Bohemia Interactive توسعه‌دهندگانی هستند که به دلیل توسعه‌ی بازی‌هایی چون سری ARMA و بازی DayZ Zombie شناخته می‌شوند. بازی Vigor نیز که عنوان جدید این تیم به حساب می آید، بازی با ژانر بقا است اما با آنچه تاکنون از آن‌ها دیده‌ایم تفاوت دارد، به صورتی که عملکردی مانند دیگر بازی‌ها و ساختمانی پایه با ویژگی‌های بسیار عالی برای بازی و حتی بسیار عالی‌تر از بازی‌های گذشته‌ی این تیم خواهد بود و از همه مهم‌تر رایگان بودن این بازی است. در ادامه با وینفون همراه باشید.

هسته‌ی اصلی این بازی بر اساس بازسازی پناهگاه خود برای محافظت از خود در دنیای نابود‌شده پس از جنگ است برای این کار شما باید به جمع‌آوری منابع بپردازید، اسلحه برای محافظت از خود در مقابل تهدیدات دیگر بیابید غذا برای زنده ماندن و همچنین سایر اقلام را برای ساخت پناهگاه بدست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بازی مصاحبه ای با سرپرست پروژه‌ این بازی Petr Kolář انجام داده‌ایم و سوالاتی را از ایشان پرسیده‌ایم و او پاسخ‌های زیر را در رابطه با آن‌ها به ما ارائه کردند.

پس از سابقه‌ی کار زیای که شما در بازی‌هایی با ژانر بقا داشته‌اید ، بزرگترین موردی که شما را در ساخت این بازی یاری داد، چه بوده‌است؟

در حالی که به نظر می‌رسد که بازی DayZ و Vigor از بسیاری از جهات مشابه هم باشند، در واقع در مقابل یکدیگر قرار دارند. بازی  DayZ تجربه‌ی ماندگاری را ارائه می‌دهد در حالی که بازی Vigor بیشتر بر پایه ی پیشرفت دائمی است. اکثر فایروال ها در واقع در سطح مدیریت پروژه قرار داشتند. ما تصمیم گرفتیم که از یک موتور کامل و عالی به جای استفاده از دو موتور برای این دو بازی استفاده کنیم.

از آن‌جایی که در بازی 8 تا 16 بازیکن می‌توانند دخالت داشته باشند در واقع برخی از ابهامات در این زمینه وجوددارد شما می‌توانید روشن کنید که این مورد چگونه کار خواهد کرد؟

هسته‌ی این بازی بر ساختن پناهگاه پس از دنیای نابود شده در جنگ بنا نهاده شده‌است بنابراین باید شما به جمع‌آوری منابع موردنیاز بپردازید و گاهی در هنگام جستجو با دیگر بازیکنان نیز برخورد می‌کنید و اینجاست که با همدیگر در یک جستجو شرکت می‌کنند. معمولاً 8 تا 16 بازیکن می‌تواند با هم، هم سفر شوند و هر یک از آن‌ها هدف خود را تعیین کند. برخی از آن‌ها ممکن است که فقط به دنبال غنایم باشند برخی دیگر برای کشف منطقه حضور داشته باشند، برخی دیگر بدنبال اسلحه و ممکن است برخی از بازیکنان نیز به دنبال موارد مرموزی باشند که پاداش‌های مختلف و ارزشمندی را به آن‌ها بدهد ولی باعث کشاندن بازیکنان دیگر نیز به آن مکان می‌شود. بعد از پایان جستجو شما می‌توانید به پناهگاه خود برگردید و به تقویت آن بپردازید.

تنظیمات بازی قطعاً جذاب است. چگونه تنظیمات این بازی دقیقاً بر روی گیم‌پلی آن تاثیر می‌گذارد و  چگونه بازیکنان موارد مورد نظرشان را باید از طریق این تنظیمات در گیم‌پلی بازی تغییر دهند؟

عوامل بسیاری وجود دارد.  یکی از آنها موضوع بازسازی در جهان پس از جنگ است. دیگری سطح تکنولوژی است، تعاملات نسبتاً کوتاه در طول بازی‌های فشرده، عامل سرگرم کننده‌ای هستند، در حالی که سلاح های دوران مدرن برای آن بسیار پیشرفته هستند. و دیگری در واقع پیمان چکسلواکی است که شما درتعیین آن دخالت دارید و در حقیقت می‌توانید تاریخ جنگ سرد را تعیین کنید.

 شما چه مواردی را می‌توانید به ما در مورد ویژگی ساختمان پایه‌ی بازی بگویید؟

بازسازی پناهگاه مرکز پیشرفت بازیکن در Vigor است. در واقع شما در ابتدا با یک خرابه سروکار دارید البته کاملاً خرابه نیست، بازیکنان مطابق میل خود با بدست‌آوردن منابع شروع به بازسازی پناهگاه خود می‌کنند و این در اختیار شماست که در این امر چقدر پیشرفت کنید.  بر اساس این پیشرفت‌ها، شما می‌توانید پناهگاه خود را با بازسازی دوباره مانند ساختن یک سقف موقت، شومینه و بسیاری از چیزهای دیگر بازسازی کنید.

با توجه به اینکه شما هنوز روی بازی DayZ هستید چه چیزی باعث شد که روی یک پروژه‌ی جدید کار کنید؟

تیم Arma 3 در حال کار بر روی Apex Expansion بود و بخش‌هایی از این تیم برای شروع کار بر روی Vigor جمع شدند. در حالی که ممکن است به نظر طرفداران بهتر بود که این تیم برای پیشرفت روزافزون بازی DayZ با آن‌ها کار کنند اما این افراد توانایی‌های متفاوتی دارند و به پیشرفت آن بازی نمی‌توانستند کمک کنند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم چیزی جدید با پروژه Argo و بعد Vigor شروع کنیم. این مورد در واقع به ما کمک می‌کند تا در درازمدت موتور خودمان را توسعه دهیم زیرا افرادی که در Unreal Engine برای Vigor کار می‌کنند می‌توانند دانش خود را از یک موتور بازی جدید مدرن برای Enfusion انتقال دهند.

طراحی‌ها لوازم مورد نیاز خود در بازی چگونه است؟

ایده ی کلی بازی ساده است.  هنگامی که شما می‌دانید که چگونه سلاح و وسایل خود را طراحی کنید، شما فقط نیاز به تعداد کمی وسایل برای طراحی آن و یه مقدارزمان دارید. با این حال، برای یادگیری این موضوع، شما نیاز دارید که سلاح را به بخش‌هایی کوچک‌تری تقسیم کنید تا اطلاعات کافی را در مورد آن‌ها دریافت کنید. هر سلاح با توجه به پیچیدگی سلاح‌ها از چندین قسمت تشکیل شده است و شما باید تمام اجزای اصلی را به کار بگیرید.

برخی از سلاح‌هایی که بازیکنان در طول بازی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند کدامند؟

محدوده‌ی سلاح بسیار متفاوت است، از دست برهنه و چاقو گرفته تا sidearms‌ها و SMGها، تا اسلحه‌های تهاجمی، اسلحه‌های ضدهوایی، تفنگ شاتگان و تفنگ های سبک. حتی  می‌توانید از نارجک  ها نیز برای جنگیدن استفاده کنید.

از آنچه ما در تریلر دیده ایم، به نظر می‌رسد که بازی تاکتیکی پاداش داده خواهد شد. مهارت‌های اصلی این بازی به چه چیزی نیاز دارد؟

به تصمیم گیری و دیدن عواقب آن بستگی دارد. درحالی که شما در حال عبور از دشت های کاملاً باز هستید، رفلکس‌های سریع مفید نیست. شما باید اهداف خود را به خوبی انتخاب کنید، تصمیم بگیرید چه وقتی به سرپناه بازگردید و زمان مناسب برای ریسک کردن در همه‌ی موارد را تعیین کنید. کمی صبر و حوصله همیشه به دیدن آنچه که در اطراف اهداف اتفاق می‌افتد کمک می‌کند.

شما اظهار داشتید که این بازی پس از انتشار آن، به یک مدل بازی رایگان تبدیل خواهد شد. چه چیزی باعث الهام گرفتن از این مدل برای این بازی شد؟

این بازی رایگان است، به جای آن ما با استفاده از پکیج موسس برای دسترسی به پیش‌نمایش آن استفاده کردیم. این بازی در هنگام انتشار رایگان است و این باعث می‌شود که طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند و عنوان Vigor را به آن ها معرفی کند. در عنوان Vigor در سراسر تجربه چند نفره آن و در برخورد افراد بایکدیگر راز و رمز‌هایی نهفته است که باعث  لذت بردن کامل بازیکن از آن می‌شود و همچنین اینکه Bohemia به خوبی برای حمایت و به روز‌رسانی بازی‌های رایگانیکه که مدت‌ها پس از انتشار آن‌ها، به بازی وارد میکند نظر می رسد که مناسب ترین است.

آیا در طول توسعه‌ی این بازی با چالش خاصی روبه‌رو شده‌اید؟

در ابتدا هدف ما یک تجربه‌ی اول شخص بود که غوطه‌وری بیشتری را در دنیای پس از مرگ فراهم می‌کند. ما بعداً متوجه شدیم که سوم شخص بودن بازی واقعاً برای کنسول خوب است و همچنین این که بازی Vigor رقابت کمتری را رائه می‌دهد و به همین دلیل این تغییر ایجاد کردیم. این تغییر واقعاً سخت‌تر از آن چیزی بودکه انتظار می‌رفت، حتی با تمام تجربیاتی که از عناوین گذشته داشتیم.

Vigor انحصاری برای Xbox One است. دلیل آن چیست و این معامله با مایکروسافت چگونه انجام گرفته است؟

از آنجا که بازی Vigor اولین بازی استودیو Bohemia برای کنسول‌ها بعد از مدت طولانی است، ما تصمیم گرفتیم که فعلاً به صورت انحصاری برای یک کنسول آن را منتشر کنیم. بوهمیا به خاطر همکاری نزدیک با مایکروسافت در طول توسعه بازی‌های ما شناخته شده است، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که این بازی را برای کنسول ایکس باکس وان انتشار دهیم.

خب، زمان خاصی برای انتشار این بازی وجود دارد؟

ببخشید، اما من نمی‌توانم جزئیات بیشتری را در این مورد در اختیار شما بگذارم.

معمولاً استودیوی بوهمیا برای این شناخته شده‌است که بازی‌های اختصاصی برای کامپیوتذ مانند آرما 3 را به صورت خاصی ارائه می دهد و بیشتر مردم نیز می‌گویند که این روند را برای بازی Vigor ادامه می‌دهد. شما چیزی برای گفتن به آن‌ها دارید؟

آرما 3 در آینده به مقدار زیادی پیشرفت می‌کند. ما فقط یک نقشه راه جدید برای Arma 3 اعلام کردیم، DayZ برای انتشار فرانچایز جدید در سال جاری به خوبی شکل می‌گیرد و Ylands در کامپیوترهای شخصی قوی‌تر شده‌است. ما در حال حاضر در آبهای ناشناخته با Vigor در حال کاوش به ناشناخته‌ها هستیم.

آیا شما تاکنون به انتشار این بازی برای کنسول PS4  فکر کرده‌اید و برنامه‌ای برای آن دارید؟

متاسفم، اما نمی توانم جزئیات بیشتری را در این مورد ارائه دهم.

کار روی یک بازی به عنوان یک بازی منحصر به فرد در Xbox One همچنین به شما امکان ارتقای آن به نسخه‌ی Xbox One X را می‌دهد. چگونه قصد دارید به طور کامل از توان ایکس باکس وان ایکس برای این بازی استفاده کنید؟

من باید بگویم که با علیرغم دانستن قدرت کنسول ایکس باکس وان ایکس، ما از ارتقای بالای که در این بازی برای این کنسول می‌توانیم انجام دهیم شگفت‌زده شدیم. ما در حال بررسی گزینه‌های آشکاری چون HDR و 4K  و صدای مکانی و غیره هستیم در حالی که به ارتقا های دیگر نیز فکر می کنیم.

 آیا کارت 4K با قدرت 60 فریم بر ثانیه برای نسخه‌ی ایکس باکس وان ایکس این عنوان وجود خواهد داشت؟

در حال حاضر اینطور نیست، اما احتمالاً ما در طول فرایند‌های بهینه‌سازی بتوانیم به این نقطه برسیم، اما اصلی‌ترین تمرکز ما روی نسخه‌ی ایکس باکس وان این بازی است. ما هنوز نمی‌توانیم این بازی را به 60fps برسانیم، با داشتن مزیت فرکانس بهتر، به نظر می‌رسد که ما در محیط چند نفره کمی ناسازگار هستیم. از سوی دیگر، وضوح 4K در نسخه‌ی Xbox One X این بازی وجود خواهد داشت و ما آن را حفظ می کنیم.

آیا قبل از اینکه این مصاحبه را به پایان برسانیم مورد دیگری در ذهن دارید که به ما بگویید؟

با تشکر فراوان برای مصاحبه عالی! ما فقط قصد داریم این بازی را به Preview Closed، با پیش نمایش بازی مناسب پس از آن ارائه دهیم. در حال حاضر ساخت این بازی به پایان رسیده است، ما انتظار داریم تا بازخورد بسیار ارزشمندی در مورد حلقه بازی اصلی‌مان به دست آوریم. ما می‌خواهیم تجربه‌ای عالی را با کمک بازیکنانمان در اختیار عموم بازیکنان و طرفداران خود قرار بدهیم تا هم ما و هم آن‌ها از انجام این بازی لذت ببرند. شما می‌توانید این بازی را به راحتی در دو نسخه آزمایشی دوبعدی در پیش نمایش بازی انجام دهید یا منتظر انتشار نسخه‌ی در فوریه 2019 باشید. امیدواریم که شما را در پناهگاه پیشرفته‌ی خود در این بازی بینیم.

منبع :

GAMINGBOLT

82 پست
واحد عثمانی
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , ,