fitbit-sleep-better-splash-1050x489همه ما به خوبی از اثر سوء کم خوابی و فقدان خواب مناسب و تاثیرات و عوارض آن بر سلامتی و فعالیت های روزانه آگاه هستیم، اما نتایج آخرین مطالعات بخش تحقیقاتی مایکروسافت اطلاعات و آمار جالبی از آثار بد کم خوابی بر عملکرد روزانه در اختیار ما قرار می دهد.

مایکروسافت به منظور اجرای این مطالعه به تجزیه و تحلیل وضعیت عملکردی افرادی که در ساعات مرسوم و مطابق الگوهای رایج خواب، به استفاده از کامپیوتر می پردازند، پرداخت. در این مطالعه سرعت پاسخ گویی ذهن در هنگام استفاده از کیبورد به عنوان معیاری برای بررسی بازدهی ذهنی مورد استفاده قرار گرفت. نتیجه قابل پیش بینی بود، آمار و داده ها از شیب تند و رو به پایین نمودار وضعیت عملکردی و راندمان کاری در افرادی که تا دیر وقت مشغول به کار هستند، حکایت می کند.sleep

نتایج این مطالعه نشان می دهد که بهترین بازده کاری شما دقیقا بعد از برخاستن از خواب و زمانی که ساعت محلی حدودا ۹ است، می باشد. بازده کاری شما تا حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر تقریبا پایدار و ثابت می ماند، و بعد از آن کم کم شروع به افت می کند. این روند افت تا جایی ادامه پیدا می کند که در ساعت ۵ صبح مقدار زمانی که نیاز است تا ذهن فرمان فشردن هر کلید را بر روی کیبورد بدهد به عدد ۲۷۰ میلی ثانیه می رسد که نسبت به ۲۰۰ میلی ثانیه ای که در بهترین شرایط ذهنی نیاز است، افت بالایی به شمار می آید.

نتیجه این تحقیقات کاملا در امتداد نتایج تحقیقاتی است که پیش از در شرایط کنترل شده آزمایشگاهی انجام گرفته است و مطمئنا می تواند منبع خوبی برای افرادی باشد که در آینده قصد انجام تحقیقاتی مشابه را دارند.

در صورتی که مایل هستید بیش تر در مورد نتایج این تحقیقات بدانید می توانید به صفحه کنفرانس World Wide Web سال جاری مراجعه کنید.

وضعیت خواب شما چگونه است؟ در بخش نظرات پذیرای تجارب شما هستیم.

منبع :

ONMSFT

1348 پست
محسن توکلی نیا
سردبیر بخش سخت افزار و گیم. همراه شما کاربران عزیز 😉
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
win
پاسخ دهید چهارشنبه 6 بهمن 1395

پرسنل موبایل مایکروسافت کم خوابن 🙂

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , ,