_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

Cyberpunk 2077 بزرگ‌ترین نمایش سی‌دی پراجکت رد را در E3 2019 خواهد داشت کراس بین نسل کنونی و نسل بعدی کنسول‌ها برای این بازی ممکن است

بزرگ‌ترین رویداد سالانه بازی‌های ویدیویی چند ماه دیگر برگزار می‌شود و شرکت‌ها و استودیوهای مختلف به نوبه خود اعلام حضور در این مراسم را می‌کنند. شرکت خوش نام CD Projekt RED نیز روز گذشته جدا از به اشتراک گذاشتن آمار و ارقام مرتبط با سود آوری و میزان موفقیت بازی‌هایش، به صحبت درباره‌ی بزرگی حضور Cyberpunk 2077 در E3 2019 پرداخت.

آدام کیچینسکی، رئیس استودیوی سی دی پراجکت رد، در صحبت‌های جدید خود عنوان کرده است که تا به این‌ جای کار، واکنش‌ها نسبت به بازی Cyberpunk 2077 به‌ شدت مثبت بوده‌اند و انتظارات خالقان آن را برآورده کرده‌اند؛ طوری که همه‌ی اعضای تیم، به‌ شدت به خاطر این استقبال زود هنگام هیجان‌ زده هستند و از دنبال کردن آمارهای موفقیت‌آمیز کمپین تبلیغاتی بازی، لذت می‌برند. اولین تریلر رسمی محصول مورد بحث که در جریان کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت در E3 2018 از آن رونمایی شد و از مدت‌ زمانی تقریبا دو دقیقه‌ای بهره می‌برد، در چهار هفته‌ی اول پخشش، ۱۴ میلیون تماشاگر داشت و ویدیوی ۴۸ دقیقه‌ای منتشر شده از گیم‌پلی بازی نیز در مدت‌ زمانی یکسان، در جلب توجه نزدیک به ۹ میلیون بیننده، به در بسته نخورد؛ در حالی‌ که از یک طرف، هیچ‌ کدام از شش تریلر اصلی بازی The Witcher 3: Wild Hunt در دوره‌ی ۲۸ روزه‌ی بعد از انتشارشان، حتی به ثبت رکورد ۴ میلیون بیننده هم نزدیک نشدند و از طرف دیگر، در نود درصد مواقع، گیمرها ابدا به نمایش‌های طولانی‌تر از دَه دقیقه‌ی یک بازی AAA، واکنشی این‌ چنین مثبت نشان نمی‌دهند. ماجرا از جایی جالب‌تر می‌شود که متوجه شوید که سی‌ دی پراجکت رد علاوه‌ بر تایید پنجاه میلیون بار تماشا شدن تریلرهای منتشرشده از سایبرپانک 2077 به‌صورت کلی، آمار فوق‌ العاده‌ی دیگری را هم برای یاد آوری قدرتش به همگان ارایه کرده است؛ آماری که برآمده از چیزی نیست جز فعالیت رسانه‌ای به خصوصی که تیم تبلیغاتی شرکت توانست آن را به بهترین نحو ممکن، به ثمر برساند.

اگر E3 سال گذشته‌ی میلادی و نمایشگاه گیمزکام 2018 را به یاد داشته باشید، قطعا فراموش نکرده‌اید که در هر دوی آن رویدادها، ما دائما اخباری درباره‌ی نمایش داده شدن یک ویدیوی تقریبا ۵۰ دقیقه‌ای به ژورنالیست‌ها و یوتیوبرهای شناخته‌ شده‌ی دنیای ویدیوگیم را دنبال می‌کردیم؛ دو نمایش پشت درهای بسته که البته محتوای‌شان به خاطر درخواست‌های پرشمار طرفداران، بالاخره چند ماه بعد و در قالب همان ویدیوی جذاب چهل‌ و هشت دقیقه‌ای، به دست ما نیز رسید. در آن دو کنفرانس اختصاصی، مجموعا سازندگان بازی‌شان را به ۲۸۰۰ نفر از آدم‌های خارج از استودیو نشان دادند و مشخصا تعداد قابل توجهی از این افراد نیز در قالب مقالات یا ویدیوهایی در یوتیوب، به صحبت درباره‌ی تجربه‌ی فوق‌ العاده‌شان از تماشای تریلری عالی از Cyberpunk 2077 پرداختند. اما ماجرا از جایی جالب‌تر می‌شود که حالا CD Projekt RED در خبری جذاب اعلام می‌کند که تک‌ تک ویدیوهای منتشر شده توسط آن‌ها در این رابطه، تا همین لحظه ۲۵۰ میلیون بار پخش شده‌اند و این معنایی ندارد جز آن که بازی Cyberpunk 2077 حتی فقط با انتشار اخبارش می‌تواند شوک بزرگی را به جامعه‌ی مخاطبان هنر هشتم وارد کند. تازه کیچینسکی می‌گوید کمپین تبلیغاتی بازی شاید تا این‌لحظه شدیدا موفقیت‌آمیز جلو رفته باشد اما هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد.

پیوتر نیولوباویچ، یکی از اعضای کلیدی شرکت در این گزارش تازه، خبر از کاهش درآمد و سودآوری سی‌ دی پراجکت رد در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی می‌دهد. البته درآمدها با توجه‌ به زمان گذشته از تاریخ عرضه‌ی آخرین بازی AAA شرکت، همزمان با کاهش یافتن، رضایت‌ بخش و مطابق انتظارات ظاهر شده‌اند؛ سودآوری‌های خالصی که ۲۸.۶ دلار آن‌ها را The Witcher 3: Wild Hunt و Thronebreaker: The Witcher Tales به ارمغان آورده‌اند و شرکت لهستانی، ۷.۸ میلیون دلارشان را نیز به خاطر فروشگاه بازی دیجیتالی خود یعنی GOG کسب کرده است. جالب‌تر از همه هم اینکه سی‌ دی پراجکت در سال مالی گذشته، ۶۰ درصد از خرج‌های خود را برای تحقیقات و پیش‌برد پروژه‌های هنوز عرضه نشده‌اش مصرف کرد؛ پروژه‌هایی که طبیعتا بعضی از آن‌ها، هنوز معرفی هم نشده‌اند.

سی‌ دی پراجکت رد که که در مجموع نزدیک به ۸۰۰ کارمند دارد و تقریبا سالانه ۱۰۰ نفر را نیز به این عدد می‌افزاید، در کنفرانس مالی تازه‌ی خود گفت که با گسترش فضای کاری‌اش، حالا آماده‌ی استخدام فوری ۲۵۰ کارمند جدید شده است که البته تمامی آن‌ها روی پروژه‌هایی که بعد از عرضه‌ی سایبرپانک 2077 منتشر می‌شوند، کار خواهند کرد. راستی، علاوه‌ بر تمامی موارد گفته‌ شده، سازندگان دنیای دوست‌ داشتنی The Witcher اعلام کردند که در سال ۲۰۱۸، هشتاد درصد محصولات‌شان به‌ صورت فیزیکی فروش رفته‌اند و در تقسیم‌ بندی میزان درآمدزایی روی پلتفرم‌های مختلف، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هرکدام با ۵۴، ۳۳ و ۱۳ درصد فروش، برای آن‌ها بیشترین و کم‌ترین سهم و اهمیت را دارند.

اما وقتی صحبت از گذشته به پایان می‌رسد و آدام کیچینسکی شروع به نظر دادن درباره‌ی آینده‌های دور و نزدیک سی‌ دی پراجکت می‌کند، همه‌ چیز به مرحله‌ی دیگری از جذابیت می‌رسد. او باور دارد که E3 2019، مهم‌ترین E3 تاریخ برای شرکت تا به امروز خواهد بود و آن‌ها نمایشی قدرتمند را برای درخشش در این رویداد، مهیا کرده‌اند. همچنین کیچینسکی می‌گوید بازی AAA و بزرگی که بعد از انتشار Cyberpunk 2077 توسط آن‌ها به بازار فرستاده خواهد شد هم همین حالا دارد مراحل ساختش را جلو می‌برد و شرکت لهستانی می‌خواهد با هر دوی این آثار، به فراتر از حد تصورات گیمرها برود. این پروژه یک بازی واقعا جدید است و با آن که منطقا نباید از الان مشغول فکر کردن راجع به ماهیتش بشوید، اما می‌توانید اطمینان داشته باشید که قرار نیست بعد از عرضه‌اش، مقابل نسخه‌ی بازسازی‌ شده‌ی یکی از محصولات پیشین CD Projekt قرار بگیرید. اعضای تیم ساخت آن بازی فعلا به‌ شدت کوچک‌تر از تیم ساخت Cyberpunk به نظر می‌آید و با اینکه محصول مورد بحث در نهایت می‌خواهد دقیقا به مانند همین بازی درخشان جلوه کند، اما ابدا کانسپت یا مفهومی مشابه با سایبرپانک 2077 ندارد.

همچنین سی‌ دی پراجکت، خوش‌ بختانه تایید کرد که پروسه‌ی ساخت Cyberpunk 2077، اکنون تا حد بسیار زیادی جلو رفته است و در مرحله‌ای قرار دارد که حتی به هیچ عنوان نمی‌تواند از یکی از بازی‌های ماه‌های بعدی یا عرضه‌ شده در روزها و هفته‌های پیشین کوچک‌ترین الهامی بگیرد؛ هرچند که شرکتی مثل CD Projekt، برخلاف بعضی از استودیوهای سودجو و کم‌ ارزش‌ شده‌ی دنیای ویدیوگیم، در هر حالت هرگز برای آفرینش بازی‌هایش با چنین روش‌هایی سر و کار نداشته و ندارد. علاوه‌ بر تمامی این‌ها، Cyberpunk 2077 در انحصار هیچ فروشگاه دیجیتالی مشخصی نخواهد بود و درون حداکثر لانچرهای ممکن برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. با این‌ حال، ممکن است که رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 تنها مقاصد سایبرپانک 2077 نباشند و این بازی برای کنسول‌های نسل بعدی هم منتشر شود؛ مخصوصا به این خاطر که RED Engine یا همان موتور بازی‌ سازی سی‌ دی پراجکت، حالا آن‌ قدر پیشرفته شده است که از توانایی آماده کردن بازی‌ها برای عرضه‌شان در نسل نهم کنسول‌ها بهره ببرد.

کیچینسکی در ادامه‌ی صحبت‌های خود، ضمن اعلام بی‌اطلاعی‌اش نسبت به تغییر یا عدم تغییر قیمت پایه‌ی بازی‌های AAA و رسیدن آن‌ها از ۶۰ به ۸۰ دلار، به صحبت درباره‌ی Google Stadia و سرویس‌های اشتراکی شبیه به آن نیز می‌پردازد. وی عقیده دارد که هر سرویسی که روش‌های متنوع‌تری برای ارایه‌ی محتوا به مخاطبان را در اختیار شرکت‌ها بگذارد، عنصر خوبی در دنیای هنر هشتم به شمار می‌رود. البته رئیس شرکت سی‌ دی پراجکت رد تاکید می‌کند که به سبب بی‌اطلاعی آن‌ها نسبت به جزئیات این پلتفرم‌های اینترنتی و جدید، هنوز زمان زیادی تا فرا رسیدن وقت مناسب برای نظر دادن درباره‌ی آن‌ها باقی مانده است.

سی‌ دی پراجکت رد با ساخت بازی‌هایی که همیشه یکی بهتر از دیگری بوده‌اند، سری The Witcher و خودش را به خوبی در قلب مخاطبان جای داد. همه‌ چیز این شرکت از کیفیت محصولاتش، تا نحوه‌ی قیمت‌ گذاری بسته‌های گسترش دهنده ارزشمند و برخورد تماما محترمانه‌ای که نسبت به بازیکنان دارد، آن را برای خیلی‌ها تبدیل به یکی از برترین استودیوهای دنیای سرگرمی‌ ساز بازی‌های ویدیویی کرده‌اند. با توجه‌ به آن که اعضای سی‌ دی پراجکت رد همین حالا مشغول انتخاب کردن برترین ایده‌ها برای ساخت بازی‌های بعدی‌شان هستند و ما می‌دانیم که آن‌ها علاوه‌ بر Cyberpunk 2077، نه یک بازی کوچک که به‌ گفته‌ی خودشان یک اثر AAA دیگر را نیز تا پیش از پایان یافتن سال ۲۰۲۱ میلادی به دست مخاطبان می‌رسانند، آینده‌ی شرکت لهستانی، حالا روشن‌تر از همیشه به نظر می‌آید. افزون بر آن، نباید فراموش کرد که اگر سی‌ دی پراجکتِ پرطرفدار، حقیقتا قصد عرضه‌ی دو بازی AAA تا قبل از رسیدن آخرین روز سال ۲۰۲۱ را داشته باشد، نمی‌توان هیچ حالتی را متصور شد که در آن، سایبرپانک 2077 در تاریخی دیرتر از پاییز ۲۰۲۰، با دنیایش از ما طرفداران پذیرایی کند.

منبع : وینفون
373 پست
رسول امینی
I Was Born in 1997 and Played My First Game in 2005 Which it Was Resident Evil 4. A Huge Fan of Video Games, Especially Open-world, Historical and Survival Horror Genre and Spend a Lot of Time on Playing. My Top No-Doubt Games Are Dark Souls 3, The Witcher 3: Wild Hunt, Resident Evil 4, Horizon Zero Dawn, God Of War 2018 and Bloodborne. Most of the Time in My Daily Life, i Write Articles for WinPhone.Ir
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , ,