_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

مصاحبه با سازندگان عنوان موردانتظار Cyberpunk 2077 صحبت از حضور کیانو در بازی، فضای نایت سیتی، سیستم‌ها و مکانیزم‌های مختلف بازی و ...

Cyberpunk 2077 در حال حاضر یکی از موردانتظارترین عناوینی است که حتی بعد از رویداد E3 2019 و آن معرفی جالب کیانو ریوز نیز بسیاری مشتاق عرضه آن بودند. بررسی آخرین نسخه دموی بازی و اطلاع یافتن از حضور کیانو ریوز در بازی، باعث شد تا بازی فورا به صدر جدول عناوین موردانتظار برود و به همین دلیل بسیاری از منتقدان این بازی را بهترین نمایش E3 2019 نامگذاری کردند. به تازگی آلوین لیو (Alvin Liu) از استودیوی سی دی پراجکت رد (CD PROJEKT RED)، در مصاحبه‌ای با سایت WCCFTECH، به جزئیات بیشتری در خصوص بازی پرداخته است؛ پس در ادامه با وینفون همراه باشید.

در این مصاحبه در مورد موضوعات مختلفی از جمله فضای بازی (نایت سیتی)، مکانیزم‌ها و سیستم‌های مختلف آن، اهمیت ساخت یک بازی در دسترس حتی برای آن دسته از افرادی که زیاد علاقمند به عناوین تیراندازی اول شخص نیستند و البته مشخصات فنی و ویژگی‌‌های ارائه شده در بازی از جمله ردیابی پرتو نور، صحبت شده است.

قطعا بزرگترین معرفی در E3 حضور کیانو بود. می‌توانید در مورد نحوه اتفاق افتادن این موضوع بیشتر صحبت کنید؟

قطعا. آن چه که ما می‌خواستیم انجام دهیم، پیدا کردن سلبریتی مناسب و سازگار با بازی بود. این شخص نمی‌توانست یک بازیگر فیلم‌های کمدی و عاشقانه و یا چیزی دیگر باشد.

جانی سیلورهند شبیه به یک Rockerboy خیلی انقلابی است که بسیار ضد شرکت‌های بزرگ است؛ او با خوشحالی وارد یک ساختمان عظیم می‌شود و لابی آن را به آتش می‌کشد و مشعل را پرت می‌کند روی زمین و می‌گوید “لعنت به شماها!”. او بسیار با کیانو ریوز واقعی متفاوت است.

بله همینطور است؛ حتی شایعاتی در مورد حضور لیدی گاگا در بازی وجود داشت!

او می‌تواند یک سایبرپانک زیبا باشد بنابراین توانایی حضور در بازی را دارد! ولی بله، لیدی گاگا در بازی حضور نخواهد داشت. بسیاری از اعضای استودیو عاشق فیلم ماتریکس، جانی منومیک و سرعت و فیلم‌های دیگر از این قبیل هستند و او (کیانو) با سبک بازی ما و کاری که می‌خواستیم انجام دهیم، بسیار جور درمی‌آمد. وقتی با او تماس گرفتیم گفت “آره، من دیدگاه هنری پشت این بازی را درک می‌کنم، می‌توانم از آن بهره ببرم”. او با بازی جور شده بود و این عالی به نظر می‌رسید.

کنجکاوم که بدانم شما برای این موضوع از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودید و یا این اتفاقی هست که همین اواخر رخ داده است؟

ما این موضوع را ماه‌های زیادی است که مثل یک راز نگه داشته‌ایم. من به یاد ندارم که دقیقا چه زمانی بود چرا که انتخاب یک زمان دقیق که بگوییم از آنجا شروع شد، کار سختی است. اما همه چیز خیلی صاف و روان پیش رفت و این عالی بود. من فکر می‌کنم که نگه داشتن این راز فوق‌العاده کار سختی بود. به یاد دارم که اولین بار این موضوع را از شخصی شنیدم و با خودم گفتم “واقعا؟!؟”.

جانی سیلورهند (Johnny Silverhand)، شخصیت کیانو در بازی، نقشی اساسی در داستان Cyberpunk نیز دارد، اینطور نیست؟

بله. جانی سیلورهند شبیه به یک Rockerboy خیلی انقلابی است که بسیار ضد شرکت‌های بزرگ است؛ او با خوشحالی وارد یک ساختمان عظیم می‌شود و لابی آن را به آتش می‌کشد و مشعل را پرت می‌کند روی زمین و می‌گوید “لعنت به شماها!”. او بسیار با کیانو ریوز واقعی متفاوت است.

در واقع او نشان‌دهنده انسانی است که در بازی رومیزی Cyberpunk آن را Rockerboy می‌نامیم. او یکی از کلاس‌های بازی است که در اصل شبیه به یک ستاره‌ راک است. برای ما بسیار سخت‌تر بود که او را در عنوانی که می‌خواستیم توسعه دهیم جای دهیم. شما نمی‌توانید هشت ساعت در مورد آماده شدن برای یک تور صحبت کنید و بعد دست به کار شوید. با این حال ما می‌خواستیم که روح داستان را حفظ می‌کنیم و بنابراین این چیزی است که او ارائه می‌دهد.

همچنین در Cyberpunk 2077 او از مدت‌ها قبل مرده است، اینطور نیست؟ بنابراین او یک نوع روح دیجیتالی است.

دقیقا. حدود 50 سال از ناپدید شدن او در بازی می‌گذرد. نمی‌خواهم اسپویل کنم ولی یک روح دیجیتالی بودن به او اجازه می‌دهد تا شبیه یک انسان 80 یا 90 ساله به نظر نرسد. اما اتفاقات بسیار زیاد دیگری برای او رخ داده است که شما باید آن‌ها را کشف کنید.

گروه‌های دیگری مانند Maelstrom که سال گذشته آن‌ها را نمایش دادیم، بیشتر به دنبال دستیابی به “انسان‌های کامل” هستند. بنابراین تم آن‌ها بیشتر شبیه به حل این موضوع است مثلا جایگزین کردن کاسه چشم با چیزی دیگر تا مثلا بهتر بتوانند ببینند. آن‌ها در قلمرو سوپرانسان‌ها جزو بهترین‌ها هستند. این واقعا بسته به این دارد که در مورد چه گروهی صحبت کنیم ولی به هر حال ما همه آن‌ها را در نظر می‌گیریم و این قرار است که عنوان بسیار بزرگی باشد.

من در دموی E3 2019 متوجه شدم که تم غالب آن تلاش برای آپلود ضمیر خودآگاه انسان در ماشین‌ها به منظور به دست آوردن جاودانگی است. آیا این مورد در کل داستان Cyberpunk 2077، موضوع اصلی خواهد بود؟

چیزهای زیادی وجود دارند که ما می‌خواهیم توسعه دهیم. به طور ویژه پسران وودوو (Voodoo Boys)، خیلی به دنبال این قضیه هستند اما گروه‌های دیگری مانند Maelstrom که سال گذشته آن‌ها را نمایش دادیم، بیشتر به دنبال دستیابی به “انسان‌های کامل” هستند. بنابراین تم آن‌ها بیشتر شبیه به حل این موضوع است مثلا جایگزین کردن کاسه چشم با چیزی دیگر تا مثلا بهتر بتوانند ببینند. آن‌ها در قلمرو سوپرانسان‌ها جزو بهترین‌ها هستند. این واقعا بسته به این دارد که در مورد چه گروهی صحبت کنیم ولی به هر حال ما همه آن‌ها را در نظر می‌گیریم و این قرار است که عنوان بسیار بزرگی باشد. ما قصد داریم که به شخصیت‌ها و خط‌های داستانی مختلفی وارد شویم و مثلا از transhumanism صحبت می‌کنیم، ما در این مورد صحبت می‌کنیم که چه می‌شود اگر یک شرکت بسیار حریص شود و یا به عنوان مثال شما می‌توانید در نایت سیتی، روابطی عاطفی برقرار کنید.

از آنجایی که به این موضوع اشاره کردید، می‌توانید کمی بیشتر در مورد چگونگی این روابط عاطفی در Cyberpunk 2077 صحبت کنید؟

نمی‌خواهم چیزی را اسپویل کنم ولی ما می‌خواهیم که شخصیت‌پردازی‌های بسیار قدرتمندی انجام دهیم. ما می‌خواهیم شخصیت‌هایی را داشته باشیم که بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. اگر عنوان Witcher 3 را به یاد داشته باشید، می‌بینید که در آن Yennefer و Triss شخصیت‌های بسیار متفاوتی داشتند و این بسیار جالب بود که شما با هر کدام از آن‌ها چگونه صحبت می‌کنید. بنابراین در راستای این ویژگی، ما NPCهایی را انتخاب کرده‌ایم که روابط بسیار نزدیکی با شما خواهند داشت. ولی از آن‌ جا که دنیای بازی مدرن است، روابط یک شبه نیز خواهیم داشت و چنین چیزی نیز ممکن است. و البته به مانند دنیای واقعی می‌توانید در ازای پول روابط جنسی برقرار کنید.

قبلا در مورد شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ صحبت کردیم. می‌توانید به من بگویید که در نسخه نهایی بازی، چه تعداد از این شرکت‌ها حضور خواهند داشت؟

سوال خوبی است. فکر نکنم کسی تعداد آن‌ها را شمرده باشد چون ما هم شرکت‌های بزرگ داریم و هم کوچک. ما Militech را داریم که آن‌ها به نوعی شبیه به ارتش آمریکا در قالب یک شرکت خصوصی هستند چرا که چیزی به نام ارتش دولتی دیگر وجود ندارد. آن‌ها در قالب نام، تگ‌ها و امنیت فروخته می‌شوند و این شرکت چنین خدماتی را ارائه می‌دهد. ما همچنین Arasaka را داریم و در تاریخچه بازی، این شرکت‌ها درگیری بزرگی داشته‌اند و در نتیجه این کار، شخصی یک بمب هسته‌ای را در شهر قرار داده است. یک شرکت ژاپنی بزرگ و بسیار محرمانه در بازی وجود دارد که پروژه‌های مخفی بسیار زیادی انجام می‌‍دهند. شرکت Orbital Air نیز در بازی حضور دارد که در زمینه فضا، هواپیماها و چیزهایی شبیه به این فعالیت می‌کند. شرکت‌های بسیار زیادی در Cyberpunk 2077 وجود دارند.

ما Militech را داریم که آن‌ها به نوعی شبیه به ارتش آمریکا در قالب یک شرکت خصوصی هستند چرا که چیزی به نام ارتش دولتی دیگر وجود ندارد. آن‌ها در قالب نام، تگ‌ها و امنیت فروخته می‌شوند و این شرکت چنین خدماتی را ارائه می‌دهد. ما همچنین Arasaka را داریم و در تاریخچه بازی، این شرکت‌ها درگیری بزرگی داشته‌اند

درست است. و البته علاوه بر این شرکت‌ها، گروه‌های مختلفی نیز در Cyberpunk 2077 حضور خواهند داشت. آیابه جز این شرکت‌ها و گروه‌ها، جناح دیگری نیز در بازی وجود دارد؟

بله، واضح است که انسان‌هایی را در بازی داریم که فقط می‌خواهند زندگی کنند و می‌دانید، در نایت سیتی زنده بمانند. ما همچنین Nomadها را داریم. ما افرادی در خارج از شهر داریم که به دلایلی نمی‌خواهند در شهر زندگی کنند. شاید آن‌ها روابط خانوادگی بسیار قدرتمندی را در جامعه خود داشته باشند و شاید از این ایده که برده شرکت‌ها باشند و یا برای گروه‌ها کار کنند متنفر باشند و در عوض بخواهند که قوی و مستقل باشند.

آیا این بدین معنی است که ما می‌توانیم در حومه نایت سیتی نیز به گشت و گذار بپردازیم؟

کاملا. شما قادر خواهید بود که به بیابان‌های کالیفرنیا بروید و مکان‌هایی مانند نیروگاه‌های برق، اتوبان‌های رها شده و چیزهایی مانند آن را ببینید. بنابراین شما تنها محدود به نایت سیتی نیستید. خارج از شهر محیط بسیار مناسبی است که از ماشین‌هایمان استفاده کنیم و با سرعت برانیم چرا که در شهرها سخت است که با سرعتی بالا رانندگی کنیم. با این حال مسابقات خیابانی ماشین نیز در بازی وجود خواهد داشت.

اگر مرتکب جرمی شوید، پلیس شما را تعقیب خواهد کرد؟ “سیستم قانون‌شکنی” در بازی چگونه کار می‌کند؟

این سیستم اینطور کار می‌کند که پلیس‌ها در اصل استخدام می‌شوند و اساسا قانون برای رشوه گرفتن از شرکت‌ها وجود دارد. بنابراین ممکن است که یک شرکت قانونی را تصویب کند که شما نمی‌توانید دیگر دارو بفروشید و آن‌ها این قانون را اجرا می‌کنند. تنها دلیلی که این قانون تصویب می‌شود این است که آن‌ها به دولت رشوه داده‌اند و از دولت تنها به عنوان نماینده و وکیل خود استفاده می‌کنند. بنابراین این جایی نیست که شما لزوما به دولت اعتماد کنید. احتمالا انسان‌های خوبی نیز آنجا وجود داشته باشند  اما این شهری است که در آن همه افراد مدام تلاش می‌کنند تا روی دست یکدیگر بلند شوند.

ما سیستمی داریم که هنوز بر روی آن کار می‌کنیم. اگر شما شروع به کشتن بقیه کنید، مردم واکنش خوبی به شما نشان نخواهند داد. اشخاصی در بازی وجود دارند که نمی‌توانید بکشید زیرا ممکن است این کار، یک ماموریت را بلاک کند و این تنها از جنبه طراحی است و چیزی نیست که بازی ما بر اساس آن باشد. من این مورد را با Witcher 3 مقایسه می‌کنم که در آن وقتی سر یک روستایی را قطع می‌کردید، پلیس‌ها یکدفعه و از ناکجاآباد سروکله‌اشان پیدا نمی‌شد. ولی اگر شما در یک شهر بزرگ باشید و یکی از نگهبان‌ها شما را ببیند و افرادی که در آن نزدیکی قرار دارند، شروع به جیغ و داد کنند،  اشخاصی به سراغ شما خواهند آمد و تلاش می‌کنند که مانع شما شوند و این افراد اغلب بسیار قدرتمند نیز هستند. ما همچنین در این زمینه گروهی به نام Trauma Team را در بازی داریم.

شما قادر خواهید بود که به بیابان‌های کالیفرنیا بروید و مکان‌هایی مانند نیروگاه‌های برق، اتوبان‌های رها شده و چیزهایی مانند آن را ببینید. بنابراین شما تنها محدود به نایت سیتی نیستید. خارج از شهر محیط بسیار مناسبی است که از ماشین‌هایمان استفاده کنیم و با سرعت برانیم چرا که در شهرها سخت است که با سرعتی بالا رانندگی کنیم. با این حال مسابقات خیابانی ماشین نیز در بازی وجود خواهد داشت.

بله، آن‌ها را از آن تریلر به‌یادماندنی به خاطر دارم.

بله، آن‌ها به نوعی هم پلیس و هم آمبولانس پزشکی هستند. تا زمانی که طرح پوششی آن‌ها را داشته باشید، به کمک شما می‌آیند و نجاتتان می‌دهند و شما را به یک مرکز پزشکی منتقل می‌کنند.

آیا این امکان وجود دارد که دستگیر شوید و بعد از مرتکب شدن تعدادی جرم، به زندان بروید؟

با عرض پوزش، نمی‌توانم در این مورد چیزی را اسپویل کنم.

خواهش می‌کنم. تصورم این است که Cyberpunk 2077 آب و هوایی پویا خواهد داشت، درست است؟

بله، باران اسیدی هم در بازی خواهد بارید. نایت سیتی شهر بسیار آلوده‌ای است و ما به موضوعاتی از قبیل آلودگی، گرمایش جهانی و … خواهیم پرداخت.

فکر کنم NPCها بعد از چنین بارشی متفرق شوند…

بله، این موضوع در Witcher 3 نیز اتفاق می‌افتاد. وقتی باران می‌بارید، مردم به دنبال پناهگاه می‌گشتند. به طور کلی ما تلاش‌ کرده‌ایم که NPCها بسیار باورپذیر باشند؛ ما می‌خواهیم این احساس را ایجاد کنیم که این دنیای واقعی خود ماست که این موضوع باعث می‌شود بازی‌بازان بخواهند زمان بیشتری را در این جهان سپری کنند.

تصور می‌کنم که NPCها روتین روزانه خود را نیز داشته باشند.

همینطور است. اگر شما شخصی را به مدت پانزده ساعت دنبال کنید، ممکن است متوجه شوید که کاری مشابه را بعد از مدتی کوتاه تکرار می‌کند. ولی ما تلاش می‌کنیم که آن‌ها را به انجام کارهای جالبی مشغول کنیم. فکر کنم بهترین مقایسه در این زمینه، شهر Novigrad در Witcher 3 باشد.

در زمینه وسعت Cyberpunk 2077، چه اصول اولیه‌ای را در طول توسعه بازی برای خود در نظر گرفته‌اید؟

سه مورد؛ ما قصد داریم یک دنیای جهان‌باز فوق‌العاده را توسعه دهیم که بازی‌بازان تمایل پیدا کنند در آن زندگی کنند و ما می‌خواهیم که داستان بسیار قدرتمندی را داشته باشیم. در Cyberpunk 2077 ما قصد داریم لایه‌ای جدید از این که چگونه شما شخصیت خود را خلق می‌کنید و چگونه می‌خواهید به تجربه بازی بپردازید، اضافه کنیم. شما می‌توانید به عنوان یک هکر از حومه شهر بازی کنید و یاد می‌گیرید که چگونه دستگاه‌های مختلف را هک کنید و آن‌ها می‌خواهند با کینه به هک کردن بپردازند چرا که می‌خواهند از شخصی یا از چیزی انتقام بگیرند. یا می‌توانید در نقش کسی بازی کنید که عاشق شمشیرها است و عاشق این است که با شمشیرهای خود اعضای بدن بقیه را قطع کند. فکر کنم این موضوع یک لایه کاملا جدید را به نحوه تجربه شما از بازی اضافه می‌کند، اینطور نیست؟ شما قادر خواهید بود که در این جهان زندگی کنید، آنطور که می‌خواهید با شخصیت خود به تجربه بازی بپردازید ولی در عین حال در داستانی عمیق و درگیرکننده نیز شرکت کنید.

اگر شما شروع به کشتن بقیه کنید، مردم واکنش خوبی به شما نشان نخواهند داد. اشخاصی در بازی وجود دارند که نمی‌توانید بکشید زیرا ممکن است این کار، یک ماموریت را بلاک کند و این تنها از جنبه طراحی است و چیزی نیست که بازی ما بر اساس آن باشد. من این مورد را با Witcher 3 مقایسه می‌کنم که در آن وقتی سر یک روستایی را قطع می‌کردید، پلیس‌ها یکدفعه و از ناکجاآباد سروکله‌اشان پیدا نمی‌شد.

عالی به نظر می‌رسد. آیا تمام نایت سیتی از همان ابتدای بازی در دسترس خواهد بود؟ و یا به مرور زمان آزاد خواهد شد؟

ما نمی‌خواهم دیواری قفل شده و نامرئی را در بازی داشته باشیم که نتوانید از آن رد شوید چرا که پیغامی به شما نشان می‌دهد با این مضمون که باید به عقب برگردید. این با عقل جور درنمی‌آید، اینطور نیست؟ من می‌خواهم از این خیابان رد شوم، مشکل چیست؟ بنابراین ما همچین چیزی را در بازی نخواهیم داشت.

اما ممکن است شما به مکان‌هایی وارد شوید که دشمنان در آنجا بسیار قوی‌تر از شما باشند.

بله. ما از رابط کاربری برای راهنمایی بازی‌باز استفاده می‌کنیم. در واقع در نسخه دمو شما می‌توانستید سطح NPCها را مشاهده کنید و این موضوع به شما یک ارزیابی سریع ارائه می‌دهد تا از نحوه درگیر شدن با آن‌ها اطمینان حاصل کنید. این یک عنوان نقش‌آفرینی است و یکی از اصول عناوین نقش‌آفرینی این است که شما می‌خواهید پیشرفت کنید. اما به مانند عنوان Witcher 3، شما همیشه می‌توانید به Novigrad بروید، می‌توانید ماموریت Baron را نادیده بگیرید، حتی می‌توانید در صورت پیدا کردن پول کافی برای کشتی، به Skellige بروید. این آزادی در یک عنوان جهان‌باز بسیار فوق‌العاده است و فکر کنم که Cyberpunk 2077 بسیار مشابه با این بازی خواهد بود. البته می‌دانید که در Witcher 3 وقتی سطح شما 1 باشد و به Novigrad بروید، خیلی به شما خوش نمی‌گذرد. در این Cyberpunk 2077 نیز احتمالا باید منتظر همچین چیزی باشید با این حال هنوز هم می‌توانید هر جایی که دلتان خواست بروید.

آیا مانند عنوان Witcher 3، تنظیمات مختلفی برای درجه سختی بازی وجود خواهد داشت؟

بله، مطمئنا. به نظر من تنظیمات هاردکور از همه سرگرم‌کننده‌تر است که در آن رابط کاربری غیرفعال می‌شود و این یک چالش واقعی برای بسیاری از بازی‌بازان خواهد بود. در عین حال ممکن است مایل باشید که بیشتر داستان را تجربه کنید و زیاد در عناوین تیراندازی ماهر نباشید، که این موضوع برای ما بسیار اهمیت دارد. ما می‌خواهیم یک داستان را روایت کنیم و شاید شما طرفدار سرسخت The Witcher باشید و زیاد با عناوین تیراندازی رابطه برقرار نکنید؛ در این صورت تنظیمات مخصوص آن نیز در دسترس شما قرار می‌گیرد. ما حتی سلاح‌هایی مخصوص نیز برای این حالت داریم. اگر دموی سال گذشته را به خاطر داشته باشید، اسلحه‌ای در آن نمایش داده شد که smart gun نامیده می‌شد و در نشانه‌گیری به شما کمک می‌کرد. در این حالت‌ گلوله‌ها بسیار کندتر هستند و در نتیجه آسیب کمتری وارد می‌کنند اما اگر در نشانه‌گیری خیلی وارد نیستید، می‌توانید از smart gun استفاده کنید.

آن زمان بازخوردهایی منفی نسبت به انتخاب دید اول شخص در عنوان Cyberpunk 2077 وجود داشت. همچنین عده‌ای با شرایط پزشکی موجود در بازی مشکل داشتند.

ما قصد داریم تنظیمات زیادی برای آن داشته باشیم که این تنظیمات از میدان دید (Field-of-View) شروع می‌شود. ما همچنین به طور ویژه قابلیت دسترسی بازی را مورد توجه قرار داده‌ایم، به عنوان مثال موضوعاتی مانند زیرنویس که ممکن است بعضی افراد با خواندن متن‌های موجود در بازی مشکل داشته باشند. این برای ما بسیار حائز اهمیت است. اما با دید اول شخص قادر هستیم که کارهای جدید بسیاری زیادی را انجام دهیم. می‌توانیم دیالوگ‌های درگیرکننده‌تری داشته باشیم؛ به عنوان مثال در مقایسه با عنوان قبلی (The Witcher 3) که در آن به دلیل دیدن خط‌های مشکی، تکان خوردن دوربین و … بسیار واضح بود که کی قرار است وارد مبارزه شوید، در این بازی به دلیل اول شخص بودن دید آن، می‌توانید در عرض یک ثانیه شروع به تیراندازی کنید. اسلحه را بیرون می‌کشید و بلافاصله تیراندازی به بقیه را شروع می‌کنید. این برای ما بسیار مهم و درگیرکننده است چرا که حس خطر را به شما منتقل می‌کند. این یکی از دلایل مهمی بود که چرا دید سوم شخص را تغییر دادیم.

ولی زمان‌هایی وجود دارد که شما شخصیت خود را می‌بینید، اینطور نیست؟

بله. حتی در دمویی که امروز دیدیم، ممکن است که خیلی‌ها متوجه نشده باشند ولی رانندگی در حالت سوم شخص بود و گذار از آن بسیار یکپارچه بود.

شما می‌توانید به آینه نگاه کنید و از طریق بازتاب آن خودتان را ببینید، درست است؟

بله، بله، این واقعا جالب است. به نظرم شخصی‌سازی شخصیت به خوبی احساس خواهد شد. وقتی شما به دلیل داشتن اعتبار خیابانی بسیار بالا و مشهور بودن در بین گروهی محلی، لباس‌هایی بسیار کمیاب را آزاد می‌کنید، می‌خواهیم مطمئن شویم که می‌توانید این لباس‌ها را ببینید. از آن‌ جایی که می‌توانید شخصیت خود را خلق کرده و شخصی‌سازی کنید، قادر به دیدن او خواهید بود و اگر رنگ پوست متفاوتی را انتخاب کنید، اثر آن را بر روی دست خود مشاهده می‌کنید.

آیتم‌های موجود در بازی المان‌های نقش‌آفرینی دارد، شما می‌توانید آن‌ها را ساخته و از کار خود احساس رضایت کنید. شما همچنین قادر خواهید که سلاح‌های خود را به میزان بسیار زیادی بهبود دهید. می‌توانید به آن‌ها خفه‌کن و دوربین اضافه کنید و این موارد را نیز می‌توانید خودتان ساخته و به میل خودتان بهبود دهید. شما می‌توانید نوع اسلحه را تغییر دهید تا قادر به شلیک گلوله‌های گرمایی شود که این گلوله‌ها به دلیل گرمای زیادی که تولید می‌کنند، آتش می‌گیرند. اما در عین حال می‌توانید آیتم‌های تزئینی مانند پیراهن‌ها و کت‌ها را از فروشگاه‌ها خریداری کنید.

این موضوع برای ما توجیه‌پذیر است که شما ظاهری بسیار خفن دارید بنابراین اعتبار خیابانی بیشتری بدست می‌آورید. شبیه این است که یکی به شما بگوید هی، تو اعتبار خیابانی بیشتری می‌گیری چون شبیه به قاتل‌های خونسرد هستی. این موضوع برای ما یک بالانس جالب برای آیتم‌هایی به ارمغان آورده است که ممکن است در مبارزات هیچ کاربردی نداشته باشند ولی شهرت بیشتری برای شما به همراه داشته باشند و در نتیجه وجود آن‌ها در گیم‌پلی بازی منطقی به نظر می‌رسد.

واقعا جالب است. می‌توانید در مورد پیاده‌سازی فناوری ردیابی پرتو در نسخه رایانه‌های شخصی بازی به ما بگویید؟ همچنین می‌توانید مشخصات سخت‌افزاری بازی برای اجرای دموی E3 2019 را اعلام کنید؟

ردیابی پرتو در دمویی که نشان دادیم فعال بود. ما تکنیک‌هایی همچون Ray Traced Emissives، Sky Light و Ambient Occlusion را نشان دادیم. با این حال من اسکرین‌شات‌های داخلی بسیار فوق‌العاده‌ای از ردیابی پرتو در بازی دیده‌ام؛ بنابراین واضح است که ما هنوز در حال کار بر روی آن هستیم و در نتیجه این فناوری در مقایسه با چیزی که در این دمو دیدم، بسیار چشمگیرتر به نظر می‌رسد، مخصوصا در شب‌ها که بازتاب‌های نئون وجود دارد. انویدیا نیز نماینده‌هایی دارد و آن‌ها با استودیوی ما همکاری می‌کنند تا این فناوری را نیز به مانند Hairworks در عنوان The Witcher 3، بهبود دهیم و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

بازی در تنظیمات اولترا اجرا شد ولی ما همچنان به بهبود جلوه‌های بصری ادامه می‌دهیم.

بازی در نرخ وضوح 1080p اجرا شد ولی تریلرهایی که به صورت عمومی منتشر کردیم در نرخ وضوح 4K بودند. رابط کاربری عموما در نرخ وضوح 4K طراحی شده است (که در نهایت به صورت کامل در نرخ وضوح 4K بومی خواهد بود) ولی ما تکنولوژی لازم برای انتقال بافت‌ها و مقیاس‌دهی هوشمند برای دستیابی به نرخ وضوح 1080p، صفحه نمایش عریض، 720p، 1440p و غیره را در اختیار داریم. ما همچنین رابط کاربری ویژه برای نرخ وضوح 1080p و سایر رزولوشن‌ها را بر اساس نیازی که داریم مانند صفحه نمایش و گرافیک آیکون‌های سنگینی که ممکن است خوب به نظر نرسند، طراحی می‌کنیم.

بسیاری از افراد بعد از دیدن دموی گیم‌پلی سال گذشته و سخت‌افزاری که بازی بر روی آن اجرا شده بود، کمی در خصوص نحوه اجرای بازی در کنسول‌ها و رایانه‌های پایین رده و ظاهر بازی در آن‌ها نگران شده‌اند. آیا در خصوص بهینه‌سازی بازی برای سخت‌افزارهای پایین رده، مشکلی وجود دارد؟

در واقع نه، ما یک انجین بسیار سفارشی یعنی RED Engine را در اختیار داریم و در واقع ما کنسول‌ها را به عنوان پلتفرم‌های کلاس اول، هدف قرار داده‌ایم و بازی در آن‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسد. واضح است اگر شما به عنوان مثال 2000 دلار برای رایانه شخصی خود خرج کنید، تجربه بهتری از بازی خواهید داشت ولی Cyberpunk 2077 در کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی پایین رده نیز بسیار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

خوشحالم که این را می‌شنوم. ممنون از وقتی که گذاشتید!

—————————————————————————————————————————————————–

عنوان Cyberpunk 2077 قرار است در تاریخ پنج‌شنبه 28 فرودین ماه 1399 مصادف با 16 آوریل سال 2020 میلادی بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه و منتشر شود. نظرات خود در مورد این بازی موردانتظار را با ما در میان بگذارید.

منبع :

WCCFTECH

280 پست
هادی اسماعیل‌زاده
دانشجوی ارشد تبدیل انرژی که علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای خصوصا عناوین نقش‌آفرینی داره. اوقات فراغت خودشو با فیلم و کتاب پر میکنه و در حال حاضر در بخش گیمینگ وینفون مشغول به فعالیت است.
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , ,