عنوان به شدت مورد انتظار Gears 5 اکنون در چند قدمی ما است. نقدها و نمرات این بازی خیلی زود از راه خواهند رسید و در این میان، اکنون ما شانس به دست آوردن یک سری اطلاعات جذاب از این بازی به دست آورده‌ایم. با این حال همین چند ساعت پیش بود که ما یک سری اطلاعات و جزئیات جدید درمورد بخش کمپین این بازی، سایز نقشه آن و یک سری چیزهای دیگر به دست آوردیم که از این آدرس می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه‌ها به دست بیاورید. 

در خبر مفصلی که امروز از این بازی به انتشار رسید، ما از برخی از منابع الهام این بازی نیز اطلاع پیدا کردیم که اشاره به عناوینی از جمله Red Dead و Ghost Recon و همینطور Far Cry داشت اما امروز مشخص شد که این بازی یک منبع الهام دیگر هم داشته است که شاید هیچ کدام از شما انتظار شنیدن آن را نداشته باشید که آن هم چیزی نیست به جز عنوان Bioshock Infinite.

راد فرگوسن (Rod Fergusson)، مدیر عامل تیم سازنده و توسعه دهنده این بازی در استودیوی The Coalition، در گفت و گوی تازه‌ای که در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Gamespot داشته است اعلام کرد که مبارزات عنوان Gears 5 تاثیر بسیار زیادی از عنوان Bioshock Infinite گرفته است. اگر بخواهم دقیق‌تر صحبت کنم، وی ایده‌ی “مبارزات آغازین بازی‌باز” را مطرح کرده است. این همان ایده‌ی قرار دادن راه و روش‌های متعدد و پرشمار در برابر بازی‌بازان است تا در موقعیت‌های مختلف هر کدام را که دوست داشت بتواند انتخاب کند در عین حالی که با این روش تفکر بازی‌باز نیز دائما در حال تحلیل و بررسی راه و روش‌های دیگر برای رهایی پیدا کردن از دست دشمنان است و به این صورت به چالش کشیده می‌شود و کاری می‌کند که آن‌ها در موقعیتی که روش‌های مختلفی در برابرشان وجود دارد، استراتژی‌ها و روش‌های خود را تغییر دهند. راد فرگوسن در این زمینه چنین توضیح می‌دهد که:

حرف ما این بود که می‌خواستیم انتخاب‌هایی که بازی‌بازان می‌کنند را به چالش بکشیم و چشم داشت‌های آن را تغییر دهیم. راه‌هایی که ما به وسیله آن‌ها می‌توانیم انتخاب‌های بیشتری در اختیار بازی‌بازان قرار دهیم چه چیزهایی هستند؟ سپس به این پاسخ رسیدیم که یکی از این روش‌ها مبارزات ابتدایی و آغازین بازی‌بازان است. ما این درس را از عنوان Bioshock Infinite یاد گرفتیم. و بنابراین، این ایده که مبارزاتی در این بازی وجود دارد که عده زیادی از دشمنان در بخشی از نقشه قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید به آرامی نگاهی به اطراف خود بیاندازید و اسلحه‌ای که در گوشه‌ای از محیط افتاده را ببینید و بردارید و سپس با ابزار و تجهیزاتی که به همراه Jack دارید که می‌توانید به وسیله آن‌ها بر این موقعیت تسلط پیدا کنید، باعث می‌شود که راه و روش‌های زیادی در هر موقعیت برابر شما وجود داشته باشد.

راد فرگوسن در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه چنین ادامه داد که:

ما می‌خواستیم شما را در این موقعیت قرار دهیم و این اجازه را هم به شما بدهیم که این اسلحه را بردارید و سپس خودتان تصمیم بگیرید که دوست دارید چطور از این موقعیت استفاده کنید. سپس با وجود دشمنانی که نوار سلامتی دارند، شما نیاز به اجرای یک سبک بازی متفاوت خواهید داشت چرا که این موضوع به این معنا است که اگر مثلا من بدانم که استفاده کردن از این ارابه می‌تواند یک بیستم جان او را کم کند، می‌دانم که می‌توانم سرعت بیشتری نسبت به او داشته باشم و شاید هم پیش از این که او مرا از بین ببرد، من جان او را بگیرم. اما در نسخه‌های قبلی این سری، شما اینطوری بودید که یک دشمن بزرگ در برابر من وجود دارد و من نمی‌دانم که چه زمانی قرار است جان خود را از دست بدهد، پس نمی‌دانم چه زمانی نوبت به بازی کردن من خواهد رسید و من چه زمانی می‌توانم این کار را انجام دهم. و حتی وجود چیزهایی مثل Stim که من می‌توانم با در اختیار داشتن سلامتی بیش از اندازه به سراغش بروم و با خشونت بارترین حالت ممکن با او رو به رو شوم چرا که این آخرین شانس من برای استفاده کردن خواهد بود.

فرگوسن در انتهای صحبت‌های خود در این زمینه چنین اضافه کرد که:

این‌ها باعث می‌شود که من این بازی را به شکل متفاوتی انجام دهم. در حالت عادی من در یک اتاق قرار گرفته‌ام که در حال اسنایپ کردن هستم اما اکنون می‌توانم مقدار زمان بیشتری در خط مقدم قرار داشته باشم و از Jack برای نجات دادن جان خود، هر زمانی که به خطر انداخته می‌شود، استفاده کنم. و همینطور با وجود المان‌های نقش آفرینی (منظور همان ارتقاهای Jack است)، ما این را به مرحله تازه‌ای رساندیم. راه و روش‌هایی که مردم این بازی را می‌خواهند انجام دهند، چه چیزهایی است؟ ما نمی‌خواستیم کاری کنیم که وقتی شما همه ارتقاهای ممکن را انجام دادید، فقط یک راه برای انجام دادن در برابر خود داشته باشید تا این که در آخر هم همه مردم به یک شیوه این بازی را انجام دهند. ما می‌خواستیم راه و روش‌های زیادی برای بازی‌ کردن در اختیار مردم قرار داشته باشد. به همین دلیل هم بود که ما از درخت تکنولوژی یا چیزهای دیگری که مثل آن وجود دارد، استفاده نکردیم. ما می‌خواستیم مردم این طوری باشند که اوه، من دوست دارم روی این ویژگی سرمایه گذاری کنم و یا این که این همان روشی است که من دوست دارم بازی کنم. من مخفی کاری کردن را دوست دارم، پس می‌خواهم همین کار را انجام دهم. و یا این که من مخفی کاری را دوست ندارم، می‌خواهم از روش دیگری استفاده کنم.

قطعا به نظر می‌رسد که Gears 5 آمده تا تحولی بسیار بزرگ در این سری به وجود بیاورد و آن را کاملا متحول کند اما قطعا چیزهایی که مردم و طرفداران این سری در نسخه‌های قبلی این مجموعه دوست داشته بودند را نیز حفظ خواهد کرد. Gears 5 قرار است سرانجام در تاریخ ۱۰ سپتامبر برابر با ۱۹ شهریور یعنی یک هفته دیگر از راه برسد و در اختیار کاربران کنسول‌های خانواده ایکس باکس وان و همینطور پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار داده شود.

منبع :

GAMINGBOLT

964 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , ,