در حالی که لاین آپ ایکس‌باکس برای تعطیلات سال جاری لاین آپ زیاد قدرتمند و شلوغی نیست و ایکس‌باکس انحصاری ارزشمند زیادی برای عرضه این این دوره زمانی ندارد، اما تا ماه آینده شاهد عرضه Forza Horizon 4 روی این کنسول خواهیم بود که نه تنها یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های امسال ایکس‌باکس است بلکه پتانسیل بسیار خوبی برای تبدیل شدن به بهترین بازی نشل هشتم این کنسول را هم دارا است. پس از آن هم ایکس‌باکس انحصاری ارزشمند دیگری تا پایان امسال ندارد اما بازی‌های زیادی هستند که این کمبود را جبران می‌کنند.

تعطیلات امسال شاهد حمله و یورش موج عظیمی از بازی‌های بزرگ است چرا که بازی‌های بسیار بزرگی در فواصل بسیار کوتاه پشت سر هم عرضه می‌شوند که برای ما بسیار هیجان انگیز است. درست است که بازی‌های مولتی پلتفرم به پای بازی‌های انحصاری یک کنسول نمی‌رسند و بهتر است هر کنسولی حداکثر هر شش ماه یک انحصاری برای عرضه کردن داشته باشد، اما همین بازی‌های مولتی پلتفرم هم رقابت را در بازار حفظ می‌کنند و به راحتی هم می‌توانند توان اجرایی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس را به رخ رقیبان بکشند و به قول معروف این کنسول، برگ‌ برنده‌های این کنسول باشند.

بازی‌های تعطیلات امسال شامل برخی از بهترین و مورد انتظارترین بازی‌های این نسل هستند که از این جمله می‌توان به عناوینی نظیر Call of Duty, Battlefield, Assassin’s Creed, Fallout, Red Dead Redemption, Tomb Raider, FIFA, Madden, NBA, Just Cause و بسیاری دیگر اشاره کرد. همه این‌ها باعث می‌شوند که کاربران ایکس‌باکس وان در تعطیلات پیش رو به قدری سرشان شلوغ باشد که کمبود بازی انحصاری نکند. به عبارتی دیگر فصل تعطیلات امسال یکی از پربارترین تعطیلات چند سال اخیر است که شاید نمونه آن در طول تاریخ صنعت گیم انگشت شمار باشد.

طبق اظهارات مایکروسافت این یک استراتژی حساب شده از طرف آن‌ها بوده تا با همکاران ترد پارتی خود در تعطیلات امسال همکاری بیشتری داشته باشند. مدیر بازار یابی مایکروسافت، آرون گرینبرگ (Aaron Grenberg) در مصاحبه‌ای با GamesIndustry در این زمینه گفت:

ما می‌خواهیم [Forza Horizon 4 را] زود عرضه کنیم ( ۲ اکتبر پیش رو)‌؛ قبل از وقوع انفجار.

این خط از سخن گرینبرگ بی شک به تعطیلات پیش رو اشاره دارد. این که آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند که پیش از آغاز طوفان بازی‌های AAA یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های خود را در نسل اخیر عرضه کنند، حاشیه امنی برای آن‌ها ایجاد کرده تا از فروش آن هم مطمئن شوند. وقوع انفجار از نظر وی همان شروع عرضه تعداد بی‌شماری بازی بزرگ است. گرینبرگ در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه گفت:

پس ما به Crackdown 3 و یا هیچ یک از بازی‌های انحصاری دیگر خود برای عرضه در پنجره تعطیلات پیش رو نیاز نداریم. ما برنامه ریزی کرده‌ایم که آن را در ماه فوریه عرضه کنیم و پس از آن هم Ori and the Will of the Wisps را منتشر خواهیم کرد. ما دوست داریم یک آهنگ مداوم و یک نواخت در محتویات خود برای ادامه سال داشته باشیم. این دلیلی است که چرا ما در حال کار کردن با تعداد زیادی از همکاران ترد پارتی خود هستیم تا بازی‌های خود را نشان دهند و به ما کمک کنند که در این برهه زمانی پلتفرم خود را به خوبی به نمایش بگذاریم. من فکر نمی‌کنم هیچ تعطیلات دیگری چنین ترافیک سنگینی از بازی‌های AAA در یک برهه زمانی متراکم داشته باشد.

البته مشخص نیست که واقعا یک استراتژی حساب شده و از قبل برنامه ریزی شده است و یا این که گرینبرگ فقط سعی دارد روی موقعیت سختی که برایشان به وجود آمده سر پوش بگذارد و یک جورایی نگاه مثبت به این قضیه داشته باشد یا به قول معروف نیمه پر لیوان را ببیند چون به هر حال داشتن بازی‌های مولتی پلتفرم بهتر از این است که کلا هیچ بازی‌ای وجود نداشته باشد. شاید گرینبرگ سعی دارد با این روش کنترل اوضاعی که از دستشان در رفته را دوباره بازگرداند. برای مثال همه ما می‌دانیم که Crackdown 3 در اصل قبل از این که تاخیر بخورد، قرار بود در اواخر امسال عرضه شود که این هم پس از حدود سه یا چهار بار تاخیر سرانجام تایید شد اما هر چه که باشد، نکته اصلی این جا است که طرفداران ایکس‌باکس به جز یک مورد فرصت تجربه تعداد بازی انحصاری ارزشمندی حداقل تا پایان سال ندارند اما خب مزیتی که دارند این است که می‌توانند این بازی‌ها را با رزولوشن 4K روی ایکس باکس وان ایکس تجربه کنند.

منبع :

GAMINGBOLT

752 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,