود توسعه دهندگان آن بازی ها پورت شده است. در ماه جولای (تیر-مرداد) ما برنامه داریم تا حدود 5 بازی را عرضه کنیم که دو تای آن ها نیز توسط خود توسعه دهندگان اصلی بازی ها پورت شده است. من به پروژه هایی که شخصا توسط توسعه دهندگان اصلی بازی ها پورت می شوند، سلف پورت می گویم.

پس نقش گیم تروپرز در اینجا چیست؟ تنها انتشار بازی ها در استور؟

خیر. ما توسعه دهندگان را راهنمایی می کنیم، به آن ها کمک می کنیم، به سوالاتشان پاسخ می دهیم و در طول مسیر پورت کردن یاریشان می کنیم. اما پورت کردن را خود آن ها انجام می دهند.

در حال حاضر به نظر می رسد که همه ی بازی ها رایگان هستند و درآمد پرداخت درون برنامه ای نیز به جیب سازندگان اصلی بازی می رود، پس درآمد شما از چه طریقی است؟ آیا سازندگان بازی به گیم تروپرز پول کافی می دهند تا بازی های خود را وارد استور کنند؟

خیر، گیم تروپرز بازی را منتشر می کند و درآمد حاصل شده از آن را با توسعه دهندگان و یا صاحبان آن عنوان تقسیم می کند. در برخی موارد ما پورت کردن را مدیریت می کنیم و از برخی روش های دیگر استفاده می کنیم. در خصوص درآمد باید بگویم که درآمد ما از طریق پرداخت درون برنامه ای و برخی تبلیغات به دست می آید. همچنین ما چند عنوان پریمیوم را نیز منتشر خواهیم کرد. ما می خواهیم تا سال آینده یکی از مهم ترین پابلیشر های ویندوز فون، چه از لحاظ تعداد رونمایی ها و چه از لحاظ کاربران فعال شویم.

من مطمئنم که حتما اینطور خواهد بود. سوال بعدی اینکه آیا مشتریان شما، از خدمات پورت شما راضی هستند؟

من دوست ندارم گیم تروپرز را تنها یک شرکت پورت کننده بنامم، ما خدمات انتشار را فراهم می کنیم. ما کمک می کنیم تا توسعه دهندگان در این پلتفرم درآمد زایی کنند، در حالی که خودشان به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند. و بله، آن ها خیلی از ما راضی هستند و ما را به دیگر توسعه دهندگان پیشنهاد می کنند. ما خیلی خوش شانسیم که توانسته ایم با استودیو های بسیار حرفه ای مانند استودیوی کوکوری فنلاند همکاری داشته باشیم.

ما می دانیم که کاری که شما در گیم تروپرز انجام می دهید، منافع بسیار زیادی برای مایکروسافت دارد. آیا تاکنون حمایتی نیز از سوی مایکروسافت داشته اید؟

همانطور که همه هم می دانند، مایکروسافت کمپانی بسیار بزرگی است و هزاران کارمند دارد. ما سفر های زیادی داریم و به کنفرانس های بازی زیادی می رویم که در آن جا با کارمندان مایکرسافت روبرو می شویم. به نظر می رسد که همه ی آن ها، ما را می شناسند و بازی های ما را انجام داده اند (و ما خیلی افتخار می کنیم که می بینیم بازی های ما در ویندوز فون آن ها نصب شده است!) و از صحبت با ما خیلی خوشحال هستند.

Jesus Bosch-interview2
خسوس بوش

البته من هم فکر می کنم هر کاربر فعال ویندوز فونی، حداقل یک بار یکی از بازی های شما را امتحان کرده است. اما آیا هیچ فشاری از سوی کمپانی های رقیب مثل گوگل برای انجام ندادن این “خدمات انتشار بازی” توسط شما وجود داشته است؟

پاسخ ساده: من واقعا فکر نمی کنم کمپانی هایی مثل گوگل، واقعا به شرکت های کوچکی مثل ما اهمیت بدهند. حقیقت این است که ما در حال حاضر کوچک هستیم و خیلی کار ها انجام می دهیم، اما در مقایسه با انتشار دهندگان موجود در iOS خیلی کوچک شمرده می شویم.

پاسخ دشوار: اولین باری که ما از گیم تروپرز و فعالیت آن رونمایی کردیم، یکی از کارمندان استور شرکت های رقیب با ما تماس گرفت. آن ها تلاش کردند تا ما را متقاعد کنند تا بازی های خود را در پلتفرم آن ها نیز منتشر کنیم. چه کسی می داند آن ها واقعا در چه فکری هستند… چیزی که ما می دانیم این است که ما اکو سیستم مایکروسافت را خیلی خوب می شناسیم، ما می دانیم که این اکو سیستم چگونه کار می کند، مخاطبان خود را می شناسیم، سخت افزار را می شناسیم، سیستم عامل را می شناسیم و عاشقش هستیم و در این بخش از بازار تمرکز خواهیم کرد. من نمی توانم گیم تروپرزی را تصور کنم که بازی های خود را در اندروید یا iOS منتشر می کند… من هیچ وقت به این گزینه حتی فکر هم نکرده ام.

ما خیلی شاهد علاقه ی کاربرانمان و البته کاربران ویندوز فون به شرکت شما بوده ایم. آیا شما هم به آن ها علاقه مندید؟ 🙂 منظورم اینه که آیا شما از میزان استقبال کاربران و بازخورد های آن ها راضی هستید؟

صادقانه میگم، شخصا هر بار که یک ایمیل از یکی از طرفدارانمان دریافت می کنیم که هیجان خود را در مورد رونمایی جدیدمان با ما به اشتراک گذاشته است، واقعا احساس خوشحالی می کنیم. حتی افرادی وجود دارند که اغلب در مورد تاریخ رونمایی بعدی، از ما مدام سوال می پرسند… ما عاشق این افرادیم و می خواهیم نیاز آن ها را پاسخ بدهیم و مطمئن شویم که آن ها از محصولات ما راضی هستند. این باعث می شود که ما احساس کنیم کار ما مردم را خوشحال می کند و این خیلی هیجان انگیز است.

مخاطبان وینفون در حال خواندن این مطلب هستند، آیا می خواهید چیزی رو مستقیما به آن ها بگید؟

ما عاشق شماییم، و همان قدر که شما ویندوز فون را دوست دارید، ما هم دوست داریم. تلاش ما این است تا توقعات شما را در رونمایی های بعدی خود پاسخ بدهیم و یکی از مهم ترین قسمت های بخش بازی اکو سیستم ویندوز فون شویم.

کاری که کمپانی شما انجام می دهد، خیلی مهم است و سختی های مخصوص به خود را دارد. برای مثال، اولین بازی که شما رونمایی کردید، Tiny Troopers بود. این بازی خیلی عالی به ویندوز فون پورت شده بود، اما در لومیا 1520 دارای مشکلاتی بود. (البته من نمی دونم که این مشکلات حل شده یا خیر) اما من می خواهم بدانم که بازی های شما چند مرحله ی آزمایشی را سپری می کنند تا در استور در دسترس قرار گیرند؟ ما مطمئن هستیم که هیچ کسی دوست ندارد آن لگ ها را دوباره ببیند. خیلی از شرکت ها از جمله مایکروسافت، از برخی کاربران خاص برای آزمایش کردن بازی های آینده ی خود استفاده می کنند. آیا شما هم از این روش استفاده خواهید کرد؟

در واقع من به رونمایی از Tiny Troopers خیلی افتخار می کنم. ما در 5 هفته به مرز یک میلیون دانلود رسیدیم. (در حال حاضر این بازی بیش از دو میلیون بار دانلود شده است.) من این بازی را چندین بار انجام دادم و آن را به انتها رسانده ام و تیم ما آن را خیلی عمیق و در بسیاری از دستگاه ها آزمایش کرده اند. صد البته که ما نمی توانیم آن را در هر دستگاهی آزمایش کنیم. من فکر می کنم که Tiny Troopers حتی در لومیا 520 که ضعیف ترین دستگاه ممکن بود نیز عملکرد بسیار خوبی داشت. همچنین ما در گذشته تلاش کردیم تا یک برنامه ی آزمایش بتا را سازماندهی کنیم، اما خیلی از آن ها لو می رفت، بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا آن برنامه را متوقف کنیم. من فکر می کنم آن آزمایش های بتای عظیم برای محصولات بزرگ منطقی است، اما نه برای بازی های گهگاهی. البته من می دانم که برخی شرکت ها از این روش استفاده می کنند، اما من فکر می کنم که احتمالا، این بیش تر به خاطر اهداف بازاریابی است تا واقعا آزمایش کردن بازی، البته نه همیشه، ولی بیش تر مواقع به این شکل است.

دفتر کار گیم تروپرز
دفتر کار گیم تروپرز

پیش از اینکه ما مصاحبه را با شما انجام دهیم، ما از کاربران وینفون خواستیم تا به ما بگویند دوست دارند چه سوالی از شما بپرسیم. همانطور که ممکن است حدس بزنید، بسیاری از سوالات در خصوص بازی Clash of Clans بود. ما هر دو می دانیم که در حال حاضر این بازی در iOS و اندروید بسیار محبوب است و با وجود درخواست های مکرر کاربران از سوپر سل برای انتشار بازی خود در ویندوز فون، این شرکت این بازی را برای ویندوز فون منتشر نکرده است. میشه لطفا به ما بگید که آیا با سوپر سل در این زمینه صحبت داشته اید و آیا آن ها پاسخی داده اند یا خیر؟

(می خندد) بله! ما ایمیل های بسیاری را دریافت می کنیم که بازی کلش آف کلنز را درخواست می کنند. موضوع این است که بازی کلش آف کلنز، بازی فوق العاده عظیمی است، این یک محصول نرم افزاری با میلیون ها خط کد، سیستم درونی باور نکردنی و پیچیدگی های مهم است. پورت کردن چنین بازی ای پروژه ای است که ممکن است نیازمند چندین منبع باشد. اما ما هیچ وقت با سوپر سل تماس نگرفته ایم، حداقل تا به امروز. نه به دلیل ترس از رد شدن، بلکه به خاطر اینکه این پروژه بسیار عظیم است و به ما این اجازه را نمی دهد تا تعداد بازی های مورد نظر خود را منتشر کنیم. همچنین این احتمال وجود دارد که بازی Tiny Troopers Alliance که بازی بسیار مشابهی نسبت به این بازی است نیز منتشر شود. کوکوری (توسعه دهنده ی اصلی Tiny Troopers) شریک ماست و ما دوست داریم اول از شرکای خود حمایت کنیم.

آیا شما هیچ برنامه ای برای تماس گرفتن با سوپر سل در آینده ی نزدیک دارید؟

ما برنامه داریم تا تقریبا با هر توسعه دهنده ی موفقی در آینده ی نزدیک ارتباط برقرار کنیم.

با این حال می دونید کاربران از شنیدن اینکه کلش آف کلنز به ویندوز فون می آید چقدر خوشحال می شوند؟ 🙂

شاید هم سوپر سل بازی خود را قبل از اینکه ما با آن ها تماس بگیریم، به ویندوز فون بیاورد، هیچ وقت معلوم نیست 🙂 با این حال اشتباه نگیرید، من نمی گویم که این اتفاق خواهد افتاد، اما هیچ کس هم از King انتظار نداشت تا بازی Candy Crush را به ویندوز فون بیاورد، و حالا می بینیم که آورده است.

حالا می خواهیم در مورد کنفرانس بیلد 2015 صحبت کنیم، جایی که خیلی از اخبار مهم و جنجال برانگیز از آن جا برخواسته شد و البته هدف کنفرانس نیز توسعه دهندگان بود. در این کنفرانس، مایکروسافت از روشی رونمایی کرد که به واسطه ی آن توسعه دهندگان اندروید و iOS می توانستند از کد های برنامه های فعلی خود استفاده کنند و با کمی تغییرات، برنامه یا بازی خود را به ویندوز 10 بیاورند. حتی مایکروسافت اعلام کرد که بازی Candy Crush Saga نیز با همین روش به ویندوز فون آمده است. در ابتدا ما می خواهیم بدانیم که آیا گیم تروپرز نیز از این روش استفاده کرده است یا خیر؟

خیر، ما استفاده نمی کنیم. ما فکر می کنیم که این استراتژی برای برنامه ها بهتر به نظر می رسد، من فکر نمی کنم این کار بتواند چیزی را در قسمت بازی تغییر دهد. با استفاده از Unity، شما قبلا هم قادر بودید تا برنامه ی خود را به ویندوز بیاورید، من فکر نمی کنم این روش تعداد بازی ها را به میزان زیادی افزایش دهد. این روش ممکن است برای برنامه ها مفید تر باشد. اما باز هم می گویم، بلک بری اجازه ی اجرا شدن کد های اندروید را بر روی سیستمش داد، اما این کار تغییر در نتیجه ی کار بلک بری نداد. من نمی گویم که این استراتژی بدی است، این خیلی خوب است که کار را برای توسعه دهندگان راحت تر کنیم و من مطمئنم این استراتژی با دیگر استراتژی هایی که مایکروسافت برای جذب کاربران و توسعه دهندگان بیش تر در ذهن دارد، هم راستاست.

شما فکر می کنید آیا ممکن است این کار بر روی کسب و کار شما نیز تاثیر بگذارد؟

من فکر نمی کنم این کار تاثیر چندانی بر روی اکو سیستم یا کسب و کار من داشته باشد. توسعه دهندگان برنامه و بازی، باید اول بخواهند تا به ویندوز بیایند.

افرادی مثل رودی وین (Rudy Huyn) معتقدند که این روش بیش تر برای بازی ها مفید است تا برنامه ها.

پس شاید رودی اطلاعات بیش تری نسبت به من دارد. به هر حال پس اگر با این کار آوردن بازی ها به ویندوز آسان تر شود، ممکن است هزینه های پورت کردن ما را نیز کاهش دهد، و این برای ما خوب است. اما اساس موتور بازی هایی که ما پورت می کنیم، پیش از این نیز از ویندوز پشتیبانی می کرده اند.

ما فکر می کنیم که با ویندوز 10، شرکت ها و توسعه دهندگان بسیار بیش تری به اکو سیستم ویندوز خواهند آمد. بنابراین ممکن است شرکت های دیگری مانند گیم تروپرز به وجود آیند و شما رقیبان بیش تری برای خود داشته باشید. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ واکنش شما چیست؟

ما کار خود را عالی انجام می دهیم و من نگران رقابت کردن نیستم. ما به سرعت در حال رشد هستیم و در جایگاهی قرار داریم که می توانیم تا پایان سال جاری میلادی، تعداد بسیار زیادی بازی در استور ویندوز فون داشته باشیم. افزایش پابلیشر های بزرگ در استور به این معنی است که این پلتفرم سود آور است و این به ما کمک می کند تا توسعه دهندگان را متقاعد کنیم تا بازی های خود را در این سیستم عامل منتشر کنند، یا حتی بازی های خود را بدون ما پورت کنند. من که تا این جا فقط منفعت می بینم.

اگر توسعه دهندگان تصمیم بگیرند تا بازی های خود را، خودشان پورت کنند، ممکن است شرکت شما احتیاج به تغییر استراتژی داشته باشد. یکی از آن استراتژی ها، ساختن بازی به وسیله ی خودتان است. آیا شما می خواهید که یک بازی بسازید؟ البته ممکن است همین الان هم بر روی ساختن یکی کار کنید، درسته؟

شغل ما پورت کردن بازی ها نیست. شغل ما انتشار بازی و پول درآوردن از کاربر نهایی پلتفرم است. اگر لازم نباشد تا ما پورت کنیم، کار ما ساده تر خواهد بود. موضوع مهمی که اینجا وجود دارد، این است که کشش کافی وجود داشته باشد و برند ما توسط کاربران دوست داشته شود تا عنوان های ما دانلود شوند. اگر ما بتوانیم به توسعه دهندگان، دانلود بیش تری را نسبت به زمانی که خودشان بازی را منتشر می کنند بدهیم، آن ها به سمت ما می آیند.

آیا هیچ برنامه ای برای ساختن بازی دارید؟

در حال حاضر ما هیچ برنامه ای برای ساختن بازی خود نداریم، البته در آینده نمی دانم، اما در حال حاضر ما بر روی انتشار های خود تمرکز کرده ایم. کمپانی مادر ما، “پلانج اینتراکتیور”، در حال حاضر بر روی چند مدل مفهومی کار می کند، اما من نمی توانم خیلی در مورد آن بگویم، تنها این را می توانم بگویم که یکی از آن ها، What in the World است.

می توانید با ما در خصوص عنوان هایی که به زودی می آیند بگویید؟ در حال حاضر بر روی چند بازی کار می کنید؟ به اضافه ی اینکه می توانید نام آن ها را نیز فاش کنید؟

ما در این ماه، برنامه داریم تا بازی های Make It Rain و Overkill را برای ویندوز 8 در این ماه منتشر کنیم و در آینده هم Monster Go را برای ویندوز 8 منتشر کنیم. در ماه جوئن (خرداد-تیر) ما Lines و What in the World و یک عنوان رونمایی نشده ی دیگر که نمی توانم الان درباره ی آن صحبت کنم را منتشر خواهیم کرد. در ماه جولای نیز (تیر-مرداد) ما ممکن است 3 تا 5 عنوان را بسته به زمانی که توسعه ی آن می گیرد را منتشر کنیم.

همچنین ما یک عنوان عالی را در صف تولید داریم که امسال منتشر خواهد شد… متاسفانه من نمی توانم در مورد آن خیلی صحبت کنم، اما مطمئن هستم که کاربران عاشق آن خواهند شد.

Jesus Bosch-interview
خسوس بوش

خوب حالا به سوالات شخصی تر می رسیم. خواننده های ما می خواهند مدیر عامل گیم تروپرز را بهتر بشناسند. میشه لطفا یک بیوگرافی خلاصه از خودتان به ما بگویید؟

من خودم را یک فرد عادی می دونم. من واقعا دوست دارم که سخت کار کنم، و عاشق انجام شغل خودم هستم و اهمیت نمی دهم که چندین ساعت را به کار کردن بپردازم که گاهی وقت ها واقعا زیاد است… ما در کاتالونیا هستیم که در تابستان هوا بسیار گرم است و من هم آدم گرمایی هستم، بنابراین اغلب اوقات صندل می پوشم و به سبک مدیترانه ای زندگی می کنم. (خصوصا غذای ما به این سبک است)

شما از چه گوشی یا گوشی هایی استفاده می کنید؟ نظرتون در موردش چیه؟ آیا ترجیح می دهید که از گوشی یا سیستم عامل دیگری استفاده کنید؟

من از یک گوشی اندرویدی استفاده می کنم.

(عکس العمل ما: 😮 )

شوخی کردم البته :D، من از یک لومیا 925 استفاده می کنم که البته خیلی عاشق طراحی اون نیستم، ولی منتظر رونمایی از یک دستگاه عالی با سیستم عامل ویندوز 10 موبایل هستم… البته منظورم این هست که دستگاه های ساخت نوکیای زیباتری نسبت به لومیا 925 وجود دارند. اما صد البته که من عاشق این سیستم عامل هستم. همچنین من منتظر رونمایی از سرفس پرو 4 توسط مایکروسافت در تابستان امسال نیز هستم، تا بتونم از اون برای کار خودم نیز استفاده کنم.

پس شما در مورد ویندوز 19 خوش بین هستید؟

آره، ویندوز 19… امیدوارم وجود داشته باشه پس.

عذر میخوام، ویندوز 10 (اشتباه تایپی) 😀

😀 بله من واقعا قابلیت های خیلی هیجان انگیزی رو دیدم و فکر می کنم برای اولین بار، ویندوز فون کاربران دیگر سیستم عامل ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. حالا کاربران ویندوز فون افتخار خواهند کرد تا برخی ویژگی های فوق العاده و اختصاصی را که دارند را به نمایش بگذارند، مانند قابلیت استفاده از گوشی به عنوان یک کامپیوتری که به یک مانیتور و کیبورد خارجی متصل شده است. قابلیت های بسیار زیادی در ویندوز 10 وجود دارد که واقعا هیجان انگیز هستند و ویندوز فون را در خط اول نوآوری در موبایل قرار می دهد.

من به شخصه تمام بازی های شما را امتحان کردم. همگی خوب بودند و در حال حاضر نیز بازی Overkill 3 را انجام می دهم که به واسطه ی گرافیک خیلی خوب و سورپرایز های زیاد، این بازی را بیش تر دوست دارم. در مورد شما چطور؟ شما کدام یک را بیش تر دوست دارید؟

من تمام بازی ها را دفعات زیادی انجام داده ام و Tiny Troopers را از ابتدا تا انتها چندین بار بازی کرده ام و زمان زیادی را به بازی کردن با آن اختصاص داده ام. همچنین Make It Rain زمانی که ما آن را پلانج اینتر اکتیور توسعه می دادیم، من را معتاد خودش کرد. زمانی که ما در حال توسعه ی آن بازی بودیم، من اصلا متوجه منظور آن نمی شدم، اما این بازی یک چیزی داشت، چیزی ساده اما چیزی که باعث شده بود تا این بازی خیلی معتاد کننده باشد. و Overkill هم گرافیک خیره کننده ای دارد و من حتی مقداری پول نیز برای آن خرج کرده ام اما تاکنون موفق به تمام کردن آن نشده ام. شاید به خاطر اینکه ما عنوان های زیادی را در صف انتشار داریم و من تقریبا هیچ وقتی ندارم.

در نهایت شاید شما می خواستید چیزی بگویید که ما در مورد آن سوال نپرسیدیم. اگر می خواهید چیزی اضافه کنید، کاربران وینفون می شنوند.

فقط می خواهم این را اضافه کنم که ما عاشق بازخورد بازیکنان خود هستیم، پس به توییت کردن به ما، ارسال پیغام در فیسبوک و ایمیل کردن به ما ادامه دهید. ما سخت به کار خود ادامه می دهیم تا محتوای با کیفیت را به ویندوز بیاوریم.

خسوس عزیز از شما برای اینکه در این صحبت دو ساعته با ما همراه بودید بسیار سپاسگذاریم. ما مطئنیم که شما با تلاش و همین روندی که ادامه می دهید، به زودی یکی از بزرگ ترین شرکت های مطرح دنیا در این حوزه خواهید شد. با آرزوی موفقیت در زندگی کاری و شخصی شما.

Special thanks to dear Jesús Bosch for letting us have an interview.

Download the original interview text in English

کاربران عزیز وینفون، از خواندن این مصاحبه لذت بردید؟

منبع :

وینفون

982 پست
علی گلشن
دانشجوی مدیریت بازرگانی، در پشت صحنه فعالیت می کنم.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
سلی
💔 4 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

خیلی خوب بود دمتون گرم،خدا قوت هم ب تیم وینفون هم تیم پورت کننده بازیها،واقعا سختی زیادی داره تجربشو دارم

محمد
💔 4 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

خیلی هم خوب

ali
💔 3 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

Thank you jesus 🙂

میلاد
💔 3 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

اقااااااااااا دمت گرم ………… عشق است وینفون عشقست ویندوزفون عشق است مایکی عشقست توسعه دهنده های ویندوزفون ……………….. در ضمن گور بابای کلش …..ولی اگه بیاد بد نیست

    Ali4260
    💔 1 پاسخ دهید یکشنبه 31 خرداد 1394

    باور کن Age of Empires خیلی از کلش بهتره ، محیطش هم طبیعی هست.

amir
💔 4 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

آقای گلشن ادامه آموزش های برنامه نویسی ویندوزفونو دیگه قرار نمیدید؟؟
واقعا بهش احتیاج دارم

amir1520
💔 5 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

ایول دارید، خسته نباشید .
کاش بشه یه روز با افراد بزرگتری از خوده مایکروسافت مصاحبه انجام بدین .

مصطفی
💔 6 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

وقتی گفت گوشم اندروید هست هنگ کردم ?

    علی خروج
    💔 2 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

    متنو کامل بخون گفت شوخی کردم گوشی من لومیا 925ه

مهران
💔 4 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

تلگرام با قابلیت دانلود استیکر اپدیت شد

علی
💔 2 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

دمتون گرم گرم

مصطفی
💔 2 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

هنگروید یا ویندوزفون مسئله این است؟?

zibeder
💔 5 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

واقعن خسته نباشین کارتون عالی
کاش اسم مصاحبه کننده رو هم مینوشتین دیگه
از این که مصرف کننده سیستم عامل گوشیم نیستم خیلی دارم حال میکنم چون امکان نداره از کاربران ویندوزفون ( شاید خییییلی کم ) برای بهتر شدن این اکو سیستم کمک نخوان بکنن
♥این برا همه کاربرا و همه کسایی که تو این سایت زحمت زیادی میکشین 🙂

    علی گلشن
    💔 6 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

    مصاحبه کننده خودم بودم عزیز، از طرف تیم وینفون.

      Amin
      💔 0 پاسخ دهید شنبه 9 خرداد 1394

      حضوری؟:O

      zibeder
      💔 0 پاسخ دهید دوشنبه 11 خرداد 1394

      خسته نباشین علی آقا 🙂

IRANMEHR
💔 1 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

درود برشما.
آقایان خسته نباشید اما گله دارم از شما،انصافا چه سوالی از ایشون پرسیدید،فقط یک سوال که یا کلش میاد یا نه،آیا گفتید که در اًینده ممکنه شرکتی رو ایجاد کنند که برنامه هم پورت کنند،آیا امکانش هست با توسعه دهندگان در باره ی زبان فارسی برای افزوده شدن به بازی هاشون حرف بزنن و پرسش هایی که به کاربرا گفتید به شما بگن تا از ایشون بپرسید.

    Ali4260
    💔 0 پاسخ دهید یکشنبه 31 خرداد 1394

    ما داغ موند دلمون یه برنامه و بازی درست حسابی ببینیم کا زبان پارسی رو ساپورت کنه 🙁

بردیا
💔 4 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

خیلی گفتگوی خوبی بود.خسته نباشید.مخصوصا اونجاش که گفت من از یک گوشی اندرویدی استفاده میکنم.

آریا
💔 5 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

خیلی ممنون بابت این مصاحبه… میگم آقای گاشن خبری از کلش آف کلنز واسه ویندوز موبایل نیست؟؟

    آریا
    💔 3 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

    عذر میخوام، آقای گلشن،

مرصاد
💔 3 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

خسته نباشین. عالی بود

mohammadali.mah
💔 3 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

And special thanks to Ali Golshan….”winphone”team

arash
💔 4 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

دمتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتوووووووووووووووننننننننننننن گرررررررررررررررررررمممممممممممم حال کردم
گور بابای کلش اصلا ازش خوشم نمیاد

امین
💔 10 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

سلام

دفعه قبل هم بهتون گفتم الان هم میگم، خواهش میکنم این فونت رو عوض کنید!

درضمن جندتا از اصول و قواعد تایپوگرافی رو رعایت کنید بد نیست. مثلا در اینجور متن های طولانی بهتره عرض پاراگراف ها رو کمتر در نظر بگیرید تا چشم خواننده خسته نشه. تحقیقات این رو ثابت کرده. همچنین کمی فضای خالی بین هدینگ ها و موضوعات مختلفی که توی متن بهشون پرداختید قرار بدید، بعنوان مثال وقتی یه سوال پرسیدید و میخواستید برید سراغ سوال بعدی یکی دوتا اینتر بیشتر بزنید.

من نمیخوام ایراد های الکی بگیرم، ولی از اونجایی که منم خواننده هر روز این سایت هستم دوست دارم با ظاهر زیبا تر اون رو ببینم و ازش دلزده نشم.

Shayan JB
💔 3 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

سلام آقای گلشن
واقعا مصاحبه عالی ای بود ، به نظرم یکی از بزرگترین موفقیت هاست برای سایت “وینفون” و من به شخصه خیلی خوشحالم که یک سایت ایرانی توانسته با همچین شرکتی مصاحبه داشته باشه
خسته نباشید
راستی آقا علی
شما که با گیمر تروپز مصاحبه انجام دادی ، نمیتونی با سوپر سل هم خودتون مصاحبه داشته باشید ؟! ?
لطفا جواب بدید

    علی گلشن
    💔 4 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

    ممنون از شما شایان جان
    سوپر سل که کاری برای ویندوز و ویندوز فون نکرده که باهاش مصاحبه کنیم. با این حال اونا کلا پاسخ نمیدن به هیچ درخواستی.

مهدی
💔 3 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

اینا دو ساعت طول کشیده؟؟؟؟؟؟؟؟

    علی گلشن
    💔 1 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

    بله مهدی جان 🙂

محمد محسن
💔 0 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

سلام

ممنون از مصاحبه و حسته نباشید به آقای گلشن عزیز
من از تصویر دفتر کار خیلی لذت بردم
امیدوارم ایرانی ها روزی یاد بگیرند ، اصل کار مهمه نه حواشی اون ، مثل میز و صندلی

بهزاد
💔 1 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

سلام به همه دوستان
معذرت سوالم رو اینجا بیان میکنم
قسمت setting گوشی باز نمیشه و می خوام هارد ریست کنم و ویندوز گوشی 10 هستش ، دوستان کمک کننننننننننن

امیر
💔 0 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

تشکر از زحمات بی وقفتون

mhr_soft
💔 1 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

علی آقا همیشه خبرای هیجان انگیزی میارن

HassaN520
💔 1 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

شما فقط از کلش پرسیدید؟

reza abdoli
💔 1 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

مصاحبه جالبی بود
پیشنهاد میکنم این مصاحبه رو به زبان انگیسی هم در سایت تون قرار بدید ، برای کلاس سایت خوبه ، مطمئنم خواننده برون مرزی پیدا میکنه این مصاحبه

    علی گلشن
    💔 2 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

    عزیز فقط می تونن از لینکی که در آخر سایت قرار داده شده استفاده کنن و نسخه ی انگلیسی رو دانلود کنند.

      zibeder
      💔 0 پاسخ دهید دوشنبه 11 خرداد 1394

      با آقا رضا موافقم آقای گلشن حتمن به صورت تکست و تگ اسمشون بذارید عااااالی مثل همیشه 🙂

وحید
💔 0 پاسخ دهید جمعه 8 خرداد 1394

خسوس؟ واقعا اسمش اینطور تلفظ میشه؟
بعید میدونما

    علی گلشن
    💔 1 پاسخ دهید شنبه 9 خرداد 1394

    بله عزیز. ایشون اسپانیایی هستن و تلفظ درستش به اسپانیایی همون خسوس هست.

      وحید
      💔 1 پاسخ دهید شنبه 9 خرداد 1394

      چندتا سایت سر زدم برای تلفظ اسم Jesus به اسپانیایی. هی سوس یا هسوس تلفظ میشه
      Pronunciation/
      ◾(Spanish given name) enPR: hāso͞os’, IPA(key): /heɪˈsuːs/
      فایل صوتیش رو هم شنیدم هِسوس تلفظ میکرد

        علی گلشن
        💔 1 پاسخ دهید شنبه 9 خرداد 1394

        وحید جان تلفظ حرف اولش چیزی بین همون “خ” و “ح” هست. با این حال بیش تر “خ” شنیده میشه تا “ح”. با این حال برای اینکه خیال شما هم راحت بشه، من تلفظ صحیح این اسم به اسپانیایی رو برای شما آپلود کردم. روی لینک های زیر کلیک کنید:
        لینک 1
        لینک 2

رضا شوهانی
💔 2 پاسخ دهید شنبه 9 خرداد 1394

این همه زحمت کشیدی و ازش درباره نرم افزار سایفون نپرسیدی برای کشورهایی که دارای محدودیت هستند
نمیدونم چرا این درخواست مفید رو ازش نکردی ولی میتونست خیلی مفید باشه…
درکل نکته مثبتی تو مصاحبه ندیدم
ولی واقعا سپاسگذار این همه محبت شما هستم

    علی گلشن
    💔 1 پاسخ دهید شنبه 9 خرداد 1394

    عزیز مصاحبرو خوندین؟ 🙂 کار ایشون چه ربطی به سایفون داره؟ شرکت بازی سازی هستن اینا.

      رضا شوهانی
      💔 0 پاسخ دهید شنبه 9 خرداد 1394

      بله مصاحبه رو کامل خوندم
      و البته اینو هم میدونم که پورت کردن نرم افزاری اونم مثل سایفون خیلی ساده تر از چیزی هست که ما فکرشو میکنیم…
      درضمن بازی پورت کردن خیلی سخت تره از پورت نرم افزار

      رضا شوهانی
      💔 0 پاسخ دهید شنبه 9 خرداد 1394

      و درضمن قرار شد بجز درخواست پیشفرضتون کلش او کلنز یه درخواست دیگه داشته ازش داشته باشین که بنده درخواست دومی ندیدم…

بهروز
💔 0 پاسخ دهید شنبه 9 خرداد 1394

علی گلشن : من هنوزم سر حرف خودم هستم . اگه دنبال نویسندگی بری خیلی . خیلی موفق میشی ، چون بیان شیوا و رسایی دارری .
لایک ?

    علی گلشن
    💔 1 پاسخ دهید شنبه 9 خرداد 1394

    ممنون بهروز جان، شما لطف داری به من، ولی نویسندگی هم کار سختیه و من ترجیح میدم فعلا همین سایت رو پی بگیرم.

شماس
💔 0 پاسخ دهید شنبه 9 خرداد 1394

شما که باهاشون ارتباط دارین بگین بازی worms را هم پورت کنن

sina
💔 0 پاسخ دهید شنبه 9 خرداد 1394

خبر در سایت wmpoweruser منتشر شده خیلی عالیه کلا جهانی شدیم :d
داداش تلفظ j هم خ میشه من خودم اسپانیایی بلدم.

isa
💔 5 پاسخ دهید یکشنبه 10 خرداد 1394

تا چند کلاس درس خوندی که هنوز اسمشو بلد نیستی بنویسی
جسوس یا همون عیسی
اسمش اینه انیشتین

محمدرضا کرمیار
💔 0 پاسخ دهید یکشنبه 10 خرداد 1394

خسته نباشید. مصاحبه عالی بود. شروع اینگونه کارها در سایت های داخلی واقعاً فوق العاده است

sask
💔 0 پاسخ دهید یکشنبه 10 خرداد 1394

سلام. ممنون از مصاحبه خوبتون… واقعا کارتون عالی بود. یه سوال آیا شما با توسعه دهنده ها یا برنامه سازان داخلی صحبتی داشتید؟ برنامه هایی مثله “نبض بازار” ، “دیوار” ، و مهمتر از همه “آخرین خبر” یا برنامه های بزرگ دیگه واقعا جای خالیشون حس میشه. شما به عنوان یکی از سایتها و منابع معتبر ویندوز می تونید شاید تا حدودی راضی کنید سازنده این برنامه هارو. و همچنین این کار باعث میشه تولید کننده های دیگه نرم افزار بیشتر به سمت ویندوز بیان و کم کم خلا برنامه های داخلی کم شه.

    علی گلشن
    💔 1 پاسخ دهید یکشنبه 10 خرداد 1394

    سلام عزیز. ممنون از شما.
    بله باهاشون در ارتباطیم و در آینده هم خبر های خوشی در این مورد برای شما داریم.

Farazz
💔 0 پاسخ دهید سه شنبه 26 خرداد 1394

“پس شما در مورد ویندوز ۱۹ خوش بین هستید؟

آره، ویندوز ۱۹… امیدوارم وجود داشته باشه پس.

عذر میخوام، ویندوز ۱۰ (اشتباه تایپی) ?”

تو نسخه انگلیسی نبود :)))

    علی گلشن
    💔 0 پاسخ دهید پنجشنبه 19 آذر 1394

    احتمالا اشتباها پاک شده :)) چون متن چندین بار ویرایش شد.

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , ,