بیراه نیست بگوییم که اگر عنوان Gears of War خلق نمی‌شد، امروزه خبری از عناوین تیراندازی سوم شخص مبتنی بر کاورگیری نبود. اگر چه با گذشت زمان، محبوبیت این سری به خصوص بعد از آن که اپیک گیمز کار بر روی آن را متوقف کرد، کمتر شده است؛ با این حال هنوز هم جزو فرنچایزهای مهم مایکروسافت به شمار می‌رود که دارندگان ایکس باکس (و حال رایانه‌های شخصی) انتظار زیادی برای نسخه جدید آن می‌کشند. در ادامه با وینفون همراه باشید تا نکاتی را از عنوان جدید سری یعنی Gears 5 برای شما ذکر کنیم.

Gears 5 نوید بلندپروازانه‌ترین نسخه در تاریخ این سری را می‌دهد و اگر چه هنوز ندیده‌ایم که بازی چطور از پس عمل به وعده‌هایش برمی‌آید، با این حال برای سر درآوردن از این موضوع لازم نیست که خیلی منتظر بمانیم. Gears 5 به زودی منتشر خواهد شد و در این مقاله و در شرف انتشار قریب‌الوقوع بازی، به ذکر 15 نکته حیاتی از آن خواهیم پرداخت که لازم است قبل از عرضه بازی بدانید. پس بدون هیچگونه معطلی به سراغ این نکات می‌رویم.

فضای بازی

Gears 5
در Gears 5 در نقش کیت دیاز (Kait Diaz) بازی خواهیم کرد؛ او به دنبال این است که از ارتباط خود با دشمن و منشا پیدایش Locust پرده‌برداری کند.

Gears of War 4 آغاز یک فصل جدید از حماسه Gears بود و نسخه جدید بازی مستقیما به حوادث بعد از رویدادهای آن خواهد پرداخت. بعد از انحراف سپاه ائتلاف (Coalition) توسط Swarm، دنیای Sera ضربه سختی می‌خورد و در شرف انقراضی قریب‌الوقوع قرار می‌گیرد. در Gears 5 در نقش کیت دیاز (Kait Diaz) بازی خواهیم کرد؛ او به دنبال این است که از ارتباط خود با دشمن و منشا پیدایش Locust پرده‌برداری کند.

بزرگترین کمپین در تاریخ سری

gears 5
طبق اظهارات سازندگان بازی، کمپین Gears 5 قرار است بزرگترین کمپینی باشد که در تاریخ این سری دیده شده است و نسبت به عناوین قبلی سری بسیار بلندپروازانه‌تر نیز خواهد بود.

سری Gears of War همواره در برقراری توازنی عالی بین بخش‌های تک نفره و چندنفره خود موفق بوده است و به نظر می‌رسد که Gears 5 نیز همین رویه را دنبال خواهد کرد. درواقع طبق اظهارات سازندگان بازی، کمپین Gears 5 قرار است بزرگترین کمپینی باشد که در تاریخ این سری دیده شده است و نسبت به عناوین قبلی سری بسیار بلندپروازانه‌تر نیز خواهد بود. از جهان بازی به عنوان بزرگترین و متنوع‌ترین جهان در تاریخ سری یاد شده است و در عین حال قرار است برای هر چه بهتر کردن آن؛ المان‌های جهان‌باز نیز به آن اضافه شود.

کمپین CO-OP

gears of war 5
Gears 5 از تجربه Co-op سه‌ نفره در کمپین خود پشتیبانی خواهد کرد.

تجربه Co-op همواره بخش بزرگی از عناوین Gears بوده است و همچنین بخش بزرگی از Gears 5 نیز خواهد بود. در سه گانه اصلی بازی شاهد پشتیبانی از Co-op چهارنفره بودیم که این عدد در Gears of War 4 به دو بازی‌باز کاهش یافت. حال قرار است در Gears 5 شاهد افزایش دوباره‌ی تعداد بازی‌بازان در بخش Co-op باشیم و این بازی از تجربه Co-op سه‌ نفره در کمپین خود پشتیبانی خواهد کرد.

حالت ESCAPE

gears 5
در Escape سه‌ بازی‌باز در نقش اعضای گروهان Hivebuster علیه Locust و Swarm بازی خواهند کرد.

کمپین بازی تنها جایی نیست که بتوان از تجربه co-op سه‌نفره لذت برد. Gears 5 همچنین یک حالت co-op چندنفره جدید تحت عنوان Escape در خود خواهد داشت که در آن سه‌ بازی‌باز در نقش اعضای گروهان Hivebuster علیه Locust و Swarm بازی خواهند کرد و در عین حال باید قبل از منفجر شدن گازی کشنده، برای فرار به خارج از نقشه نیز تلاش کنند.

خلق نقشه‌ها

gears 5
در حالت Escape بازی‌بازان قادر خواهند بود که از طریق اتصال دادن اتاق‌ها با گزینه‌های مختلفی که در اختیار دارند، نقشه مخصوص به خود را ایجاد کنند.

حالت Escape همچنین شامل محتوای اضافی دیگری خواهد بود که وعده داده شد بسیار جذاب باشد: بخشی برای ساخت نقشه. در حالت Escape بازی‌بازان قادر خواهند بود که از طریق اتصال دادن اتاق‌ها با گزینه‌های مختلفی که در اختیار دارند، نقشه مخصوص به خود را ایجاد کنند. گزینه‌های شخصی‌سازی دیگری برای سایر متغیرهای موجود در نقشه نیز وجود خواهند داشت مانند نوع دشمنانی که با آن‌ها روبرو خواهید شد، تهدید سمی، مهمات و منابعی که در اختیار خواهید داشت و سایر موارد.

حالت ESCALATION

gears 5
ولی تغییرات جدید به خوبی مدیریت شوند، می‌توانند به راحتی Escalation را به یک حالت مبتنی بر تیمِ بسیار رقابتی و پیچیده تبدیل کنند.

Gears of War 4 حالت جدید Escalation را به مجموعه گزینه‌های بخش چندنفره خود اضافه کرد و قرار است این حالت با کمی تغییر به Gears 5 بازگردد. قرار است این بار هماهنگی بین اعضای تیم بسیار مهم‌تر باشد و با وجود قوانین جدیدی همچون محدودیت تعداد جان برای هر بازی‌باز در هر مرحله و محدودیت زمان رسپاون‌ها، به نظر می‌رسد که این بار با تجربه‌ای بسیار درگیرکننده‌تر روبرو باشیم. البته سوالاتی در خصوص این که چگونه اضافه شدن این موارد بر روی بالانس و متای این حالت تاثیر خواهند گذاشت، وجود دارد ولی اگر این موارد به خوبی مدیریت شوند، می‌توانند به راحتی Escalation را به یک حالت مبتنی بر تیمِ بسیار رقابتی و پیچیده تبدیل کنند.

حالت BOOTCAMP

gears 5
حالت Bootcamp نام دارد که بر روی نقشه Training Grounds جریان دارد، پیش‌ زمینه‌ای برای مکانیزم‌های بازی به شمار می‌رود که لازم است قبل از تجربه بخش آنلاین چندنفره، آن‌ها را فرا گیرید.

Gears 5 همچنین یک حالت آموزشی اختصاصی برای کمک به بازی‌بازان جدید و نیز قدیمی خواهد داشت. این حالت که Bootcamp نام دارد، پیش‌ زمینه‌ای برای مکانیزم‌های بازی به شمار می‌رود که لازم است قبل از تجربه بخش آنلاین چندنفره، آن‌ها را فرا گیرید. Bootcamp بر روی نقشه Training Grounds جریان دارد. نکته جالب این جاست که مایکروسافت اخیرا لیست دستاوردهای بازی را به صورت رسمی منتشر کرده است و در صورتی که Bootcamp را به پایان برسانید، دستاوردی تحت عنوان My Body Is Ready دریافت خواهید کرد.

حالت ARCADE

gears 5
این حالت برای بازی‌بازانی که در حالت‌های PvP تجربه چندانی ندارند مناسب است و می‌تواند به عنوان یک تجربه رقابتی جذاب مطرح شود.

Escalation تنها حالت چندنفره‌ی جدیدی نخواهد بود که Gears 5 ارائه می‌دهد. بازی همچنین حالتی با نام Arcade خواهد داشت و این حالت برای بازی‌بازانی که در حالت‌های PvP تجربه چندانی ندارند مناسب است و می‌تواند به عنوان یک تجربه رقابتی جذاب مطرح شود. بازی‌بازان می‌توانند شخصیت‌های مختلفی را بر اساس تجهیزات و قابلیت‌های فعال و منفعل و انتخاب کنند و Skull بدست آورند. Skullها را می‌توان از طریق افزایش تعداد کشته‌ها نیز بدست آورد. از این Skullها می‌توان برای ارتقای شخصیت‌ها استفاده کرد. با این حال باید مراقب باشید زیرا در صورتی که کشته شوید، اسلحه‌ای که ارتقا داده‌اید را از دست خواهید داد.

MATCHMAKING میان پلتفرمی (کراس پلتفرم)

gears 5
Gears 5 در حالت Ranked Mode خود، گزینه‌ای را برای فعال کردن و یا غیر فعال کردن matchmaking میان‌پلتفرمی، در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهد.

Gears 5 به صورت همزمان بر روی ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد و واضح است که از تجربه کراس پلتفرم و یا بازی میان پلتفرمی پشتیبانی خواهد کرد. اما اگر شما یک پی‌سی گیمر هستید و نگرانید در بخش چندنفره بازی با شخصی که دسته بازی (کنترلر) دارد، روبروی هم قرار گیرد (و یا برعکس این حالت)، خیالتان راحت باشد. Gears 5 در حالت Ranked Mode خود، گزینه‌ای را برای فعال کردن و یا غیر فعال کردن matchmaking میان‌پلتفرمی، در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهد.

نوارهای سلامتی و نقاط ضغف

gears 5
نوارهای سلامتی به این منظور اضافه شده‌اند تا بازی‌بازان بتوانند در خصوص زمان مناسب برای وارد کردن ضربه آخر و این که از پای در آوردن کدام دشمن در ابتدای کار از لحاظ فنی کارآمدتر است، بهتر تصمیم بگیرند. نقاط ضعف، ویژگی جدید دیگری است که به بازی اضافه شده است و بر اساس آن تیرهای شما بسته به هدف‌گیری‌ای که انجام داده‌اید، آسیب بیشتر یا کمتری وارد خواهند کرد.

یکی از تغییرات بسیار زیادی که در Gears 5 اعمال شده است، اضافه شدن نوار سلامتی به دشمنان است. از این به بعد می‌توانیم از میزان سلامتی دشمنان اطلاع داشته باشیم بنابراین می‌توانیم با خیال راحت‌تری به جنگ آن‌ها برویم. این موضوع به عنوان یک مکانیزم نقش‌آفرینی در نظر گرفته نشده است؛ نوارهای سلامتی به این منظور اضافه شده‌اند تا بازی‌بازان بتوانند در خصوص زمان مناسب برای وارد کردن ضربه آخر و این که از پای در آوردن کدام دشمن در ابتدای کار از لحاظ فنی کارآمدتر است، بهتر تصمیم بگیرند. شما می‌توانید در صورت تمایل هر زمان که خواستید این ویژگی را غیرفعال کنید.

نقاط ضعف، ویژگی جدید دیگری است که به بازی اضافه شده است و بر اساس آن تیرهای شما بسته به هدف‌گیری‌ای که انجام داده‌اید، آسیب بیشتر یا کمتری وارد خواهند کرد. رنگ نشان‌گر اسلحه شما نیز بر این اساس تغییر خواهد کرد؛ سفید برای شلیک به بدن، قرمز برای شلیک به سر (هدشات) و طلایی برای زمانبندی یک بارگذاری مجدد (ریلود) عالی.

سیستم ریکویل جدید

gears 5
طبق اظهارات سازندگان، تنظیمات جدید در هر دو بخش گیم‌پلی هسته‌ای و رقابتی به خوبی عمل می‌کند و با یکسان کردن سیستم تنظیمات تجربه هسته‌ای و رقابتی، شکاف مهارتی بسیار بیشتری به ارمغان آورده است.

Gears 5 همچنین یک سیستم ریکویل (لگد زدن سلاح) جدید برای سلاح‌های خود ارائه خواهد داد که احتمالا تاثیرات جالبی در تجربه‌های رقابتی خواهد گذاشت. مجموعه تنظیمات جداگانه برای تجربه هسته‌ای و رقابتی در Gears 5 کنار گذاشته شده است و از مجموعه تنظیماتی مشابه برای هر دو تجربه هسته‌ای و رقابتی استفاده خواهد شد. طبق اظهارات سازندگان، تنظیمات جدید در هر دو بخش گیم‌پلی هسته‌ای و رقابتی به خوبی عمل می‌کند و با یکسان کردن سیستم تنظیمات تجربه هسته‌ای و رقابتی، شکاف مهارتی بسیار بیشتری به ارمغان آورده است.

گزینه‌های جدید درجه سختی بازی

gears 5
این گزینه‌ها در بازی جدید به Experienced، Intermediate، Beginner و Insane تغییر داده شده‌اند.

Gears 5 همچنین اسامی مربوط به گزینه‌های درجه سختی بازی را تغییر داده است. در عناوین قبلی بایستی از بین گزینه‌های Hardcore، Normal، Casual و Insane یک گزینه را به عنوان درجه سختی بازی انتخاب می‌کردید. حال این گزینه‌ها در بازی جدید به Experienced، Intermediate، Beginner و Insane تغییر داده شده‌اند. درجه سختی Beginner بازی شامل قفل نشانه‌گیری خواهد بود که این قابلیت نیز برای اولین در تاریخ سری لحاظ شده است.

پرداخت‌های درون بازی

gears 5
خبری از لوت‌باکس‌ها و سیزن پس در بازی نخواهد بود ولی با این وجود هنوز هم پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی وجود خواهد داشت.

خوشبختانه کوالیشن (Coalition) و مایکروسافت، روش‌های کسب درآمد خود از Gears 5 را نیز تغییر داده‌اند. برای شروع‌کننده‌های بازی، دیگر خبری از سیزن پس نخواهد بود و تمامی نقشه‌ها بعد از انتشار بازی به صورت رایگان در دسترس قرار خواهند گرفت. در عین حال لوت‌باکس‌ها نیز که در این سری با نام Gear Packs شناخته می‌شدند، حذف شده‌اند ولی با این وجود هنوز هم پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی وجود خواهد داشت.

خریداری شخصیت‌ها

Gears 5
دیدن نحوه اثرگذاری این خرید‌ها را بر روی بخش چندنفره بازی به خصوص حالت Arcade که بر روی شخصیت‌های قهرمان و قابلیت‌های آن‌ها تمرکز دارد، بسیار جالب خواهد بود.

خرید آیتم‌های تزئینی در Gears 5 ممکن خواهد بود و البته این موضوع جای تعجب ندارد ولی بازی‌بازان همچنین قادر خواهند بود که شخصیت‌های قهرمان را نیز با پول واقعی در بازی خریداری کنند. کوالیشن می‌گوید که هیچکدام از این خریدها بر مبنای شانس نیست و بازی‌باز هنگام خرید هر کدام از این موارد، دقیقا می‌داند که چه چیزی را دریافت خواهد کرد؛ با این وجود هنوز هم جالب است که نحوه اثرگذاری این خرید‌ها را بر روی بخش چندنفره بازی به خصوص حالت Arcade که بر روی شخصیت‌های قهرمان و قابلیت‌های آن‌ها تمرکز دارد ببینیم.

بهبودهای نسخه ایکس‌ باکس وان ایکس بازی

gears 5
نسخه ایکس باکس وان ایکس بازی نه تنها از قابلیت HDR پشتیبانی خواهد کرد بلکه توانایی اجرای بازی در نرخ وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را به صورت هم زمان خواهد داشت.

این روزها عناوین بزرگ زیادی را می‌بینیم که نسخه ایکس باکس وان ایکس آن‌ها نسبت به سایر نسخه‌های بازی تفاوت‌هایی دارد و اگر این عنوان، یک عنوان فرست پارتی از مایکروسافت باشد، این تغییرات بیشتر نیز خواهند بود. Gears 5 نیز قصد دارد که این کار را به شیوه‌هایی بسیار چشمگیر انجام دهد. نسخه ایکس باکس وان ایکس بازی نه تنها از قابلیت HDR پشتیبانی خواهد کرد بلکه توانایی اجرای بازی در نرخ وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را به صورت هم زمان خواهد داشت. با این حال هنگام تجربه بازی در حالت co-op و در صفحه نمایشی مشترک، نرخ فریم بازی به 30 فریم بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

عنوان موردانتظار Gears 5 قرار است در تاریخ سه‌شنبه 19 شهریور ماه 1398 مصادف با 10 سپتامبر 2019 میلادی بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول ایکس باکس وان عرضه و منتشر شود. نظرات خود را در خصوص این عنوان انحصاری و فرست پارتی مایکروسافت با وینفون در میان بگذارید.

منبع :

GAMINGBOLT

283 پست
هادی اسماعیل‌زاده
دانشجوی ارشد تبدیل انرژی که علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای خصوصا عناوین نقش‌آفرینی داره. اوقات فراغت خودشو با فیلم و کتاب پر میکنه و در حال حاضر در بخش گیمینگ وینفون مشغول به فعالیت است.
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , ,