عناوین و بازی‌های استودیوی رمدی (Remedy Entertainment) اغلب توسط کسانی که موفق به تجربه و بازی کردن آن‌ها می‌شوند، مورد ستایش و تمجید قرار می گیرند طوری که اکثر آن‌ها عاشق بازی‌های این استودیوی درخشان می‌شوند که دلایلی که پشت این امر ایستاده هم واقعا دلایل محکم و منطقی خوبی هستند. در ادامه با وینفون همراه باشید تا ۱۵ ویژگی برجسته‌ی عنوان پیش روی این استودیو را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

ترکیب کردن اکشن روان با داستان پردازی درگیر کننده و همینطور طراحی‌های منحصر به فردی که در هیچ بازی دیگری تا به حال دیده نشده است باعث شده که آن‌ها نوع خاصی از تجربه را در اختیار بازی‌بازان قرار دهند که کم‌تر توسعه دهنده‌ای چنین کاری می‌کند. آن‌ها در Control، جدیدترین بازی پیش روی خود، به دنبال ارایه داستانی بسیار هیجان انگیز، درست مشابه عناوین قبلی خود بوده‌اند که در عین حال المان‌ها و ویژگی‌های گیم پلی بازی خود را نیز تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده‌اند و به گسترش هر چه بیشتر آن کمک کرده‌اند. به همین دلیل هم ما برای تجربه و انجام این بازی بیشترین هیجان ممکن را داریم و نمی‌توانیم واقعا تا عرضه شدن آن صبر کنیم. با توجه به این که عرضه این بازی اکنون در چند قدمی ما قرار دارد، ما در این مقاله کوتاه سعی داشته‌ایم نگاهی داشته باشیم به ۱۵ ویژگی برتر و جذاب عنوان پیش روی استودیوی Remedy یعنی بازی Control که حتما باید درموردش بدانید.

خب، نیروهای The Hiss دقیقا چه هستند؟ خب، باید خدمت شما عرض کنم که رگ و ریشه یا همان منشاء به وجود آمدن این گروه، هدف آن‌ها و همینطور ذات واقعی آن‌ها هنوز تا اینجا تا حد بسیار زیادی ناشناخته باقی مانده است اما زمانی که Jesse از راه فرا می‌رسد، خودش را میان یک درگیری سنگین در The Oldest House می‌بیند که توسط نیروهای Hiss صورت پذیرفته است. در این هنگام، نیروهای The Hiss، مدیر FBC را به قتل می‌رسانند که پس از آن Service Weapon به دست Jesse خواهد افتاد.

۱. ماجرای کلی بازی

عنوان Control در یک دنیای متفاوت و خیالی از جهان واقعی اتفاق خواهد افتاد. در یک ساختمان تغییر شکل داده به اسم The Oldest House (که در نکته‌های بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت) که مرکز فرماندهی یا مقر نظارتِ FBC و یا همان دفتر فدرالِ Control است که تنها وظیفه آن‌ها دنبال کردن رد پا، تحقیق و کنترل قدرت‌های فرا طبیعی و اشیاء در سراسر دنیا است که از قوانین علمی پیروی نمی‌کنند. بازی‌بازان در عنوان Control در نقش Jesse Faden به بازی کردن خواهند پرداخت که وی پس از وقوع یک اتفاقی که منجر به آسیب دیدن او در زمان کودکی‌اش شده بود، به طور مرموز و نامعلومی قدرت‌ها و توانایی‌های فرا طبیعی به دست آورده است. سال‌ها بعد از این اتفاق به دنبال این است که از این قدرت‌ها سردربیاورد و درمورد آن‌ها و همینطور زندگی گذشته‌ی خود اطلاعات بیشتری به دست بیاورد و در حقیقت بداند کیست و از کجا آمده و مهم‌تر از این، چنین قدرت‌هایی را چطور و از کجا در اختیار گرفته است. به همین علت نیز Jesse بار دیگر تصمیم می‌گیرد که به Oldest House بازگردد.

۲. The Oldest House

خب، The Oldest House دقیقا چیست؟ The Oldest House یک آسمان خراش بد شکل و زشت در نیویورک است و درست مانند بسیاری از چیزهایی که FBC روی آن‌ها تحقیق می‌کند، خودِ The Oldest House هم قوانین واقعیت را نقض می‌کند طوری که فضای داخلی آن بسیار بزرگ‌تر از چیزی که ساختار بیرونی آن به نظر می‌رسد، دیده می‌شود و ابعاد مختلفی هم دارد. همچنین این ساختمان سالن‌ها و اتاق‌هایی دارد که فضای داخلی آن به طور مداوم در حال تغییر شکل پیدا کردن است و دائما دگرگون می‌شوند. از آنجایی که Jesse مانند بسیاری از ماها انسان کم شانسی است، رسیدن او به این ساختمان همزمان شده است با از راه رسیدن نیروهای مرکز فرماندهی FBC که آن‌ هم با حمله‌ی یک نیروی فرا طبیعی دیگر به اسم Hiss همزمان می‌شود که در نکته بعد اطلاعات بیشتری از نیروهای آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

۳. The Hiss

خب، نیروهای The Hiss دقیقا چه هستند؟ خب، باید خدمت شما عرض کنم که رگ و ریشه یا همان منشاء به وجود آمدن این گروه، هدف آن‌ها و همینطور ذات واقعی آن‌ها هنوز تا اینجا تا حد بسیار زیادی ناشناخته باقی مانده است اما زمانی که Jesse از راه فرا می‌رسد، خودش را میان یک درگیری سنگین در The Oldest House می‌بیند که توسط نیروهای Hiss صورت پذیرفته است. در این هنگام، نیروهای The Hiss، مدیر FBC را به قتل می‌رسانند که پس از آن Service Weapon به دست Jesse خواهد افتاد. در حقیقت این خود Service Weapon است که تصمیم می‌گیرد Jesse به عنوان صاحب بعدی او، این سلاح را در دست بگیرد چون سلاحی است که خودش صاحب خودش را انتخاب می کند و همچنین خودش تصمیم می‌گیرد که مدیر بعدی FBC چه کسی باشد. زمانی که شما در نقش Jesse شروع به بازی کردن کنید، او برای مقابله به مثل بر علیه نیروهای Hiss شروع به مبارزه کردن با آن‌ها می‌کند تا کنترل ساختمان The Oldest House را دوباره در اختیار بگیرد و در عین حال نیز به سعی و تلاش خود برای پیدا کردن رگ و ریشه‌ی خود و همینطور قدرت‌ها و توانایی‌های فرا طبیعی که پس از اتفاقی که منجر به خون ریزی او شده بود به دست آورده، ادامه می‌دهد.

سلاح The Service Weapon قرار است ابزار بسیار مهمی در عنوان پیش روی Control باشد. این سلاحی است که درست مانند خود The Oldest House می‌تواند شکل و فرم خودش را تغییر دهد. The Service Weapon تنها سلاحی است که بازی‌بازان در کل این بازی در اختیار خواهند داشت. اما حتی با این وجود، به لطف ذات این سلاح که به راحتی تغییر شکل پیدا می‌کند، باعث می‌شود که راه‌های مختلفی برای مبارزه کردن در اختیار شما قرار داده شود.

۴. شخصیت‌ها

خب کاملا واضح و مشخص است که ما تا ایجا درمورد یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین شخصیت‌های عنوان Control یعنی Jesse Faden صحبت کرده‌ایم که کنترل کردن شخصیت او به عهده ما قرار داده شده است تا با قدرت‌های فرا طبیعی خود که اکنون خودش را به عنوان مدیر FBC پیدا کرده است، با نیروهای منفی The Hiss وارد مبارزه شده است. اما بقیه شخصیت‌های مهم و اصلی عنوان Control که قرار است نقش مهم و پررنگی در داستان این بازی ایفا کنند، چه کسانی هستند؟ آیا اطلاعاتی از این نظر تا به حال در اختیار ما قرار داده شده است؟ خب تا اینجا متوجه شده‌ایم که یکی از آن‌ها Zachariah Trench است که قبل از Jesse مدیر قبلی FBC بوده است که همان اوایل بازی جان خود را از دست می‌دهد (اما پس از آن در گوشه و کنار بازی به عنوان چیزی شبیه به Force Ghost دیده می‌شود) که نقش او را هم در این بازی، James McCaffrey بر عهده داشته است که پیش از این نیز سابقه حضور در بازی‌های ویدیویی دیگری در نقش‌های Max Payne و همینطور Thomas Zane در عنوان Alan Wake را داشته است. همچنین یکی دیگر از شخصیت‌های عنوان Control که تا به حال شانس آشنایی با او را به دست آورده‌ایم، DR. Casper Darling است که مدیر تحقیقات FBC است که نقش او هم توسط خودِ بازیگر نقش Alan Wake در این بازی یعنی Matthew Porreta بازی می شود.

۵. سلاح Service Weapon

خب در اینجا می‌خواهیم دوباره به Service Weapon بازگردیم که یک شیء قدرتمند مرموز است که خودش صاحب خودش را انتخاب می‌کند و همچنین تعیین می‌کند که مدیر FBC قرار است چه کسی باشد که خب البته این‌ها چیزهایی است که در نکته‌های قبلی نیز اشاره کوتاهی به آن‌ها شده بود. سلاح The Service Weapon قرار است ابزار بسیار مهمی در عنوان پیش روی Control باشد. این سلاحی است که درست مانند خود The Oldest House می‌تواند شکل و فرم خودش را تغییر دهد. The Service Weapon تنها سلاحی است که بازی‌بازان در کل این بازی در اختیار خواهند داشت. اما حتی با این وجود، به لطف ذات این سلاح که به راحتی تغییر شکل پیدا می‌کند، باعث می‌شود که راه‌های مختلفی برای مبارزه کردن در اختیار شما قرار داده شود. برخی از فرم‌های این سلاح کاربردی معادل اسنایپرهای دور برد دارد و یا حتی ممکن است مانند یک شات گان عمل کند و یا مانند یک رگبار و یا بسیاری از سلاح‌های دیگر باشد. به عبارت دیگر، با Service Weapon شما سلاحی در اختیار خواهید داشت که خودش نقش چندین و چند سلاح دیگر را برای شما ایفا خواهد کرد.

۶. مهارت‌ها و قابلیت‌ها

علاوه بر سلاح کاربردیِ Service Weapon که برای شما بسیار مفید و کارآمد است Jesse چند قدرت و توانایی فرا طبیعی دیگر نیز در اختیار دارد که برای اهداف مختلفی می‌توانند به کار گرفته شوند. این‌ قدرت‌ها شامل همه چیز خواهند بود که از این دست می‌توان به کنترل کردن اشیاء و پرتاب کردن آنان به اطراف، تا قابلیت معلق شدن در هوا و یا حتی قابلیت کنترل کردن ذهن و فکر دشمنان و بسیاری از قدرت‌های مختلف دیگر اشاره کرد. همچنین این نکته نیز چیز جالبی برای گفتن است که یکی از قدرت‌های وی او را قادر می‌سازد که آوار و خرابه‌های محیط و بقیه اشیائی که در محیط اطراف او پیدا می‌شود را بلند کند تا یک سپر قدرتمند مقابل او به وجود بیاورد تا آتشِ دشمنانی که به سمت آن‌ها پرتاب می‌شود را مهار کند. استفاده کردن از این قابلیت‌ها به هر حال انرژی Jesse را مصرف خواهد کرد و این موضوع برای خود Service Weapon نیز صدق خواهد کرد که این‌ها چیزی است که بازی‌بازان باید در طول مبارزات مراقب ایجاد و حفظ تعادل در آن‌ها باشند.

بر خلاف بازی‌های قبلی استودیوی Remedy Entertainment که اغلبشان عناوین ساده و خطی راحتی بوده‌اند، Control دارای دنیای جهان آزادتری نسبت به آن‌ها خواهد بود. طراحی مراحلِ The Oldest House کاملا بر اساس حالت مترویدونیا طراحی شده است و به طور غیر خطی قابل گشت و گذار کردن خواهد بود.

۷. پیشرفت‌ و ارتقاها

اما این که شما چطور باید این قابلیت‌ها و نیروهای جذاب و هیجان انگیز را به دست بیاورید و نگهداری کنید؟ Jesse قادر خواهد بود تا تمام چیزهای عجیب و غریب را با جست و جو کردن در The Oldest House یاد بگیرد و همچنین به دنبال چیزهایی به اسم “اشیاء قدرت” بگردد که به وسیله آن‌ها می‌تواند این نیروها، قابلیت‌ها و مهارت‌های جدید را به دست بیاورد. در این میان، Service Weapon نیز قابل ارتقاء دادن خواهد بود که این کار از طریق یک درخت مهارت قابل انجام دادن خواهد بود.

۸. سلامتی

برخلاف اغلب بازی‌های شوتر مدرنی که این روزها به بازار عرضه می‌شوند، در عنوان پیش روی Control سلامتی شما به طور خودکار احیا نخواهد شد. در طول انجام مبارزات شما باید مراقب این که چطور به موقعیت‌ها می‌رسید، باشید چرا که در صورت این که دچار آسیب دیدگی شوید، سلامتی شما پس از گذشت چند ثانیه به طور جادویی بهبودی پیدا نخواهد کرد. به جای این کار شما باید به دنبال پیدا کردن و بلند کردن آیتم‌های سالمتی از روی دشمنانی که به قتل می‌رسانید و روی زمین افتاده‌اند، بگردید.

۹. حالت مترویدونیا

بر خلاف بازی‌های قبلی استودیوی Remedy Entertainment که اغلبشان عناوین ساده و خطی راحتی بوده‌اند، Control دارای دنیای جهان آزادتری نسبت به آن‌ها خواهد بود. طراحی مراحلِ The Oldest House کاملا بر اساس حالت مترویدونیا طراحی شده است و به طور غیر خطی قابل گشت و گذار کردن خواهد بود. در طی بازی هر چه Jesse قدرت‌های بیشتر جدیدی به دست بیاورد و نیروهای قبلی خودش را ارتقاء ببخشد، این قابلیت را به دست خواهد آورد که به مناطق و نواحی که قبلا غیر قابل دسترسی بودند، وارد شود و سر بزند که این نواحی بار دیگر میزبان نیروها، قدرت‌ها و قابلیت‌های  و آیتم‌های جدیدی خواهند بود که Jesse در بازی پیدا می‌کند و یا باعث بازگشایی مراحل اصلی و فرعی جدید بیشتری برای شرکت کردن خواهند شد.

بله، عنوان Control دارای مراحل فرعی خواهد بود. انجام دادن این کار یک عمل بزرگ از سوی یکی از بازی‌های استودیوی Remedy Entertainment به حساب می‌آید که بی شک به لطف ذات غیر خطی این بازی محیا شده است. سازنده‌ها و توسعه دهندگان این بازی در استودیوی Remedy درمورد مراحل فرعی این بازی چنین گفته‌اند که بازی‌بازان با انجام دادن این مراحل می‌توانند اطلاعات بیشتری درمورد داستانی که در گذشته‌ی این بازی وجود داشته به دست بیاورند و به عبارت دیگر با گذشته‌ی شخصیت اصلی یا همان پروتاگونیست آن یعنی Jesse Faden آشنایی بیشتری به دست بیاورند.

۱۰. نقاط مختلف نقشه در بازی Control

البته که یک سیستم سفر کردن سریع نیز در این بازی وجود خواهد داشت تا از نقطه‌ای در نقشه بازی به نقطه دیگر منتقل شوید و برای انجام این کار به شما کمک کند. شما با انجام این کار می‌توانید به طور موثرتری در The Oldest House جابجا شوید و یا از مکانی به مکان دیگر بدون طلف کردن وقت بروید. نواحی خاصی در این بازی وجود خواهد داشت که به اسم Control Points شناخته می‌شوند که در نواحی مختلف The Oldest House پخش شده‌اند. همانطور که از نام این مناطق نیز می‌توان متوجه شد، بازی‌بازان می‌توانند کنترل این مناطق را به دست بیاورند و سپس برای انجام دادن سفر سریع در طول نقشه بازی، می‌توانند از یکی از این نواحی (Control Points) به منطقه دیگر یا Control Point دیگر جابجا شوند.

۱۱. مراحل فرعی

بله، عنوان Control دارای مراحل فرعی خواهد بود. انجام دادن این کار یک عمل بزرگ از سوی یکی از بازی‌های استودیوی Remedy Entertainment به حساب می‌آید که بی شک به لطف ذات غیر خطی این بازی محیا شده است. سازنده‌ها و توسعه دهندگان این بازی در استودیوی Remedy درمورد مراحل فرعی این بازی چنین گفته‌اند که بازی‌بازان با انجام دادن این مراحل می‌توانند اطلاعات بیشتری درمورد داستانی که در گذشته‌ی این بازی وجود داشته به دست بیاورند و به عبارت دیگر با گذشته‌ی شخصیت اصلی یا همان پروتاگونیست آن یعنی Jesse Faden آشنایی بیشتری به دست بیاورند. به جز این، بازی‌بازان با انجام دادن مراحل فرعی این بازی اطلاعات بیشتری از چیزهای دیگری که این بازی وجود دارد به دست بیاورند که از این دست می‌توان به خودِ The Oldest House, FBC و بسیاری از چیزهای دیگر اشاره کرد. بی شک شما باید انتظار دیدن و ملاقات با یک سری شخصیت جدید را نیز در این مراحل فرعی داشته باشید.

۱۲. مدت زمان انجام دادن بازی

به خاطر محتویات متنوع و بیشتر این بازی، ساختار و ذات غیر خطی آن و همینطور طراحی مراحل به شکل مترویدونیا، عنوان Control طولانی‌تر از چیزی است که معمولا از بازی‌های استودیوی Remedy انتظار داریم ببینیم. سازندگان و توسعه دهندگان این بازی درمورد مدت زمانی که طول می‌کشد تا شما این بازی را به اتمام برسانید، چنین گفته‌اند که در صورت انجام دادن کل مراحل اصلی و وارد شدن به برخی از مراحل فرعی، بازی‌بازان چیزی میان ۱۵ تا ۲۰ ساعت برای انجام دادن و به اتمام رساندن این بازی زمان نیاز دارند که برای چنین عنوانی که بخش بیشتر آن خطی دنبال می‌شود و فقط تعدادی مرحله فرعی برای انجام دادن در اختیار بازی‌بازان قرار داده، مقدار بسیار مناسب و خوبی به حساب می‌آید.

عنوان Control قرار است دو بسته گسترش دهنده نیز به عنوان محتویات پس از عرضه برای پشتیبانی خود به دست بیاورد. این بسته‌های گسترش دهنده که یکی از آن‌ها The Foundation نام خواهد داشت و دیگری هم Awe نامیده شده است، مکان‌های جدید، محتویات داستانی جدید و مراحل بیشتر به این بازی اضافه خواهند کرد که به آن‌ها باید حالت‌های قابل بازی کردن جدید را هم اضافه کنیم.

۱۳. موسیقی متن

استودیوی Remedy Entertainment در حال همکاری با تعدادی آهنگساز معروف و به نام برای ساخت و تولید قطعات موسیقی عنوان Control است که به طور مشترک توسط Martin Stig Andersen و همینطور Petri Alanko در حال ساخته شدن هستند. Petri Alanko پیش از این نیز سابقه همکاری کردن با Remedy در عناوین قبلی آن‌ها را نیز در کارنامه درخشان خود دارد که از این دست می‌توان به ساخت قطعات موسیقی عناوینی از جمله Alan Wake و همینطور Quantum Break اشاره کرد. Martin Stig Andersen نیز به خاطر آهنگسازی قطعات موسیقی بازی‌هایی از جلمله Limbo و Inside معروف است و به جز این‌ها آهنگسازِ مشترک بازی Wolfenstein 2: The New Colossus نیز بوده است.

۱۴. بسته‌های الحاقی (DLC)

عنوان Control قرار است دو بسته گسترش دهنده نیز به عنوان محتویات پس از عرضه برای پشتیبانی خود به دست بیاورد. این بسته‌های گسترش دهنده که یکی از آن‌ها The Foundation نام خواهد داشت و دیگری هم Awe نامیده شده است، مکان‌های جدید، محتویات داستانی جدید و مراحل بیشتر به این بازی اضافه خواهند کرد که به آن‌ها باید حالت‌های قابل بازی کردن جدید را هم اضافه کنیم. بسته‌ی The Expansion Pass و همینطور هر دوی گسترش دهنده‌ها به طور جداگانه، محتویات انحصاری محدودی برای کنسول نسل هشتمی سونی یعنی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو خواهند بود و پس از آن برای کاربران سایر پلتفرم‌های این بازی در دسترس قرار خواهند گرفت. بسته گسترش دهنده‌ی The Foundation نیز اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی از راه خواهد رسید.

۱۵. قرار داشتن در انحصار فروشگاه Epic Games Store

آیا این بازی روی استیم در دسترس قرار داده خواهد شد؟ این سوال چیزی است که این روزها به طور مداوم درمورد بازی‌ها و عناوین مختلفی که به بازار عرضه می‌شوند برایمان به وجود می‌آید. به هر ترتیب درمورد عنوان پیش روی استودیوی Remedy یعنی Control باید چنین گفت که پاسخِ این سوال منفی است؛ حداقل در ابتدا و زمانی که این بازی تازه عرضه شود. عنوان Control روی پلتفرم رایانه‌های شخصی در زمان عرضه خود در انحصار فروشگاه Epic Games Store قرار خواهد داشت و فقط پس از یک سال از عرضه خود روی شبکه استیم در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع :

GAMINGBOLT

936 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,