ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) یکی از چند سرویس اشتراکی مایکروسافت در نسل هشتم برای کنسول‌های خانواده ایکس‌باکس وان است که به ازای عضویت در هر ماه، ۹.۹۹ دلار قیمت دارد. مشتریان و اعضای این سرویس می‌توانند در ازای پرداخت این مبلغ به بیش از ۱۰۰ بازی مختلف دسترسی داشته باشند که بازی‌های بسیار زیادی در این بین از عناوین کوچک و مستقل گرفته تا بازی‌های پرهزینه، بزرگ و AAA در این سرویس برای این افراد در دسترس قرار گرفته که به مدت محدودی قابل دریافت هستند. اما اثرات این سرویس برای مایکروسافت چیست؟

عملکرد این سرویس، درست مانند Netflix است که برخی از عناوینی که به آن اضافه می‌شوند، دائمی هستند و برخی دیگر اضافه می‌شوند یا از آن حذف می‌شوند. از زمانی که این سرویس کار خود را آغاز کرده، عده زیادی از کاربران برایشان سوال بوده و همیشه از مایکروسافت پرسیده‌اند که این سرویس چه تعداد عضو دارد و چند نفر تا به حال به عضویت آن درآمده‌اند. در حالی که این شرکت اغلب اظهار نظری درمورد آمار و ارقام فروش این سرویس نمی‌کند، در طی انجام مصاحبه‌ای میان مدیر بخش بازی‌های ویدیویی شرکت مایکروسافت یعنی فیل اسپنسر (Phil Spencer) و Level Up، اسپنسر اقدام به اعلام یک محدوده کلی درمورد آمار این سرویس کرد. در واقع میلیون‌ها نفر تا به حال به عضویت این سرویس درآمده‌اند.

هر چه هست، سوال ما این جا است که این برای مایکروسافت به چه معنا است؟ سرویس ایکس‌باکس گیم پس چطور به این شرکت و ارتقای آمار و ارقام آن و فروش محصولات نرم افزاری این شرکت کمک می‌کند؟ خوشبختانه مت پرسی (Matt Percy)، مدیر برنامه ریزی سرویس گیم پس در شرکت مایکروسافت، برایمان پاسخ‌های جالبی آماده کرده است. همینطور دنیل احمد (Daniel Ahmad)، از موسسه Nico Partners نیز از گزارشی که توسط The Sydney Morning Herald منتشر شده، یک سری اطلاعات جالب در این زمینه گردآوری کرده که در ادامه جزئیات بیشتری از آن را در اختیار شما قرار خواهم داد. نتیجه این گزارشات به طور خلاصه این است که مایکروسافت در حال کسب نتایج خوبی از ایکس‌‌باکس گیم پس می‌باشد که این نتایج مثبت، دائما در حال رشد کردن و بیشتر شدن است. این آمار و ارقام به شرح زیر است:

  • ۲۰ درصد افزایش زمان بازی کردن.
  • ۴۰ درصد افزایش در تعداد بازی‌های انجام شده.
  • هر زمانی که یک بازی جدید به گیم پس اضافه می‌شود، تعداد کاربران فعال این سرویس دو برابر می‌شود.
  • ۲۵ درصد افزایش در پیش خرید بازی‌ها.
  • ۱۰ درصد افزایش در فروش فرانچایزها.

این نتایج، قطعا آمار و ارقام تاثیر گذار و قابل توجهی هستند، مخصوصا این حقیقت که ۴۰ درصد افزایش در تعداد بازی‌هایی که توسط اعضای این سرویس به انجام می‌رسد، وجود داشته است. دیدن این که ایکس‌باکس گیم پس اینقدر خوب عمل می‌کند، بسیار خوشحال کننده ولذت بخش است. امیدواریم که در آینده نزدیک و با اضافه شدن بازی‌های بزرگ و نام دار بیشتری به این سرویس، همچنان شاهد رشد آن و اضافه شدن به محبوبیت این سرویس مفید باشیم.

آیا شما هم جزو اعضای این سرویس هستید که در ازای پرداخت ۹.۹۹ دلار در هر ماه از مزایای بی شمار این سرویس بهره مند می‌شوید؟ ما را در بخش نظرات این پست از این موضوع آگاه کنید و ضمن اعلام آن، به ما بگویید که آیا از عضویت در این سرویس رضایت دارید یا خیر. و این که دوست دارید در آینده چه چیزهای بیشتری در آن ببینید و دوست دارید چه امکانات یا بازی‌های دیگری به آن اضافه شود. آیا عضویت در این سرویس را به دوستان و آشنایان خود نیز پیشنهاد می‌کنید یا خیر؟ نظرات و پیشنهادات خود را درمورد این سرویس با وینفون به اشتراک بگذارید.

منبع :

WINDOWSCENTRAL

910 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , ,