_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

الکترونیک آرتس گزارش مالی سه ماه سوم خود را منتشر کرد عملکرد ضعیف EA...

الکترونیک آرتس نتایج سه ماه سومخود برای سال مالی تا پایان 31 مارس 2019 را اعلام کرد و به نظر می‌رسد که این ناشر بزرگ، تعطیلات خوبی نداشته است. درآمد خالص حاصل شده در واقع بیشتر از درآمد حاصل از دوره مشابه در سال گذشته بود (262 میلیون دلار در مقابل 186 میلیون دلار خسارت) اما دلیل عمده این موضوع لایحه مالیاتی بود که الکترونیک آرتس اواخر سال 2017 دریافت کرد. در ادامه با وینفون همراه باشید تا به بررسی درآمد سه ماهه سوم این شرکت بپردازیم.

نتایج حاصله پایین‌تر از چیزی است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند و به یکی از بزرگترین رکودهای الترونیک آرتس در ده سال گذشته منجر شده است. ارزش سهام این شرکت 17 درصد کاهش یافته هرچند که در حال حاضر این افت تا حد جزئی جبران شده است.

دایس دوباره ضعیف عمل کرده است

دایس بار دیگر نتوانسته آنطور که باید موفق باشد و الکترونیک آرتس مجبور به پیدا کردن بهانه‌ای برای عنوان تیراندازی توسعه‌یافته توسط دایس شده است. پارسال این عنوان Star Wars Battlefront II بود و حال Battlefield V این جای خالی را پر کرده است. اگر چه فروش 7.3 میلیون نسخه‌ای Battlefield V، رقم خیلی بدی نیست ولی الکترونیک آرتس انتظار داشت که بازی حداقل یک میلیون نسخه بیشتر بفروشد. همچنین این بازی آنطور که پیش‌بینی می‌شد، مورد استقبال مشترکین Origin Access Premier قرار نگرفت. الکترونیک آرتس به طور عمده دلیل این موضوع را تاخیر یک ماهه بازی و عدم در دسترس بودن برخی از ویژگی‌های بازی در زمان انتشار مانند حالت بتل رویال Firestorm می‌داند. بدون شک، این تصمیمات تاثیرگذار بوده‌اند ولی باید منتظر بماند که واکنش دایس به افت فروش در این پروژه‌های بزرگ چه خواهد بود.

سرویس‌های نه چندان موفق

تا مدتی الکترونیک آرتس به توانایی فروش دیجتالی و حجم مراودات “سرویس‌های زنده” پی برده بود؛ با این وجود، مجموع آمار خالص دیجیتالی در سه ماه سوم نسبت به سال قبل سه درصد کاهش یافته است. FIFA Ultimate توانسته تا 6 درصد افزایش داشته باشد، اما این افزایش با افتی که Battlefield 1 به خود دیده است، عملکرد ناامیدکننده Battlefield V و کاهش 22 درصدی در تجارت موبایل، خنثی شده است. الکترونیک آرتس دلیل این افت در بخش موبایل را تاخیر یک عنوان ناشناس (احتمالا عنوان Star Wars: Rise To Power) و پیشرفت آهسته عنوان Command & Conquer: Rivals اعلام کرده است.

آیا Apex الکترونیک آرتس را در سه ماهه چهارم دوباره به صدر جدول خواهد برد؟

در طول نشست درآمد سه ماهه دوم، الکترونیک آرتس به ترسیم تصویری خوش‌بینانه پرداخت و در مورد ظرفیت محاسبات ابری و توسعه برنامه ابر-محور “Project Atlas” صحبت می‌کرد؛ اما در نشست جاری، آندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل شرکت، بیشتر لحنی پوزش‌آمیز و محتاطانه به خود گرفته بود. در ادامه بخشی از سخنان او را در جریان این نشست می‌خوانید:

ما تصمیماتی محاسبه‌شده گرفتیم که در سه ماه سوم، آنطور که برنامه‌ریزی شده بود پیش نرفت و در سایر زمینه‌های کسب و کار خود خوب عمل نکردیم. ترکیب این فاکتورها با رکودی که در فضای به شدت رقابتی این سه ماهه شاهد بودیم، به عملکرد ضعیف ما منجر شد. اگر چه ما از نتایج ناامید شده‌ایم، با این حال از چالش‌های پیش روی خود آگاهیم و به شدت بر روی اعمال قدرت در شرکت خود برای برداشت قدمی رو به جلو، تمرکز کرده‌ایم.

ما یک سازمان آموزشی هستیم. طی شش ماه گذشته، تغییراتی سازمانی را برای شکل دادن به تیم‌ها و اولویت‌های خود برای آینده، اعمال کرده‌ایم. ما تغییراتی عملیاتی را اعمال کرده‌ایم تا در موقعیتی بهتر قرار گیریم و سرویس‌های زنده خود را تحت تاثیر قرار دهیم و در خدمت جوامع بازی‌بازان خود باشیم. ما تغییراتی خلاقانه را از جمله در شوورای خلاقیت اعمال کرده‌ایم تا به تصمیمات نوآورانه خود قدرت ببخشیم. و ما به بهبود هر یک از این حوزه‌ها ادامه خواهیم داد. آینده‌ای قدرتمند در انتظار صنعت بازی و بنابراین در انتظار الکترونیک آرتس است.

الکترونیک آرتس برای موفقیت در سه ماهه چهارم 2019، چشم امید به عنوان رایگان Apex Legends و عنوان در دست توسعه Anthem دوخته است اما هیچکدام از این بازی را نمی‌توان موفقیتی تضمینی دانست. واکنش‌ها به Apex Legends تا حدودی قابل قبول بوده است ولی بعید است که ساختار رایگان آن، درآمد زیادی برای الکترونیک آرتس به همراه داشته باشد و عنوان Anthem نیز اگرچه لذت‌بخش است ولی احتمالا انتظاراتی سخت را برای سازنده آن، بایوور، به همراه داشته باشد. الکترونیک آرتس انتظار فروشی 5 تا 6 میلیون نسخه‌ای را از بازی دارد که این انتظارات با توجه به حضور تنها 5 هفته‌ای بازی در طول سه ماهه بعدی در بازار، بیش از حد خوش‌بینانه به نظر می‌رسد.

با توجه به این موضوعات، هدف الکترونیک آرتس در رسیدن به درآمد خالص 1.163 میلیارد دلاری در سه ماهه چهارم، کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد. همچنین با توجه به این که الکترونیک آرتس در سال 2020 تنها می‌تواند به عناوین جدید در فرنچایزهای ورژشی خود اتکا کند، باید گفت که این ناشر مسیر سختی پیش رو دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا الکترونیک آرتس می‌تواند از این مسیر سخت به سلامت عبور کند؟ نظرات خود را با وینفون به اشتراک بگذارید.

منبع :

WCCFTECH

234 پست
هادی اسماعیل‌زاده
دانشجوی ارشد تبدیل انرژی که علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای خصوصا عناوین نقش‌آفرینی داره. اوقات فراغت خودشو با فیلم و کتاب پر میکنه و در حال حاضر در بخش گیمینگ وینفون مشغول به فعالیت است.
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,