درست مانند کُشتی واقعی، اگر شما به دنبال تجربه و انجام یک بازی ویدیویی با همین مضمون و موضوع باشید، واقعا فقط یک گزینه دارید که انتخاب کنید؛ که آن هم سری بازی‌های WWE 2K است. Yuke`s، توسعه دهنده و سازنده این سری بسیار محبوب با لایسنس WWE از زمانی که WWE/WWF (این شرکت در سال ۲۰۰۲ تغییر نام پیدا کرد) و بازی‌های رایانه‌ای این سری که اولین آن‌ها WWF Smackdown! بود، است که در مشارکت و همکاری دائم قرار داشت که یعنی سابقه این همکاری به سال ۲۰۰۰ و قبل از آن بازمی‌گردد.

اکنون این طور به نظر می‌رسد که این توسعه دهنده واقعا به طور جدی به دنبال این است که رقیب جدیدی برای سری WWE 2K پیدا کند و دنبال سازنده‌ای است که این کار را انجام دهد. شاید سوالتان این باشد که این توسعه دهنده چه کسی یا چه شرکتی می‌تواند باشد؟ پاسخ ساده است، خود Yuke`s.

هیرومی فوروتا (Hiromi Furuta)، تهیه کننده استودیوی Yuke`s و همینطور دستیار ارشد مدیر عامل این استودیو، نشستی داشت که در آن به این موضوع پرداخت که دوست دارد آی‌‌پی جدیدی خلق کند که هسته مرکزی آن مسابقات کُشتی باشد. وی عقیده دارد که کمبود فضای مناسبی برای رقابت که در چنین محصولاتی وجود دارد، یک جورایی باعث عقب ماندگی و ضعف بازی‌های آن‌ها شده است.این حقیقت که WWE و شرکت 2K لایسنس خود را با هم تلفیق و ترکیب کردند (که اکنون به ازای هر سال فقط یک نسخه از این بازی به انتشار می‌رسانند در صورتی که در گذشته اگر بیشتر از ۲ بازی نبوده باشد، حداقل همین رقم بوده است) و کمبود بازی‌های مشابه در این سبک که توسط شرکت‌ها و استودیوهای دیگر ساخته شود؛ در حقیقت عدم وجود هیچ رقیب جدی، کار آزمایش و تست این سری را هر سال سخت‌تر از گذشته می‌کند طوری که باعث می‌شود سال به سال تعداد ایده‌ها و تفکرات جدید هم کاهش پیدا کند تا کم کم کاملا از بین برود و این سری به گرداب تکرار مداوم گرفتار شود. با این حال راه‌ حل خلاقانه‌ای که برای اصلاح این مشکل پیدا کرده‌اند، در نوع خودش بسیار قابل توجه و جالب است.

راهکار و ایده‌ها آن ها برای اضافه کردن تنوع بیشتر این است که تیم جدیدی در خود Yuke`s به وجود بیاورند تا مشغول به ساخت یک آی‌پی جدید شود تا به ساخت و تولید رقیب جدیدی برای سری بازی‌های 2K بپردازد. فوروتا در این زمینه اظهار کرده که آن‌ها هنوز شخص خاصی را به عنوان کارگردان این پروژه انتخاب نکرده‌اند و هنوز کسی برای این پست برگزیده نشده است. به هر حال نتیجه منجر به ساخت هر چیزی که شود، فعلا هنوز مشخص نیست که پروژه نهایی قرار است بیشتر به کار شبیه سازی این ورزش بپزدازد یا قرار است چیزی فانتزی‌تر ارایه دهد. وی در این زمینه چنین اظهار نظر می‌کند که:

ما در تلاش برای عرضه و انتشار یک بازی کشتی گیری جدید هستیم.

جای هیچ شکی نیست که تیم سازنده WWE 2K را همچنان حفظ خواهیم کرد و افراد این تیم را باقی نگه خواهیم داشت اما در عین حال نیز ما کاملا از این موضوع آگاهی داریم که سازنده‌های ما کم کم در حال از دست دادن چشم انداز خود برای اضافه کردن ویژگی‌های جدید هستند و شور و اشتیاق و اعتماد به نفس خود را نیز دارند از دست می‌دهند طوری که فقط روی به اتمام رساندن کارها و وظایفی که به آن‌ها محول شده، می‌پردازند و هیچ چاشنی دیگری به آن اضافه نمی‌کنند. به هیچ وجه این مسیری نیست که Yuke`s دوست داشته باشد از این به بعد هم ادامه دهد. بنابراین برای جبران این موضوع، قرار است ما یک پروژه کشتی گیری جدید را از اول آغاز کنیم.

در واقع برای آن عده از کسانی که متعجب شده‌اند یک استودیو چطور می‌تواند تبدیل به رقیب جدیدی برای خودش شود، باید این توضیح را بدهم که برای Yuke`s این اولین باری نیست که چنین کاری انجام می‌شود. در دوره پلی‌استیشن ۲ نیز آن‌ها سری بازی‌های کشتی گیری جذابی عرضه می‌کردند به اسم Rumble Roses که عنوانی بود که تمام کشتی‌ گیر های آن زن بودند که احتمالا همانطور که مشخص است، به کنسول‌ها و نسل فعلی راه پیدا نکرده است (اگر هیجان زده‌اید تا تصاویر یا تریلرهایی ببینید تا با این بازی آشنایی بیشتری به دست بیاورید، می‌توانید به دنبال تریلر‌های آن بگردید). به هر شکلی که هست، دیدن این که این پروژه چطور به سرانجام خواهد رسید، می‌تواند جالب و جذاب باشد تا ببینیم آن‌ها این بار چطور از پس این کار بر می‌آیند.

منبع :

GAMINGBOLT

627 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , ,