حتی با وجود این که صنعت بازی های رایانه‌ای بیشتر در حال حرکت کردن به سمت بازی‌های مولتی پلیر است، اما هنوز هم یک سری از شرکت های ناشر بسیار بزرگ که نقش بسیار مهمی هم در این صنعت بر عهده دارند وجود دارند که هنوز هم به عرضه کردن تجربه‌های سینگل پلیر ادامه می‌دهند و در این زمینه به موفقیت‌های بسیار بزرگ و مهمی هم دست پیدا می‌کنند. 

قطعا یکی از همان اسامی بزرگی که وقتی ما به هر عنوان سینگل پلیری فکر می‌کنیم، به ذهنمان می‌رسد، استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red)؛ تیم سازنده و توسعه دهنده‌ی یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نسل هشتم کنسول‌های ویدیویی یعنی Cyberpunk 2077 است.

عنوان پیش روی Cyberpunk 2077 نیز قول داده که یکی دیگر از بازی‌های بسیار بزرگ و موفق نقش آفرینی جهان آزادِ آن‌ها باشد اما همانطور که در گذشته نیز اشاره کوتاهی به آن شده بود، تیم سازنده این بازی در استودیوی CD Projekt Red هنوز هم به دنبال فراهم آوردن بخش مولتی پلیر در این بازی است. زمانی که وبسایت Euro Gamer در گفت و گوی تازه‌ای که در مصاحبه اخیر خود با سازندگان بازی Cyberpunk 2077 داشت، پرسید که آیا ممکن است این بازی یک بخش مولتی هم داشته باشد یا خیر، Marthe Jonkers، طراح ارشد کانسپت این بازی، گفت که این چیزی است که استودیوی سازنده این بازی نیز به دنبال عملی کردن و اجرای آن در نسخه نهایی این بازی است. البته خودِ این بازی فقط با بخش سینگل پلیر خود به عرضه خواهد رسید و در دسترس کاربران قرار داده خواهد شد و اگر سی دی پراجکت رد قادر به پیدا کردن راه یا روش خاصی باشد که تجربه بخش مولتی پلیر این بازی را به طور منطقی و قابل باوری در این بازی قرار دهد، ممکن است آن‌ها این بخش را بعدا به Cyberpunk 2077 اضافه کنند. Jonkers در مصاحبه خود در این رابطه چنین گفت که:

ما در حال انجام دادن یک سری R&D در بخش مولتی پلیر برای این بازی هستیم اما در حال حاضر روی تجربه بخش سینگل پلیر توجه و تمرکز کرده‌ایم و این دقیقا همان چیزی خواهد بود که شما در سال ۲۰۲۰ زمانی که Cyberpunk 2077 به عرضه برسد، در اختیار خواهید گرفت. این موضوع به این معنی نیست که ما می‌گوییم هیچ بخش مولتی پلیری در این بازی وجود ندارد اما در عین حال به این معنی هم نیست که پاسخ ما به چنین سوالی مثبت باشد. این بخش هنوز در فاز R&D قرار دارد.

وی در ادامه این گفت و گو در مصاحبه اخیر خودش در این زمینه چنین ادامه داد که:

اگر بخواهیم ساز و کار بخش مولتی پلیر به آن اضافه کنیم، باید به خوبی این کار را انجام دهیم. غوطه ور کردن برای ما بسیار بسیار اهمیت بالایی دارد و ما باید اطمینان خاطر حاصل کنیم که همه چیز با هم جور در می‌آید. تجربه بخش سینگل پلیر و بقیه، همه باید با هم جفت و جور باشند. قرار نیست که ما فقط یک سری ویژگی مولتی پلیر سطحی به آن اضافه کنیم و بعد هم همانطور به حال خودشان رها کنیم.

Jonkers در بخش دیگری از این مصاحبه هم در این زمینه چنین گفت که:

ممکن است که این بخش جور در نیاید و دیگر در این صورت هیچ کاری هم از دست کسی بر نمی‌آید و کسی نمی‌تواند آن را اصلاح یا برطرف کند. ما هرگز در پروسه ساخت و توسعه Cyberpunk 2077 کاری انجام نمی‌دهیم که حداقل هم سطح با استانداردهای The Witcher باشد، اگر پایین‌تر از این استاندارها باشد، ما به هیچ وجه چنین کاری را انجام نخواهیم داد. نمی‌دانم که این بخش دارای چه ویژگی‌هایی می‌تواند باشد اما ما قطعا از این بابت اطمینان حاصل می کنیم که همه چیز در بالاترین سطح استانداردهای ممکن قرار خواهد داشت.

عنوان Cyberpunk 2077 قرار است در تاریخ ۲۷ فروردین ماه سال آینده برابر با ۱۶ آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی به عرضه برسد. همچنین در طول برگزاری رویداد گیمزکام ۲۰۱۹ که اخبار و اطلاعات بیشتری از این بازی به انتشار رسید، متوجه شدیم که یک پلتفرم دیگر هم به پلتفرم‌های مقصد این بازی اضافه شده است که همان کنسول استریم کننده‌ی گوگل Stadia است. سی دی پراجکت رد اخیرا تعدادی اسکرین شات جدید هم از این بازی به انتشار رسانده است.

منبع :

GAMINGBOLT

936 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , ,