در ماه‌های اخیر مایکروسافت تمرکز بیشتری روی استور خود نشان داده و مایکروسافت استور با دریافت به‌روزرسانی‌های متعدد، پیوسته در حال بهتر شدن است. اگر از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ویندوزی هستید، مایکروسافت چهار راهکار ساده اما مهم را برای برجسته‌تر شدن اپلیکیشن شما در فروشگاه نرم‌افزاری خود دارد.

هنگامی که اپلیکیشن خود را وارد مایکروسافت استور می‌کنید،  لازم است به موارد مهمی توجه داشته باشید تا بتوانید از امکاناتی که مایکروسافت استور در اختیار شما قرار داده، بیشترین بهره را ببرید. استفاده از ویدیو، متن و تصاویر با کیفیت و جذاب یکی از مهم‌ترین مواردی هستند که مشتری را ترغیب به نصب یا خرید اپلیکیشن می‌کنند. لازم است توسعه‌دهندگان توجه داشته باشند که لیست بندی آنها در استور اولین چیزی است که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار می‌گیرد، پس مدنظر قرار دادن نکاتی ظریف در این عرصه می‌تواند به موفقیت اپلیکیشن شما کمک شایانی کند.

چگونه از فهرست اپلیکیشن خود بیشترین بهره را ببریم؟

1. افزودن تریلر ویدیویی بسیار حیاتی است

تریلرهای ویدیویی در حقیقت یک ویدیو کوتاه هستند که نکات برجسته محصول شما را به تصویر می‌کشند، بدین ترتیب کاربر قادر است به راحتی با قابلیت‌ها و کاربردهای اپلیکیشن شما آشنا شود. به‌طور میانگین یک یا دو تریلر ویدیویی باعث می‌شوند، میزان دانلود اپلیکیشن شما تا 11 درصد افزایش پیدا کند. مایکروسافت به‌عنوان یک الگو و نمونه خوب تریلر اپلیکیشن Affinity Designer`s را به توسعه‌دهندگان معرفی کرده است. در تهیه یک تریلر خوب چند نکته مهم وجود دارد:

  • کیفیت تصویری تریلر خوب باشد اما در عین حال طولانی نباشد (60 ثانیه یا کمتر).
  • از تصاویر بندانگشتی متفاوت برای هر تریلر استفاده کنید.
  • پیام کلیدی هر تریلر را در مرکز هر فریم تصویر قرار دهید.
  • هنگام استفاده از تریلرها لازم است از تصاویری با نسبت تصویر 16:9 در بخش Promotional Image Section استفاده کنید تا تریلر شما در بخش بالایی فهرست اپلیکیشن قرار گیرد.

لازم به یادآوری است که تریلرها صرفا برای کاربران نسخه 1607 به بعد ویندوز 10 به نمایش در می‌آیند که البته کاربران ایکس باکس را نیز شامل می‌شود. درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه قرار دادن تریلرها به این صفحه از سایت مایکروسافت مراجعه کنید.

2.توضیحات جامعی برای اپلیکیشن خود ارایه دهید

توضیحات هر اپلیکیشن اولین متنی است که کاربر هنگام برخورد با یک اپلیکیشن بدان مراجعه می‌کند، این توضیحات در نتایج جستجو و الگوریتم فهرست‌ها نیز نمایش داده می‌شوند، پس حسابی روی آن کار کنید.

چند نکته مهم در مورد توضیحات:

  • توضیحات خود را با موارد ارزشمند اپلیکیشن آغاز کنید: چرا لازم است مشتری این اپلیکیشن را تهیه کند؟
  • توضیحات اپلیکیشن را با زبان ساده و کاملا واضح بیان کنید.
  • توضیحات را برای تمام بازارهایی که اپلیکیشن در آن عرضه شده ترجمه کنید.

در صورت نیاز به دانستن جزییات بیشتر در مورد نگارش توضیحات اپلیکیشن به این صفحه از سایت مایکروسافت مراجعه کنید.

3.لوگوی چشم‌نوازی برای اپلیکیشن خود طراحی کنید

لوگو اپلیکیشن شما تصویر اصلی است که در مایکروسافت استور، نتایج جستجو و کالکشن‌های استور نمایش داده می‌شود. به قویا به شما توصیه می‌کنیم که هر دو سایز 9:16 و 1:1 را برای آن درنظر بگیرید. یک لوگوی خوب باعث می‌شود تا توجه چشمان کاربر را به خود جلب کرده و در نهایت او را مشتاق به دیدن اپلیکیشن کند.

مایکروسافت توصیه می‌کند تا تصاویر لوگو ظاهری مناسب برای ارایه در مایکروسافت استور داشته باشند، پس به جنبه‌های هنری لوگوی اپلیکیشن خود توجه بیشتری داشته باشید. به‌طور دقیق باید بگوییم که تصویر Poster Art 9:16 برای نمایش صحیح لوگو به کاربران ویندوز 10 و ایکس باکس لازم است. علاوه بر این شما این امکان را دارید تا تصاویر لوگوی اضافی جهت استفاده در استور را نیز آپلود کنید، برای استفاده از این قابلیت به این مطلب مراجعه کنید. 

موارد مهم در مورد لوگو اپلیکیشن:

  • یکی از نکات کلیدی در مورد تصویر لوگو وجود اسم اپلیکیشن در آن تصویر است.
  • برای لوگو تصاویری با فرمت png با حداکثر حجم 50 مگابایت درنظر بگیرید.
  • علاوه بر تصاویر اجباری، بهتر است از تصاویر اختیاری که امکان آپلود آنها به شما داده شده، استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به این صفحه مراجعه کنید.

4.اطلاعاتی در مورد تغییرات اپلیکیشن به کاربران خود بدهید

زمانی که اپلیکیشن خود را به‌روزرسانی می‌کنید، بهتر است تا در مورد تغییرات صورت گرفته در آخرین به‌روزرسانی، به کاربران خود اطلاعاتی بدهید. این مسئله زمانی حیاتی‌تر می‌شود که قابلیتی جدید را به اپلیکیشن خود افزوده‌اید، یا اینکه یکی از مشکلاتی که کاربران بدان اشاره کرده‌اند را برطرف ساخته‌اید. استفاده از عبارت What`s new in this version را در کادر مربوطه وارد کرده و در ادامه اطلاعات مدنظر خود را وارد کنید. این اقدام در کنار آگاه کردن کاربران قدیم از تغییرات اپلیکیشن، مشتریان جدیدی که قصد خرید اپلیکیشن شما را دارند نیز از تغییرات آگاه می‌کند. در نتیجه این دسته از مشتریان که احتمالا به بخش نظرات کاربران فعلی اپلیکیشن نیز رجوع کرده‌اند را دلگرم می‌کند.

خواه از کاربران مایکروسافت استور هستید یا توسعه‌دهندگان آن، به نظر شما چه موارد دیگری در جلب نظر مخاطبان استور اهمیت دارد؟

منبع :

MICROSOFT

1348 پست
محسن توکلی نیا
سردبیر بخش سخت افزار و گیم. همراه شما کاربران عزیز 😉
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , ,