_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

انویدیا: در حال کار با سازندگان مختلف برای پشتیبانی از Ray Tracing در بازی‌ها هستیم Unity Engine نیز به زودی پشتیبانی از Ray Tracing را دریافت خواهد کرد

آنریل انجین (Unreal Engine)، رقیب اصلی یونیتی انجین (Unity Engine)، اخیرا به صورت رسمی پشتیبانی از تکنیک رهگیری پرتو نور (ray tracing) را در قالب نسخه پیش‌نمایش 4.22 برای هر دو نوع عملیات سطح پایین و سطح بالا دریافت کرد. به تازگی و در جریان کنفرانس تلفنی اخیر انویدیا برای گزارش مالی این شرکت (Q4 2019)، جن سون هوانگ (Jen-Hsun Huang)، مدیرعامل انویدیا، این موضوع را به عنوان خبری بسیار بزرگ برای مقبولیت آتی تکنولوژی رهگیری پرتو نور در بازی‌ها اعلام کرد. در ادامه با وینفون همراه باشید.

البته شاید در این بیانیه، او به صورت تصادفی به موضوع دیگری نیز اشاره کرده باشد که هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است؛ یک اعلامیه قریب‌الوقوع که خبر از پشتیبانی تکنولوژی رهگیری پرتو نور در یونیتی انجین می‌دهد. در ادامه بخشی‌های از صحبت‌های هوانگ را در این خصوص می‌خوانید:

[…] شاید یکی از بزرگترین خبرهایی که هفته گذشته منتشر شد، این بود که هر دو انجین آنریل و یونیتی قرار است که فناوری RTX و رهگیری پرتو نور را در موتور خود ادغام کنند. بنابراین تمامی بازی‌هایی که در آینده عرضه خواهند شد، قادر خواهند بود که از این مزیت استفاده کنند؛ بنابراین این خبر بسیار بزرگی است و من در مورد آن هیجان‌زده‌ام.

بدیهی است که هنوز این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده و ممکن است که هوانگ در مورد زمانبندی برنامه‌ریزی شده برای اعلام این موضوع، کمی دچار سردرگمی شده باشد. احتمال این که او اشتباها چنین حرفی زده باشد بسیار کم است چرا که او در ادامه صحبت‌های خود و در پاسخ به سوالی دیگر، دوباره به این موضوع اشاره می‌کند:

[…] ما قبلا در مورد رهگیری پرتو نور  صحبت کرده‌ایم و می‌دانیم که هر عنوانی که عرضه شود، ما با توسعه‌دهندگان بازی همکاری می‌کنیم تا تکنولوژی RTX را در بازی خود ادغام کنند و موضوع بسیار بسیار مهم این است که هر دو انجین آنریل و یونیتی قرار است تا از رهگیری پرتو نور پشتیبانی کنند. بسیار واضح است که نسل بعدی گرافیک کامپیوتر، فناوری رهگیری پرتو نور است و تمام کاری که بر روی RTX انجام داده‌ایم تا صنعت بازی را به سمت جلو ببریم، ارزش خود را داشته است. اما فراموش نکنید که این تنها، بخش گرافیکی Turing است.

البته این که یونیتی نیز از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد، خبر چندان غافلگیرکننده‌ای نیست. با این حال به نظر می‌رسد که هوانگ بر این عقیده است که این موضوع، دیر یا زود اتفاق می‌افتد؛ بنابراین باید به زودی منتظر تاییدیه رسمی در خصوص این موضوع باشیم.

نکته مهم دیگری که در مورد صحبت‌های هوانگ وجود دارد این است که ظاهرا انویدیا به شدت دنبال همکاری با توسعه‌دهندگان مختلف است تا فناوری رهگیری پرتو را به عناوین خود اضافه کنند. دارندگان GeForce RTX بیشتر از همه به این موضوع اعتراض دارند که عناوین کمی با پشتیبانی از فناوری‌های RTX یا DLSS وجود دارد و هر دوی این فناوری‌ها برای فروش بیشتر کارت گرافیک‌های گران‌قیمت و جدید این شرکت، باید در عناوین مختلف به کار گرفته شوند.

منبع :

WCCFTECH

227 پست
هادی اسماعیل‌زاده
دانشجوی ارشد تبدیل انرژی که علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای خصوصا عناوین نقش‌آفرینی داره. اوقات فراغت خودشو با فیلم و کتاب پر میکنه و در حال حاضر در بخش گیمینگ وینفون مشغول به فعالیت است.
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,