از قرار معلوم، اکتیویژن بلیزارد تنها شرکتی نبوده که در سال 2019 میلادی دست به تعدیل نیرو به میزان چشمگیر کرده و براساس گزارش‌های رسمی، شرکت الکترونیک آرتز به‌تازگی ۳۵۰ تن از کارمندان خود را که در قسمت‌های گوناگونی همچون تبلیغات و انتشار بازی‌ها فعالیت می‌کردند، از کار برکنار کرده است.

متاسفانه در ماه‌های اخیر، همه‌ی ما اخبار متعدد و گوناگونی درباره‌ی اخراج‌های گسترده‌ی صورت‌ گرفته در دنیای بازی‌های ویدیویی را شنیده‌ایم. اخبار تلخی که بدون شک بدترین‌های‌شان، برکناری نزدیک به ۸۰۰ نفر از کارمندهای شرکت اکتیویژن بلیزارد و بیرون انداخته شدن ناگهانی تک‌ تک اعضای استودیوی بازی‌ سازی تل‌تیل، بعد از نابودی و ورشکستی غیرمنتظره‌ی آن بودند. اما از آنجا که انگار سال ۲۰۱۹ میلادی می‌خواهد همچنان به آزار دادن فعالان صنعت بزرگ بازی‌های ویدیویی ادامه بدهد، الکترونیک آرتز نیز در روز گذشته، خبر اخراج نزدیک به ۳۵۰ نفر از کارمندان مشغول به فعالیت در شاخه‌های متفاوتش را تایید کرده است. اندرو ویلسون، مدیر اجرایی ثروتمند الکترونیک آرتز که اکثر مخاطبان دنیای بازی‌ها از او و صحبت‌هایش دل خوشی ندارند، در متن ایمیلی که برای کارکنان برکنارشده فرستاده شد، می‌نویسد:

ما در شرکت الکترونیک آرتز، چشم‌ اندازی برای بودن در جایگاه بزرگ‌ترین و عالی‌ترین شرکت بازی‌ سازی دنیا را داریم و اگر با خودمان صادق باشیم، باید بپذیریم که در این لحظه در آن جایگاه قرار نگرفته‌ایم. ما باید روی بازی‌های‌مان، روی روابط‌مان با بازیکنان و نحوه‌ی تجارت‌مان کار کنیم.

همچنین روز گذشته وب‌سایت رسمی شرکت، بیانیه‌ای در این‌ رابطه منتشر کرده است که می‌توانید در ادامه، به مطالعه‌ی متن کامل آن بپردازید:

امروز ما به‌ عنوان یک شرکت، قدم‌های مهمی برای نشان دادن چالش‌های پیش‌روی‌مان به خود و آماده شدن برای فرصت‌هایی که از راه خواهند رسید، برداشتیم. وقتی به دنیای در حال تغییر اطراف‌مان نگاه می‌کنیم، برای‌مان واضح است که باید همراه‌ با آن تغییر کنیم. ما در حال به سرانجام رساندن حرکاتی حساب‌ شده هستیم تا بتوانیم بهتر از قبل، به تعهدات‌مان پایبند باشیم، تشکیلات‌مان را خالص‌ سازی کنیم و با نیازهای طرفداران‌مان رو به‌ رو شویم. به‌ عنوان بخشی از این پروسه، ما تغییراتی را در گروه‌های مارکتینگ و عرضه و انتشار بازی‌ها که جزئی از واحدهای عملیاتی‌مان هستند، به وجود آورده‌ایم و میزان حضور خود در ژاپن و روسیه را کاهش می‌دهیم. چرا که تصمیم گرفته‌ایم که برای خدمت‌ رسانی به بازیکنان این بازارها، تمرکزمان را به سمت روش‌های دیگری سوق بدهیم. علاوه‌ بر تغییرات سازمانی، ما عمیقا روی افزایش کیفیت بازی‌ها و سرویس‌های‌مان، متمرکز شده‌ایم. بازی‌های عالی همچنان در مرکز نتایج همه‌ی کارهای ما خواهند بود و ما مشغول اندیشیدن به چگونه مات و مبهوت کردن بازیکنان‌مان و الهام بخشیدن به آن‌ها هستیم.

امروز، برای ما روز سختی است. تغییراتی که در روز جاری در حال اعمال کردن آن‌ها هستیم، به ۳۵۰ کارمند از جامعه‌ی ۹ هزار نفری شرکت‌مان آسیب خواهند زد. این‌ها حاصل تصمیماتی مهم و بسیار سخت هستند که خود ما هم آن‌ها را سبک و کم‌ارزش به حساب نمی‌آوریم. در الکترونیک آرتز، همه‌ی ما همکار و دوست یکدیگر محسوب می‌شویم و مشارکت تک‌ تک افراد در همه‌ی کارها را قدر می‌دانیم و تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم بست تا مطمئن شویم که به خوبی، به این افراد برای رسیدن به دوران کاری بعدی‌شان، کمک کرده‌ایم. این، اولویت اصلی ما در انجام پروسه‌ی است که پیش‌رو داریم.

مطابق گفته‌های کارمندان متعلق به شاخه‌های گوناگون شرکت که تحت تاثیر تغییرات توصیف‌ شده قرار گرفته‌اند، اکنون مدت زیادی از زمان اعلام نزدیک بودن این برکناری‌ها می‌گذرد. به‌گونه‌ای که بعضی از اعضای تیم‌های تبلیغات و انتشار بازی‌ها، از ماه اکتبر سال گذشته منتظر انتشار رسمی اخبار نهایی مرتبط با موضوع بوده‌اند. الکترونیک آرتز ادعا کرده است که تلاشش را به کار می‌بندد تا کارمندان اخراجی را درون خود شرکت و در جایگاه‌هایی متفاوت با قبل، مشغول به کار کند. البته به این شرط که خود افراد گفته‌ شده، علاقه‌مند به ادامه‌ی همکاری با ناشر شناخته‌ شده‌ی آمریکایی باشند. فارغ از تمامی صحبت‌های مطرح‌شده، کارمندانی که به‌صورت کامل شرکت را ترک خواهند کرد نیز، مبالغ جبرانی‌شان در قبال اخراج را دریافت می‌کنند.

به نظر می‌رسد که مطابق سیاست‌های جدید و اکثرا سود جویانه‌ی ناشران بزرگ دنیای هنر هشتم، دیگر هر چند وقت یک بار باید به‌ سادگی شاهد یکی از اخبار مرتبط با چنین برکناری‌های گسترده‌ای بود. بدتر از همه هم اینکه آن‌ها در اکثر موارد، توضیحات خاص و باورپذیری درباره‌ی علت به سرانجام رساندن چنین تغییرات بزرگی نمی‌دهند و مثل اندرو ویلسون، هر اتفاقی را به‌ عنوان رخدادی گذرا برای بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شدن خودشان می‌شناسند.

منبع :

DUALSHOCKERS

373 پست
رسول امینی
I Was Born in 1997 and Played My First Game in 2005 Which it Was Resident Evil 4. A Huge Fan of Video Games, Especially Open-world, Historical and Survival Horror Genre and Spend a Lot of Time on Playing. My Top No-Doubt Games Are Dark Souls 3, The Witcher 3: Wild Hunt, Resident Evil 4, Horizon Zero Dawn, God Of War 2018 and Bloodborne. Most of the Time in My Daily Life, i Write Articles for WinPhone.Ir
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , ,