_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

سازنده Exception: بهینه‌سازی عناوین برای کنسول‌های نسل بعد آسان‌تر خواهد بود پشتیبانی از عناوین نسل قبل به نفع کل صنعت بازی‌سازی خواهد بود

در حالی که پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان از لحاظ قابلیت‌های سخت‌افزاری گامی رو به جلو برداشتند، با این حال به نظر می‌رسد که پلی استیشن 5 و ایکس باکس اسکارلت، یک سکوی پرتاب بزرگ به نسل بعدی هستند. توسعه‌دهندگان اشتیاق خود را در مورد کنسول‌های آینده بیان می‌کنند و در مورد این که سخت‌افزار جدید اجازه خلق چیزهای جدید و بهتری به آن‌ها می‌دهد، هیجان‌زده هستند. در ادامه با وینفون همراه باشید.

یکی از این توسعه‌دهندگان ویل تراکسلر (Will Traxler)، سازنده عنوان در دست ساخت 2.5 بعدی، مبارزه‌ای و پلتفرمر Exception می‌باشد. از دیدگاه او سخت‌افزار جدید بیش از هر چیز دیگری، بهینه‌سازی بازی‌ها به خصوص برای سازندگان مستقل و کوچک را آسان‌تر می‌کند.

تاکسلر اخیرا در مورد عنوان در دست ساخت خود در مصحبه‌ای با Gamingbolt شرکت کرده و در این بین در مورد سخت‌افزار نسل بعدی و نیز نظراتش در مورد آن نیز صحبت کرده است. پس از اظهارات او در مورد اضافه شدن درایوهای SSD به هر دو کنسول نسل بعد، وی همچنین در مورد پردازنده‌های Zen 2 که در هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس اسکارلت به کار رفته‌اند و این که چطور این موضوع به نظر او می‌تواند توسعه بازی‌ها را آسان‌تر کند، اظهارنظر کرده است. در ادامه صحبت‌های او را در این خصوص می‌خوانید:

من بسیار مشتاقم که عملکرد سخت‌افزارهای جدید را ببینم. بهینه‌سازی یک عنوان برای کنسول‌ها چالش‌برانگیر است مخصوصا وقتی که سخت‌افزار کنسول در 5 یا 6 سالگی خود به سر برد. فکر می‌کنم این موضوع برای استودیوهای بزرگ که می‌توانند چندین توسعه‌دهنده را تنها برای کار بر روی بهینه‌سازی بازی استخدام کنند، مشکل بزرگی نباشد. اما برای یک فروشگاه یک نفره (استودیوهای مستقل) سخت است که وقت بسیار زیادی را به بهینه‌سازی بازی اختصاص داد. هرگونه پیشرفتی در زمینه سخت‌افزاری که باعث بهبود واقعی عملکرد فنی شود بدین معناست که من می‌توانم زمان کمتری را به بهینه‌سازی اختصاص دهم و بیشتر بر روی تولید محتوا کار کنم. من در این مورد هیجان‌زده هستم. باور می‌کنید که من یک سال و نیم بر روی Exception در حال کار بوده‌ام تا آن را برای کنسول‌ها آماده کنم؟

تراکسلر همچنین در مورد مزایای قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل گذشته که هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس اسکارلت پشتیبانی از آن را تائید کرده‌اند نیز صحبت کرد. طبق اظهارات او پشتیبانی از عناوین نسل گذشته در کنسول‌ها یک “معامله برد/برد برای مشتریان و سازندگان” است زیرا این قابلیت سازندگان را تشویق می‌کند تا ویژگی‌های جدیدی که توسط سخت‌افزار قدرتمندتر ممکن شده است را در بازی خود اعمال کنند:

این اولین بازی من است بنابراین امیدوارم که با در دسترس قرار گرفتن سخت‌افزار جدید، قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل گذشته از فراموش شدن بازی جلوگیری کند. با ظهور فروشگاه‌های دیجیتال، این قابلیت می‌تواند یک معامله برد/برد برای خریداران و سازندگان باشد. اگر عناوین نسل گذشته فروش خود را بر روی سخت‌افزار جدید حفظ کنند، به سازندگان انگیزه می‌دهد تا کاتالوگ قدیمی را به‌روزرسانی کنند و از ویژگی‌های جدید استفاده کنند.

عنوان Exception قرار است سال آینده میلادی بر روی کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شود.

منبع :

GAMINGBOLT

264 پست
هادی اسماعیل‌زاده
دانشجوی ارشد تبدیل انرژی که علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای خصوصا عناوین نقش‌آفرینی داره. اوقات فراغت خودشو با فیلم و کتاب پر میکنه و در حال حاضر در بخش گیمینگ وینفون مشغول به فعالیت است.
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , ,