بی شک یکی از داغ‌ترین بازی‌هایی که از E3 2019 بیرون آمد، Cyberpunk 2077 بود. با دنیای جهان آزاد پیچیده خود، می‌تواند مکان‌های مختلف زیادی سر راه شما قرار دهد. با انبوهی از دشمنانی که در مسیر شما قرار داده شده‌اند، باید رو به رو شوید و یا این که مکان‌هایی را پیدا کنید تا بتوانید برای لحظاتی در آن‌ها مخفی شوید تا از شر دشمنان در امان بمانید. در ادامه با شما هستیم با یک مصاحبه جذاب از Cyberpunk 2077. با وینفون همراه باشید.

این عنوانِ بی نظیر با قول ارایه کردن سیستم شخصیت‌های قابل تغییر و کاملا شخصی سازی شده، می‌تواند به شما کمک کند تا بر اساس سبک بازی کردن خود، بهترین تغییرات ممکن را روی شخصیت خود اعمال کنید و دقیقا همانطور که خودتان دوست دارید، شخصیت خود را در این مسیر هدایت کنید. شما هر طور که دوست داشته باشید می‌توانید شخصیت خود را اصلاح کنید. با توجه به این که هنوز تعداد بسیار زیادی از سوالات مختلف درمورد بازی Cyberpunk 2077 وجود دارد که بی پاسخ مانده‌اند، ما امروز مصاحبه‌ای برایتان تدارک دیده‌ایم که در آن وبسایت GamingBolt این شانس را به دست آورده تا با Mateus TomasZkiewicz، کارگردان مراحل عنوان Cyberpunk 2077 که در استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) مشغول به کار است، نشستی داشته باشد و در طی این نشست برخی از سوالات خود را از وی بپرسد و پاسخ سوالاتی که ما درمورد این بازی داریم و هنوز بی پاسخ مانده‌اند را پیدا کنیم. بهتر است هر چه زودتر به سراغ اصل مطلب برویم.

هنوز تعدادی سیستم مختلف وجود دارد که ما در حال کار کردن روی آن‌ها هستیم. به عنوان مثال، بخش رانندگی و یا تیر اندازی و یا بسیاری از چیزهای دیگر. ما بارها و بارها کار کردن روی چنین بخش‌هایی را تکرار و مرور کرده‌ایم. ما هنوز روی یک سری از ویژگی‌ها در حال کار کردن هستیم.

اکنون بیش از یک سال از این که ما آخرین ملاقات را با گیم پلی Cyberpunk 2077 داشتیم، گذشته است. درمورد بهبود‌هایی که تیم سازنده و توسعه دهنده این عنوان در استودیوی سی دی پراجکت در طی گذشت این مدت در این بازی به وجود آورده‌اند، چه چیزهایی می‌توانید به ما بگویید؟

به نظر من بزرگ‌ترین بهبودی که تا اینجا در این بازی به وجود آورده‌ایم و به آن اضافه کرده‌ایم، که یعنی همان چیزی است که ما در این دموی منحصر به فرد هم دوست داشتیم آن را برجسته‌تر نشان دهیم و تاکید زیاد خود را روی آن نشان دهیم، معرفی همین لایه‌های گیم پلی داستانی که به این بازی اضافه کرده‌ایم بود. این همان چیزی است که ما در فروشگاهی که در Pacifia وجود داشت، به نمایش گذاشتیم. ما این را باید به شما نشان می‌دادیم که مهارت‌های مختلف و متعددی که شما در طول انجام روند گیم پلی و پیش برد بازی به دست می‌آورید، می‌تواند روی شیوه‌ای که شما از میان این مراحل عبور می‌کنید تاثیر داشته باشد و سبک بازی کردن شما را تحت تاثیر خودش قرار دهد. یعنی به یک شیوه‌ی بسیار سنگین روی چنین مراحلی تاثیر گذار خواهد بود و چنان تاثیرات عمیقی روی شما خواهد گذاشت که سبک بازی شما را تغییر خواهد داد.

به عنوان مثال، شما تصمیم میگیرید که با در دست گرفتن سلاح‌های سنگین تمام مسیر خود را در این مرحله با تیر اندازی پشت سر بگذارید و یا این که با سلاح‌های سبک این کار را انجام دهید، یا این که با مخفی کاری پیش بروید و صدای بلند ایجاد نکنید. می‌توانید دستگاه‌های مختلف را هک کنید و یا این که از مهارت‌های منحصر به فرد استفاده کنید تا از گذرگاه‌های مختلف عبور کنید. در واقع شما با انجام هر یک از این کارها، مسیر تازه‌ای را به روی خود بازگشایی خواهید کرد. مثلا، اگر بیش از اندازه روی قدرت تاکید داشته باشید و از این ویژگی استفاده کنید، می‌توانید مسیرهای منحصر به فرد و خاصی را بازگشایی کنید که در غیر این صورت برای شما در دسترس قرار داده نمی‌شدند. من فکر می‌کنم این یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های ممکن این بازی باشد که سال گذشته نمایش نداده بودیم.

چقدر در ساخت و توسعه این بازی عمیق شدید؟

هنوز تعدادی سیستم مختلف وجود دارد که ما در حال کار کردن روی آن‌ها هستیم. به عنوان مثال، بخش رانندگی و یا تیر اندازی و یا بسیاری از چیزهای دیگر. ما بارها و بارها کار کردن روی چنین بخش‌هایی را تکرار و مرور کرده‌ایم. ما هنوز روی یک سری از ویژگی‌ها در حال کار کردن هستیم. این بازی هنوز باید به انتشار برسد و بسیاری از چیزهای دیگر که هنوز درمورد آن باقی مانده، باید تکمیل شوند.

بیایید درمورد مراحل اصلی و فرعی این بازی صحبت کنیم. عنوان The Witcher 3 دارای چنان مراحل فرعی خوبی بود که حتی در مراحل اصلی برخی از بازی‌های دیگر هم نمی‌توان چنین کیفیتی پیدا کرد. منظور من این است که مراحل فرعی این بازی حتی از مراحل اصلی برخی از بازی‌های دیگر هم بسیار بهتر بود. همینطور خیلی هم طولانی بودند. Cyberpunk 2077 چطور قرار است از این هم بیشتر پیشرفت کند؟

اول از همه ما در حال سعی و تلاش هستیم تا مراحلی در همان سطح کیفیت به وجود بیاوریم؛ هم از نظر مراحل اصلی و هم مراحل فرعی. ما هنوز هم به سیستم انتخاب و عواقب آن پایبند باقی مانده‌ایم و همینطور طراحی‌های دست ساز و بقیه چیزهایی که می‌تواند وجود داشته باشد. علاوه بر این، ما در حال اضافه کردن این المان هستیم تا کیفیت بیشتر و خروجی جذاب‌تر از مراحل مختلف به دست بیاوریم. چرا که در The Witcher وقتی که شما به مبارزات می‌رسید، به هر شیوه‌ای که هست به پایان می‌رسند، درست است؟ شما با شمشیر دشمنان خود را نابود می‌کنید یا با بمب‌ها یا نشانه‌ها این کار را انجام می دهید. اما این بار [در Cyberpunk 2077] شما می‌توانید به کلی از مبارزه دوری کنید و مسیر‌های متفاوتی برای خودتان پیدا کنید. شما از قابلیت‌ها و مهارت‌هایی که با شخصیت خود به دست آورده‌اید و بهبود بخشیده‌اید، استفاده می‌کنید تا آن‌ها را در شیوه‌ای که خودتان دوست دارید این بازی را انجام دهید، به کار بگیرید.

ما تیم جدید کوچکتری به وجود آوردیم که خودش کار کردن روی حال و هوا و تم بازی را آغاز کرد. چطور این بازی به خود Cyberpunk 2020 اصلی ارتباط پیدا می‌کند، مهندسی و حالت هنری آن باید به چه شکل باشد و همینطور بسیاری از چیزهای دیگر، از جمله موضوعات مختلفی بودند که این تیم کوچک کار کردن روی آن را را همزمان با ساخت و پیشبرد توسعه The Witcher 3 آغاز کرده بود.

درمورد لحظاتی که شما ذکر کردید که می‌توان بازی را به گونه‌ای تکمیل کرد، بدون این که هیچ کسی به قتل برسد یا کشته شود، صحبت می‌کنم. آیا هیچ مزیت یا اشکال خاصی که بخواهید به آن اشاره کنید، در آن وجود دارد؟ آیا هیچ نوع سیستم اخلاقیات (مانند سیستم محبوبیت در Red Dead Redemption 2 که یا کاملا منفور می‌شدید یا کاملا محبوب) خاصی برای این نوع از دستاوردها وجود خواهد داشت؟ 

ما تا به حال سیستم اخلاقیات در این بازی نداشته‌ایم و هنوز چنین چیزی به آن اضافه نکرده‌ایم. به هر حال اگر بخواهید آن را به طور کاملا نامحسوس به انجام برسانید، باید در مخفی کاری کردن بسیار ماهر باشید. روی نقاطی تکیه کنید که بهتر به شما اجازه مخفی کار می‌دهند. بهتر است از سلاح‌هایی استفاده کنید که به شما اجازه می دهند به جای این که دشمنان خود را به قتل برسانید، آن‌ها را ناتوان کنید تا با انجام این کارها انتخاب‌های اخلاقی انجام دهید که جلوی شما را برای به قتل رساندن مردم در طی انجام بازی خواهد گرفت و به شما اجازه انجام چنین کاری نخواهد داد.

روند توسعه و ساخت این بازی از کارگردانی و آن حالت هنری خاصی که The Witcher 3 داشت به چنین تغییر بزرگ و قابل توجهی که در Cyberpunk 2077 به وجود آمده است، چه احساسی دارد؟

این کار از ما سال‌ها زمان گرفت تا متوجه شویم که دوست داریم این بازی به چه شیوه‌ای به انجام برسد. در ابتدا ما کار کردن روی این بازی را از جایی آغاز کردیم که در آن زمان The Witcher 3 هنوز در دست ساخته شدن بود و روند توسعه خود را سپری می‌کرد. ما تیم جدید کوچکتری به وجود آوردیم که خودش کار کردن روی حال و هوا و تم بازی را آغاز کرد. چطور این بازی به خود Cyberpunk 2020 اصلی ارتباط پیدا می‌کند، مهندسی و حالت هنری آن باید به چه شکل باشد و همینطور بسیاری از چیزهای دیگر، از جمله موضوعات مختلفی بودند که این تیم کوچک کار کردن روی آن را را همزمان با ساخت و پیشبرد توسعه The Witcher 3 آغاز کرده بود. مراحل ساخت و توسعه این بازی یک پروسه بسیار طولانی بود که نویسندگان، طراحان وهنرمندان کانسپت، هنرمندانی از بازی The Witcher 3 و بسیاری از افراد مختلف دیگر در ساخت و توسعه آن نقش‌های بزرگ و کوچک مختلفی بر عهده داشتند. این بازی کار زیادی برد و چالش‌ بسیار بزرگ و سختی هم برای ما بود چرا که ما در آن قرار بود یک دنیای متفاوت با حال و هوایی تازه را تجربه کنیم. اما من فکر می‌کنم که در نهایت به یک چیز بسیار ویژه و منحصر به فرد دست پیدا کردیم، چیزی که به معنی واقعی کلمه جالب و قابل توجه است.

عنوان The Witcher 3 یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های این نسل است. آیا از این که همه بازی‌های شما از نظر انتظاراتی که از آن‌ها وجود دارد، با آن مقایسه شوند، احساس نگرانی و اضطراب می‌کنید؟

البته. این یک چالش بسیار بزرگ است. انتظارات بسیار زیادی از ما وجود دارد که باید آن‌ها را برآورده کنیم. این یک بازی بزرگ برای دنبال کردن است، درست است؟ عنوان The Witcher 3 بسیار محبوب بود و طرفداران نیز بسیار به آن عشق و علاقه ورزیدند. بنابراین، بی شک عده زیادی از مردم، درمورد آن فکر می‌کنند و به چیزهای مختلفی می‌اندیشند. ما می‌خواهیم عنوانی در اختیار آن‌ها قرار دهیم که فقط در حرف بهتر از آن نیست بلکه در عمل هم یک پیشرفت بزرگ باشد. بی شک Cyberpunk 2077 یک بازی متفاوت است. اما در عین حال هم ما قصد داریم از تجربیات خود که در بازی‌های قبل به دست آورده‌ایم، در ساخت و توسعه این بازی استفاده کنیم و آن‌ها را به خوبی به کار بگیریم.

حجم و مقدار شخصی سازی بسیار گسترده است. به عنوان مثال زمانی که شما پاهای خود را با پاهایی با قدرت مخصوص جایگزین کنید، می‌توانید دو برابر بیشتر از قبل بپرید که انجام این کار به شما امکان دسترسی پیدا کردن به مکان‌هایی را می‌دهد که پیش از این نمی‌توانستید به آن‌ها برسید.

سوال بعدی من این است که این بازی دارای چه تعداد از انواع مختلف سلاح است؟ همچنین ممکن است درمورد شخصی سازی کردن آن‌ها نیز برای ما صحبت کنید؟

شما به شیوه‌های مختلفی می‌توانید سلاح‌های خود را شخصی سازی کنید. می‌توانید دوربین به آن‌ها الحاق کنید، می‌توانید صدا خفه کن به آن‌ها بزنید و چیزهای دیگری از این دست. البته این کار بستگی به هر نوع سلاح مختلفی که در بازی موجود هست، دارد و این که هر یک از آن‌ها چه تعداد فضا برای بهبود دادن دارند. درمورد این که چه تعداد سلاح ما در این بازی داریم، من فقط تعداد کمی از آن‌ها را به خاطر دارم اما می‌توانم به شما بگویم که واقعا تعداد زیادی از آن‌ها در این بازی وجود دارد. سلاح‌های دستی وجود دارد مثل چاقو‌های مختلف، کاتانا، چکش، سیم نانو که همان سیم‌هایی است که شما می‌توانید برای خفه کردن به صورت مخفیانه از آن‌ها استفاده کنید.اما اگر سبک بازی کردن شما طوری است که دوست دارید دستگاه‌ها و مردم مختلف را هک کنید، می‌توانید از برخی از این سلاح‌ها هم استفاده کنید. علاوه بر آن، سلاح‌های دسته بندی شده هم داریم مثل سلاح‌های سبک، سنگین، رگبارهای سبک، هفت تیرهای مختلف و یا اسنایپر.

سیستم تقویت در طی گذشت یک سال اخیر چقدر بهبود و تکامل پیدا کرده است؟

سیستم تقویت به شیوه‌ای عمل می کند که شما می‌توانید اعضای مختلف بدن را جایگزین کنید. پس شما با این ویژگی می‌توانید، دست‌ها، پاها، سینه، حتی سیستم عصبی و بسیاری از چیزهای دیگر خود را تغییر دهید. حجم و مقدار شخصی سازی بسیار گسترده است. به عنوان مثال زمانی که شما پاهای خود را با پاهایی با قدرت مخصوص جایگزین کنید، می‌توانید دو برابر بیشتر از قبل بپرید که انجام این کار به شما امکان دسترسی پیدا کردن به مکان‌هایی را می‌دهد که پیش از این نمی‌توانستید به آن‌ها برسید. علاوه بر آن شما می‌توانید چیزهایی که از قبل انتخاب کرده‌اید را هم شخصی سازی کنید. به عنوان مثال همان پاهایی که با آن‌ها می‌توانید دو برابر بیشتر از قبل بپرید. شما می‌توانید آن‌ها را ارتقاء دهید و مثلا انتخاب کنید که در هنگام دویدن به حالت سایلنت این کار را انجام دهید که برای مخفی کاری به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. ما برای طراحی کردن و ساخت این لوازم جانبی مدت بسیار زیادی وقت صرف کردیم. به کارهای مختلف و متعدد دیگری فکر کنید که می‌توانید با استفاده از آن‌ها انجام دهید. به نظر من طراحانی که روی این بازی کار کرده‌اند، تا به حال طراحی‌های بسیار باحال و جذابی از چیزهایی که دوست دارد در این بازی وجود داشته باشد انجام داده‌اند. این بازی هنوز هم همچنان در حال توسعه و ساخته شدن است و هنوز کامل نشده است.

آیا هیچ ویژگی باحال و جذابی در این بازی وجود دارد که شما، افرادی که روی آن در حال کار کردن هستید، از همان اولی که شروع به ساخت Cyberpunk 2077 کردید، عاشق آن بودید؟

بله، درواقع تعدادشان زیاد است. خب ما در گذشته روی بازی‌های فانتزی کار کرده بودیم و تا به حال هیچ وقت عنوانی نساخته بودیم که بتوان در آن رانندگی کرد. ما هیچ وقت در بازی‌های خود تیر اندازی با سلاح نداشتیم. ما هیچ وقت skill check نداشتیم؛ که خود من واقعا برای آن هیجان زده هستم. این‌ها تعدادی از چیزهایی هستند که ما در دمو هم نمایش داده بودیم. اکنون ما سیستم مسیر زندگی داریم که منجر به به وجود آمدن گزینه‌های مختلف در گفت و گو و مکالمه‌ی شخصیت‌ها می‌شود که می‌تواند داستان سرایی بازی را به مراحل منحصر به فردی در مسیرهای مختلف بکشاند. به عنوان مثال اگر شما نوع خاصی از بکگراند داشته باشید، وقتی که با ماموران دیگر شروع به صحبت کردن کنید، دانش بیشتری درمورد این که آن‌ها چطور رفتار می کنند و این که چطور باید با آن‌ها صحبت کنید، به دست خواهید آورد تا بهتر و راحت‌تر به اهداف خود دسترسی پیدا کنید. اما مثلا به عنوان یک بچه خیابانی، شما به چنین دانشی دست پیدا نخواهید کرد. اما از این دانش بر علیه گروه‌های خلافکاری استفاده خواهید کرد؛ درست است؟

ساختمان‌ها هم هستند که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. تعدادی از آن‌ها در این بازی هست که می‌توانید واردشان شوید. البته نه همه‌ی آن‌ها، تعدادیشان که می‌توانید به آن‌ها وارد شوید و ما هم برایشان محتویاتی در نظر گرفته‌ایم. این ساختمان‌ها طبقات مختلفی دارند که شما می‌توانید به شیوه‌های مختلفی در آن‌ها رفت و آمد کنید.

دنیای Cyberpunk 2077 چقدر عمیق و پرتراکم است و این که آیا در دنیای آن فراوانی چیزهای مختلف برای گشت و گذار و پیدا کردن، وجود خواهد داشت؟

این بازی از نظر محتوا بسیار بزرگ خواهد بود. شش منطقه اصلی در نقشه دنیای بازی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به محله‌های مختلف دیگر تقسیم بندی خواهند شد. ما دوست داریم آن‌ها را بایوم (Biom)های مختلف صدا کنیم. این موضوع به این معنی است که هر یک از آن‌ها دارای معماری منحصر به فردی هستند که دارای گروه‌های مختلفی، مثلا گروه‌های خلافکاری مختلف است. این‌ها برای خود من احساس دنیاهای بسیار مختلفی دارند. میان هر منطقه مختلف، تفاوت‌هایی وجود دارد که باید انتظار دیدن آن‌ها را داشته باشید. علاوه بر این، ما تلاب هم در این بازی داریم که مناطقی هستند که در حاشیه شهر واقع شده‌اند. این مناطقِ مخروبه اغلب مکان‌هایی هستند که بی خانمان‌ها و کارتن‌ها خواب‌ها در آن‌ها پرسه می‌زنند و مردم شهر معمولا به آنجا نمی‌روند. تعداد زیادی از این مناطق چیزهای جالب خاص خود را دارند و با مراحل فرعی و چیزهای دیگری که برای پیدا کردن می‌توان یافت، وجود دارند. پس با توجه به همه این‌ها، می‌توان گفت که واقعا کارهای زیادی برای انجام دادن در دنیای این بازی وجود دارد. ما هنوز هم به دنبال چیزهای بیشتری هستیم تا به آن اضافه کنیم.

درمورد المان‌های عمودی این بازی چه چیزهایی می‌توانید به ما بگویید؟

البته که خود شهر تنها وسعت زمینی نیست که در این بازی وجود دارد، بلکه ساختمان‌ها هم هستند که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. تعدادی از آن‌ها در این بازی هست که می‌توانید واردشان شوید. البته نه همه‌ی آن‌ها، تعدادیشان که می‌توانید به آن‌ها وارد شوید و ما هم برایشان محتویاتی در نظر گرفته‌ایم. این ساختمان‌ها طبقات مختلفی دارند که شما می‌توانید به شیوه‌های مختلفی در آن‌ها رفت و آمد کنید. می‌توانم چنین بگویم که این ویژگی فضای بسیار زیادی به شهر Night City در این بازی اضافه می‌کند.

آیا هیچ گونه سیستم‌ رابطه رمانتیک هم در این بازی وجود خواهد داشت؟ 

ما تعدادی صحنه احساسی در این بازی داریم که شما می‌توانید وارد آن‌ها شوید و در آن‌ها شرکت کنید. همانطور که دست به انتخاب‌های مختلف در طی داستان بازی می‌زنید، می‌توانید روابط احساسی خود را هم شکل دهید. من ترجیح می‌دهم که فعلا در این لحظه مقدار دقیق آن‌ها را فاش نکنم. دوست ندارم داستان بازی را اسپویل کنم اما می‌توانم بگویم که روابط احساسی هم در این بازی وجود خواهد داشت که بسته به انتخاب‌هایی که در طول روند داستان بازی انجام می‌دهید، می‌توانید وارد آن‌ها شوید.

ما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. همانطور که می‌دانید، تاریخ عرضه این بازی را مشخص کرده‌ایم، که باید هر طوری که هست به شکلی برنامه ریزی کنیم که بازی را تا آن زمان تکمیل کنیم و Cyberpunk 2077 را به این تاریخ برسانیم. در حال حاضر این تنها چیزی است که ما روی آن تمرکز کرده‌ایم. 

در E3 گذشته اعلام شد که اثر قبلی شما یعنی عنوان The Witcher 3 قرار است به زودی برای کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ هم عرضه شود. آیا هیچ شانسی وجود دارد که Cyberpunk 2077 هم روی آن در دسترس قرار بگیرد؟ یا این که این بازی بسیار بزرگ و حجیم است تا بتواند روی سوییچ اجرا شود؟

در حال حاضر ما تمام تمرکز و توجه خود را روی سه پلتفرم قرار داده‌ایم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی.

آیا هیچ برنامه خاصی برای عرضه بسته‌های الحاقی (DLC) پس از عرضه نسخه اصلی این بازی وجود دارد؟

در حال حاضر ما فقط روی محتویات نسخه اصلی این بازی تمرکز کرده‌ایم. ما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. همانطور که می‌دانید، تاریخ عرضه این بازی را مشخص کرده‌ایم، که باید هر طوری که هست به شکلی برنامه ریزی کنیم که بازی را تا آن زمان تکمیل کنیم و Cyberpunk 2077 را به این تاریخ برسانیم. در حال حاضر این تنها چیزی است که ما روی آن تمرکز کرده‌ایم.

این بازی از نظر جلوه‌های بصری و گرافیکی بسیار خیره کننده به نظر می‌رسد. ما هم در حال حاضر به پایان این نسل رسیده‌ایم و نسل بعدی کنسول‌های ایکس‌باکس به اسم ایکس‌باکس اسکارلت برای عرضه در تعطیلات سال ۲۰۲۰ رونمایی شده است. آیا ممکن است Cyberpunk 2077 یک عنوان میان نسلی باشد؟ 

در حال حاضر ما روی این سه پلتفرمی که پیش از این گفتم تمرکز کرده‌ایم. و این تنها چیزی است که ما فعلا تمام تلاش خود را برای انجام دادن آن صرف خواهیم کرد.

آیا چیز دیگری هم وجود دارد که دوست داشته باشید در آخر اضافه کنید؟

من واقعا برای این بازی هیجان زده هستم. من برای این که به این بازی معرفی شدم بسیار هیجان زده هستم تا تجربه نقش آفرینی کردن را برای بازی‌بازان بهبود ببخشم. من واقعا برای این که این ویژگی‌ها را در این بازی داریم، هیجان زده‌ام.

منبع :

GAMINGBOLT

936 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,