در آستانه عرضه ایکس باکس ایکس وبسایت gamespot مصاحبه ای با مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت انجام داده است و در این مصاحبه صحبت‌هایی در مورد این کنسول 500 دلاری و طیف کاربران آن انجام شده است. در این مصاحبه مفصلAlbert Penellon اذعان می‌کند که او مطمئن نیست که ما باید به سمت یک کنسول سریعتر حرکت کنیم و تلاش کنیم این مفهوم را نادیده بگیریم که هنوز بازی‌های انحصاری کافی برای بازی در ایکس باکس ایکس وجود ندارد.

به نظر شما با عرضه Xbox One X و PS4 Pro کنسول‌های سریعتر در جایی که ارتقا نسل‌های هفت ساله یا پنج ساله جای خود را به کنسول‌های میان نسلی داده اند و چرخه‌های انتشار سنتی تقریبا از میان برداشته شده اند، موفق خواهند شد؟

به نظر من این بخش به کاربران بستگی دارد، ما تجربه ی بسیار مفیدی در مورد سازگاری بین کنسول‌ها داریم و عنوان‌های بهبود یافته زیادی هم برای بازی کردن موجود است. ما همانطور که اشاره کردید، از ایده جدید کنسول‌های میان نسلی پرده برداشته ایم. کاربران در این روزها تناوب زیادی در کارایی محصولات دارند و علاقه دارند تا دستگاه‌های آن‌ها سازگاری مناسبی با بازی‌هایی که در کتابخانه ی آن‌ها موجود است داشته باشند، دقیقا همان کاری که در ایکس باکس‌های مایکروسافت به انجام رسیده است.

مایکروسافت گفته است که اکس باکس اکس بخشی از نسل هشتم کنسول‌هاست که شامل ایکس باکس وان هم می‌شود. شما به عنوان مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت به کسانی که منتظر نسل نهم کنسول مایکروسافت هستند چه حرفی می‌زنید؟

من خواهم گفت ما در مورد نسل بعدی کنسول‌های بازی صحبت نمی‌کنیم، ما ایکس باکس ایکس را عرضه کرده ایم. این موضوع برای من خنده آور است زیرا هر وقت شما یک محصول جدید را رونمایی می‌کنید آن‌ها در مورد نسل بعدی محصول از شما سوال خواهند کرد. ما بارها اعلام کرده ایم که در اکوسیستم ایکس باکس وان قرار داریم و تمام بازی‌های توسعه داده شده در این اکوسیستم در تمام کنسول‌های ایکس باکس اجرا خواهد شد و ما ضمانت خواهیم کرد که پشتیبانی از ایکس باکس ایکس سالها ادامه خواهد داشت. همانطور که گفتم مهم ترین هدف ما ارایه بهترین و به روزترین سخت افزار ممکن است در حالیکه بازی‌های قدیمی هم بتوانند در این سخت افزار جدید اجرا شوند.

مهم ترین دلیلی که من از شما در مورد نسل نهم سوال می‌کنم این است که بسیاری کنسول‌های میان نسلی را کامل نمی‌دانند و در آن تغییرات بارزی که در بین نسل‌های هفتم و هشتم وجود داشت را نمی‌بینند، در عین حال قدرت سخت افزاری موجود در کنسول ایکس باکس ایکس به حدی افزایش یافته است که می‌توان از آن به عنوان یک نسل جدید نام برد.

جهش سخت افزاری در ایکس باکس ایکس بسیار بزرگ بود، این کنسول 5 برابر از ایکس باکس وان اصلی سریعتر است در حالیکه کاملا با عنوان‌های ارایه شده برای آن هماهنگ است. پهنای باند حافظه در این مدل به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافته است و می‌توان گفت از نظر تکنولوژی تفاوت بسیار زیادی بین دو کنسول یاد شده وجود دارد.

زمانیکه مایکروسافت از ایکس باکس ایکس رونمایی کرد گفته بود که این کنسول از واقیعت مجازی پشتیبانی خواهد کرد اما اکنون پس از گذشت یک سال و نیم از آن تاریخ هنوز خبر روشنی در مورد واقعیت مجازی منتشر نشده است. آیا سرانجام این کنسول از واقعیت مجازی استفاده خواهد کرد؟

همانطور که قبلا گفتم تمرکز ما در حال حاضر برروی عرضه مناسب کنسول جدید قرار دارد. زمانی در مورد واقعیت مجازی صحبت خواهیم کرد که چیزی برای رونمایی در این حوزه وجود داشته باشد، بر طبق آماری که در دسترس قرار دارد می‌دانید که مایکروسافت سرمایه گذاری بسیاری برروی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی انجام داده است و نتیجه آن در جهت بهبود کنسول‌ها نیز به کار گرفته خواهد شد.

به عنوان بخشی از پروژه Xbox Play Anywhere شما به کاربران PC اجازه می‌دهید تا بازی‌های ایکس باکس را بر روی سیستم‌های شخصی سفارش داده و دانلود کنند. آیا نگرانی در مورد اینکه این امر باعث کاهش فروش ایکس باکس شود وجود ندارد؟

نه به هیچ عنوان. من فکر می‌کنم در این دوران مردم در دستگاه‌های مختلفی بازی می‌کنند. در گذشته شما یک گیمر رایانه‌های شخصی یا یک کنسول باز بودید زیرا این تنها چیزی بود که در اختیار داشتید، اما امروزه شما خودتان را به وسیله عملکردتان تعریف می‌کنید و مردم در دستگاه‌های مختلفی به بازی می‌پردازند و در انتخاب اینکه از هردو سیستم یا یکی از آن‌ها استفاده کنند آزادی عمل دارند و امکان شخصی سازی بیشتری وجود دارد.

به طور مثال در مورد اینترنت قبلا تصور می‌شد که تنها برروی رایانه‌های شخصی قابل استفاده هستند اما در واقعیت اینگونه نیست و کاربران از هر دو پلتفرم تلفن‌های همراه و رایانه‌ها برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند. ارزش گذاشتن به کاربران در جایی است که به آن‌ها امکان استفاده از بازی‌ها را بر روی هر دو پلفترم موجود بدهیم تا آن‌ها با توجه به سلایق خود روش مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

برخی از کاربران می‌گویند اصلا مهم نیست که ایکس باکس ایکس چقدر قدرتمند است در حالیکه مایکروسافت نتواند عنوان‌های اختصاصی مناسبی برای این کنسول ارایه کند. نظر شما در این مورد چیست؟

من می‌گویم که عنوان‌های موجود از وضع مناسبی برخوردارند و کاربران می‌توانند تا زمان عرضه عنوان‌های اختصاصی در درست ساختی که وجود دارد از آن‌ها استفاده کنند. ما عناوین زیادی برای کنسول خود در دست ساخت داریم که در زمان بندی‌های پیش بینی شده برای کاربران عرضه خواهد شد. در حدود بیش از 1300 عنوان برای ایکس باکس وان وجود دارد که بنابر قابلیت‌های سازگاری با نسل جدید نیز سازگار خواهند بود، در بین این تعداد در حدود 200 عنوان اختصاصی برای پلتفرم ایکس باکس وان توسعه داده شده است.

با عرضه ایکس باکس وان ایکس شما این سخت افزار قدرتمند را در دستان سازندگان بازی قرار می‌دهید تا آن‌ها بتوانند از تمام قدرت موجود برای ساخت بازی‌های استفاده کننده و در مورد بازی‌های قدیمی نیز شاهد بهبود‌هایی خواهیم بود، به نظر شما این بهبود‌ها چگونه انجام خواهد گرفت؟

سوال بسیار مناسبی بود، روشهای مختلفی برای ساخت بازی‌ها و موتورهای بازی و گرافیکی وجود دارد و ارایه کیفیت و بهبودها نیز دارای روشهای مختلفی خواهد بود که بر عهده استودیوهای بازی سازی است و آن‌ها می‌توانند با توجه به قدرت موجود در تیم خود جزییات و کیفیت مناسبی را در اختیار گیمرها قرار دهند.

این امر مهم تلقی نمی‌شود در حالیکه اگر شما قصد خرید کنسول ایکس باکس وان اصلی را داشته باشید اقلامی مثل رزولوشن، فریم ریت و قابلیت‌های گرافیکی برروی پکیج محصول موجود نیست ولی هم اکنون در مدل ایکس شما شاهد برجسته شدن این اطلاعات و ارقام هستید. ما اهمیت می‌دهیم که مردم می‌خواهند تاثیرات مثبت را در کنسول جدید خود ببینند و به همان دلیل کنسول‌های میان نسلی را ساخته ایم و سه دلیل عمده برای ساخت چنین دستگاه‌هایی وجود داشت. رزولوشن 4K، فناوری HDR و بهبود تجربه بازی‌ها از جمله دلایلی بود که به خواست مردم و کاربران برای ساخت کنسول‌های میان نسلی استفاده شده بود. این‌ها فناوری‌هایی هستند که ما فکر می‌کنیم برای کاربران مهم هستند و تلاش خود را برای بهبود آن‌ها به کار بسته ایم، در این بین بسیاری از بازی‌های روش‌های مختلفی را در پیش گرفته اند و در زمینه‌هایی قوی هستند که برای ما مشکلاتی را ایجاد می‌کند و ما باید آن‌ها و توسعه دهندگان را تشویق کنیم تا بر اساس نیازهای کاربران بازی‌ها را منتشر کنند.

به نظر شما توسعه دهندگان به چه انگیزه ای نیاز دارند تا زمان و منابع بیشتری برای بهبود بازی‌های خود برای XBOX One X صرف کنند؟

پشتیبانی از این کنسول بی نظیر است،‌هیچ انگیزه ای (مالی) بالاتر از این وجود ندارد که سیستمی را بازسازی کنید و توسعه دهید که بسیار قدرتمندتر و آسان تر است. ما برای کنسول جدید خود کیت توسعه ارایه کرده ایم که توسعه دهندگان به راحتی می‌توانند محتوای کامپیوترها و موتورهای ایکس باکس وان ایکس خود را به دست آورند و اجرا کنند. بنابراین ما تا به حال تمرکز بسیار خوبی در مورد توسعه و ایجاد سود برای ارتقای آسان بازی‌ها ایجاد کرده ایم.

در حقیقت روش ما برای ساخت باکس بر مبنای موتورهای واقعی بازی بوده است پس بر اساس موتورها و بازی‌های موجود می‌توان تخمین زد که صفحه نمایش‌های 4K، فناوری HDR و گستره رنگی بالا به چه سطحی از قدرت سخت افزاری نیازمند است. این رویه باعث می‌شود تا توسعه دهندگان به آسانی بتوانند از آن پشتیبانی به عمل آورند، در ماه اول بازی‌های ارایه شده برای ایکس باکس ایکس به 50 الی 70 عنوان خواهد رسید که این تعداد بیش از هر کنسولی است که به تازگی رونمایی شده است.

به نظر شما آیا نیاز است تا گیمرها نگران تعداد بازی‌هایی باشند که از قابلیت enhancements بهره خواهند برد؟

قبلا هم گفته بودم که تعداد 160 عنوان موجود در استور ایکس باکس وان ایکس بسیار مناسب است و کاربران باید بدانند که تا انتهای سال بازهم آپدیت‌های بیشتری برای بازی‌های قدیمی منتشر خواهد شد تا از تمام قدرت سخت افزاری باکس جدید استفاده شود. هر کسی که برای رایانه‌های شخصی بازی می‌سازد-تقریبا همه بازی سازها- از تمامی نکات مورد نیاز برای ساخت بازی‌های 4K بهره می‌برند و تبدیل این بازی‌ها با توجه به پشتیبانی سخت افزاری ما بسیار آسان است. باید در نظر داشت بازی‌های امروزی از سیستم فریم ریت متغیر و رزولوشن متغیر بهره می‌برند که در صورت استفاده از کنسول جدید مایکروسافت تمامی این ابزارها بر روی بالاترین نقطه قرار می‌گیرند و حتی بازی‌هایی که برای این کنسول بهینه نشده اند نیز از بهبود قابل ملاحظه ای بهره خواهند برد.

در مورد ایکس باکس وان ایکس به چه چیزی افتخار می‌کنید؟

این یک سوال احمقانه است، من به جزییات موجود در این کنسول افتخار می‌کنم ما حتی در مورد مکان پورت‌ها و کابل برق نیز حساس بودیم و برنامه ریزی کرده بودیم. واقعیت این است که ما توانسته ایم کنسول جدید را به طور قابل توجهی قدرتمندتر بسازیم و آن را کوچک تر کنیم. این سطح توجه به جزییات که ما در سخت افزار به خرج داده ایم چیزی است که من واقعا به آن افتخار می‌کنم.

آیا چیزی وجود دارد که شما می‌خواهید به خوانندگان ما در مورد Xbox One X و یا خانواده ایکس باکس بگویید؟

آنچه واقعا می‌خواهم بگویم این است که‌ هیچ کس نباید احساس کند که مجبوریم کنسول خود را ارتقا دهیم، انتخاب بدی در خرید Xbox One S یا Xbox One X وجود ندارد. ما از هر دو کنسول پشتیبانی می‌کنیم، ما برای هر دو کنسول بازی منتشر می‌کنیم. سرمایه گذاری‌ها در هردو کنسول وجود دارد و اگر شما بخواهید به کنسول جدید ارتقا دهید این عالی است و اگر نیازی به اینکار ندارید باید بدانید که ما هر دو کنسول را برای آینده آماده خواهیم کرد.

منبع :

GAMESPOT

  • دوشنبه 16 بهمن 1396 23:00
  • بدون نظر
  • امیر میرحاج
  • مصاحبه
31 پست
امیر میرحاج
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , ,